Elefantentreffen 2006............wie zijn geweest?

motorfreak

MF veteraan
2 apr 2002
9.663
3
Geersdijk
Het verslag van Elefantentreffen 2006 door motorfreak!

Maanden geleden het idee weer eens opgevat om dit geweldige evenement te gaan bezoeken maar om hier niet alleen naar toe te gaan een berichtje geplaatst in ons oude forum, een aantal reakties verder was er iemand die dit ook wel zag zitten...........Zeeuwse Klei zou uiteindelijk de tocht gaan wagen :071:. Kort voor vertrek de motoren nagezien, een beurt gegeven en zelf een blok werd er gewisseld, nieuwe banden zouden zorgen voor nog betere grip en de tassen werden voorzien van warme kleding en kampeerspullen, we waren er vrijdagmorgen helemaal klar voor en wisten toen nog niet wat we allemaal konden gaan verwachten. Om kwart voor 10 zijn we vrolijk uitgezwaaid door Peugot103 die volgend jaar waarschijnlijk ook wel weer die richting op zal gaan, al snel zaten we op de snelweg waar de 1e regendruppel uit de hemel vielen, ter hoogte van Antwerpen vielen er werkelijk bakken regen uit de lucht en voelden we ons op onze brommertjes maar heel klein tussen de grote vrachtblikken, een constante spray van opspattend water zorgde ervoor dat het zicht minimaal was en bij Zeeuwse Klei was het zicht nog minder door de aanwezigheid van zijn bril.................toch hebben we ons er door kunnen worstelen zonder verdere problemen :012: . Omdat ik een hele kleine bezinetank op de XL600 heb zitten [11 liter] was het al snel tijd om te gaan tanken en dit voor het tankstation nabij circuit Zolder, gelukkig werd het daar iets droger zodat we weer veiliger onze weg konden hervatten, nat waren we toch al maar met het Elefantentreffen als doel konden we meer hebben dan een last minuteritje op een doordeweekse avond. De reis verliep spoedig en al snel reden we Eupen binnen alwaar ze aan alle kanten de weg hadden opengebroken en de N67 was gewoon niet bereikbaar, dan maar een stukje via Verviers richting Luik om daar de Eiffel in te sturen..............helaas was dit moeilijk als verwacht en hebben we er maar een lokale juffrouw gevraagd hoe we het beste de juiste weg konden vinden...............al met al toch op de N67 gekomen en voor we het wisten zagen we sneeuw, en ook gelijk een pak sneeuw wat een goed gevoel gaf onder de helmen :103: . Even gestopt voor een foto van de DR650 en gelijk even de tenen opgewarmd, na een hobbelige rit kwamen we aan bij de weg der wegen de B258.............de weg richting de Nurburgring :062: , even weer de tank vullen van de XL600, peukkie doen en het geheel even nakijken want vanaf hier zouden de nieuwe banden eens goed uitgetest worden op een nat wegdek met een temperatuur net boven of net onder 0 .

e001.jpg


De reis over de B258 was weer zeer aangenaam en voor mij persoonlijk weer eens wat anders op zo'n off de road, het bochtenwerk ging weer als vanouds en de nieuwe banden gaven veel vertrouwen, Zeeuwse Klei kon heel goed volgen ondanks het onbekende terrein :036: , ter hoogte van Schleiden lag er nog steeds een behoorlijk pak sneeuw maar de wegen waren netjes geveegd en hier en daar lag er wat split op de weg maar de grip was prima en tegen kwart voor 4 reden we het Elefantentreffen terrein op, overal liepen mensen met dingen te sjouwen, hout voor de vuurtjes, stukken zeil voor tegen de regen en dat er toen al een hoop dronken waren was overduidelijk................dit gaat helemaal goed komen en we kregen er goed zin àn ! Al snel hebben we de tent opgezocht en binnen een paar minuten was de tent ook aan de binnenzijde voorzien van de nodige modder, de pakken zagen er goed uit met de modder van het terrein en de ogen begonnen te prikken van de verbrande hars uit de dennebomen..........afijn onze tent stond en dus konden we eens een rondje gaan doen over het terrein om eens te kijken waar we nu eigenlijk echt beland waren :)

e002.jpg


Wat een hoop zijspanners daar komen is niet te beschrijven en je ziet de gekste dingen die aan die zijspanners zijn geknutseld, wat nu je motor opleuken met dure shitzooi, nee verwarmingsbuizen, koperen buizen waaraan je tenten kan knopen, topkoffers waar een gastel in verborgen zit, ook opvallend wat supersports en een aantal hadden zelfs dikke noppenbanden eronder zitten, dat zal wel lekker sturen :|, ook reden en stonden er talloze off de roadjes die soms nauwlijks te herkennen waren, voor wie zijn transalp eens een nieuw uiterlijk wil geven moet maar eens in het fotoalbum kijken en vooral goed zoeken. Al vroeg in de avond hebben we de biertent opgezocht en de Veltins wisten de weg naar de maag weer goed te vinden, de kaken roodgekleurd van al dit moois op het terrein en natuurlijk ook van de rit naar hier..............de kleding nog zeikende nat en helaas zijn brandweerboots toch niet zo waterdicht als vermeld maar toen we eenmaal de luchtslang hadden ontdekt van de heteluchtheater hadden we onze persoonlijke kleding en schoenendroger :054:

e007.jpg


Na een 5-tal halve liters werd de sfeer beter en beter en met wat drogere kleding was de 1e avond een groot suc6, wel sloegen de biertjes goed aan maar we zouden opvallen als we nuchter zouden zijn dus zuipen maar, natuurlijk raak je aan de praat met mensen die het veels te warm vinden en smeekten om sneeuw, ook de vrouwen werden makkelijker in de omgang en dit alles maakt zo'n avond weer helemaal compleet. Ook hadden we een gesprek met iemand die pas geleden nog naar Noorwegen was geweest en ik meen op zijn Zundapp Ks601, 75 euro voor een kratje bier daar en dat zat heb goed dwars zeker gezien zijn omvang kon hij makkelijk 2 kratten wegsteken op 1 avond :070: . de nacht had zich aangediend en de regen was nog steeds aanwezig helaas............met wat rodere ogen als begin de avond zijn we de tent ingedoken nadat we ons weer vergaapt hebben aan de mensen en motoren op het terrein, de talloze kampvuurtjes maakten het geheel af en hopelijk vatte onze tent geen vlam deze nacht :048: Het slapen viel niet echt mee, een slaapzak in de vorm van een mummie is toch weer wat anders dan het dekbed van vanacht, ook de vorst in de grond zorgde ervoor dat de nacht wat kouder was al gewoonlijk maar geen gezeik we waren op het elefantentreffen en daar behoort het koud te zijn ;) . De volgende morgen was ik er rond half 7 maar uitgekropen omdat ik weer eens moest pissen, dat bier deed goed zijn werk en ook in de tent was het vochtigheids gehalte tot grote hoogte gestegen door de kleding die toch nog natter bleek als de avond daarvoor, ook buiten bleef het maar regenen en het terrein was nu compleet veranderd in een modderveld :022:, niet veel later begon het dan toch te sneeuwen en niet zo'n klein beetje ook................door de speakers op het terrein klonk een vrolijke noot en de mensen die net wakker werden kregen een dikke glimlach van de aanwezige sneeuw, opmerkelijk hoe de mensen veranderen door een beetje sneeuw maar ook wij waren hiervoor gekomen en dus werden er foto's gemaakt van onze motoren in de sneeuw :034:

e020.jpg


Nadat we goed hadden ontbeten in de tent en we ons rot hebben gelachten om de dronken dropjes die daar in de ronte waggelden of wakker werden naast hun zak wiet en het half leeg gedronken glas bier zijn we op zoek gegaan naar iemand die even Zeeuwse Klei zijn versnellingspook wilde lassen, de mobile werplaats was daartoe bereid dus dat was geregeld, voor we zelf weer konden gaan rijden door de Eiffel zijn we het terrein eens goed gaan bekijken en nog steeds kwamen er mensen binnen die dus voor 1 nacht kwamen. Je kijkt je ogen uit bij welke richting je ook kijkt, wat sommigen maken is werkelijk geniaal en ook hoe sommigen de weg op gaan slaat alles...............neem nu deze Bandit-rijder :036:

e026.jpg


Nadat de versnellingspook was vastgebakken hebben we de motoren aangekickt en zijn we vertrokken voor een rit rond de Nurburgring, ik ken ondertussen een beetje de weg daar en we hebben op plaatsen gereden waar we nog nooit waren geweest, dan heb ik het over de moutainbikes routes die je daar overal kunt vinden..........een nadeel was dat de ondergrond was aangevroren met daar bovenop een laagje sneeuw waardoor we zelfs met onze noppen niks konden beginnen plus dat we op verboden gebied waren.............ach so what :056:. in totaal hebben we iets van 150km gereden over wegen met mooie randen sneeuw in de bochten, zijn we op plaatsen geweest waar ik anders niet zou komen en zijn we even langs geweest bij Henry en Katja die een aantal van de ZMVC de groeten hebben gedaan omdat ze die wel kennen, Henry was wel verbaasd dat we daar ineens binnen stonden en wist gelijk waarom we in de Eiffel te vinden waren..............het blijven toffe mensen en van de zomer zal ik daar zeker weer terug keren. Hier en daar hebben we nog wat mooie plaatjes gemaakt en heb ik de ring eens gezien als er sneeuw op ligt...........toch werd er gereden op de ring maar helaas alleen door lessers op quads.

e033.jpg


We waren de regen weer behoorlijk beu geworden en dus voor een warme hap eten richting de camping gereden want we wilden natuurlijk de fakkeltocht niet missen, een goede hap gegeten in het restaurant aldaar en besloten om het bier weer eens te vatten, rijden met bier beginnen we niet aan dus de motoren stonden wel oke bij de tent. jammer was het wel dat de regen er voor zorgde dat de meeste sneeuw was verdwenen en de modderpoel aangroeide.............een voordeel is het dan weer gelijk dat de crossbaan druk bezocht werd en de modder voor mooie plaatjes zorgde.............we hebben nog even getwijfeld of wij ook erop zouden gaan maar we hadden er al op gereden zonder plubliek en we wilden toch het een en ander heel houden :064: volgend jaar misschien de Cr meenemen Klei :103:

e045.jpg


De namen werden opgelezen van de motorcollega's die zijn omgekomen [hoe en wat is ne nog niet precies duidelijk :097 :] , daarna werd het startsein gegeven voor de fakkeloptocht waarbij je weer de gekste dingen ziet gebeuren, er reed ook een dikke 455 Pk sterke Boss Hoss met zijspan mee..............tering als die gazzzzzzz gaf dan voelde je de grond trillen :039:, ook leuk was een houten kruis bevestigd aan een zijspan met daaraan een gevilde rabbit en een hoender, wederom flink genieten en de regen viel eigenlijk ook al niet meer echt op.

e065.jpg


In de avond hebben we ons weer bijgevoegd in de biertent en hier was het behoorlijk drukker als de vorige avond en de Duitsers waren overduidelijk aanwezig, wij hadden de pech dat een voorbeeld ik-sta-boven-jullie motorijder tegen ons begon te vertellen over weet ik veel wat en zijn vinger wees maar richting mijn gezicht.................zo'n smerig vies vingertje die me wel eens wilde vertellen hoe ze over holland dachten alsof wij niet wisten hoe het daar was................dikke eikel :027:.................ach hoordt erbij en al snel nam de drank de overhand en werd er gedanst en gefeest.............en wij...........wij zopen maar een beetje door zodat we al snel in de juiste sfeer geraakten :070: ..............hoerensnollentaxirijden was de sfeer en de lucht buiten vulde zich met enorme klappen van het vuurwerk, binnen in de tent kwam even een MZ-span binnen rijden en de avond was weer compleet :D

e078.jpg


De nacht was weer iets kouder als de vorige nacht maar we hadden het advies opgevolgd om een muts op te zetten wat een hele goede tip is, onder de morgen werd het wat droger en wat mij opviel was dat velen al vroeg in de morgen richting huis vertrokken, al om 9 uur waren er en hoop lege plaatsen en ook wij hebben besloten om op tijd onze spullen te pakken...........natuurlijk voor de laatste keer het terrein aflopen en wat mooie plaatjes gemaakt. De zeiknatte tent ingepakt en de rommel opgeruimd, motoren nagekeken en net voor 12uur konden we op pad..................en natuurlijk even kijken hoeveel benzine er aan boord was :+

e120.jpg


De terugrit door de Eiffel was zeer aangenaam, het was redelijk droog op het wegdek en de snelheid lag hoog, ook de bochten maakten deze rit weer tot een zeer aangename.............onderweg zie je veel motoren en iedereen weet dan gelijk dat je 1 van de Elefanters was, de snelweg was weer saai als vanouds maar de temperatuur was aangenaam en met een zonnetje tussen Luik en Wommelgem leek het wel alsof we richting het zuiden reden. Ter hoogte van Hoogerheide een aantal leuke weggetjes gereden en een hap gegeten bij een tentje die Zeeuwse klei wist te vinden, nog even een stukkie off de road gereden nabij Rilland en ter hoogte van Oostdijk zijn we gesplist....................we waren weer thuis in het Zeeuwse en de moeheid begon te winnen maar wat een weekeinde, wat een plezier en dit gaan we zeker vaker meemaken als het aan mij ligt :054:

e121.jpg


Zeeuwse klei bedankt voor je gezelschap , supertof man :036:

Dit was mijn verslagje en een ruime 120 foto's zijn te vinden in ons fotoalbum...............veel kijkplezier ;)
www.zmvc.nl
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik ga wel naar de site van jullie, iig mooi leesvoer en kijkplezier voor vanavond......
 
Mooi verhaal, leuke foto's..... zo te zien veel lol gehad. Iig geen ongelukken onderweg zoals ik las in een verslag van een stel die van passau naar huis gingen.
 
Heel mooi verhaal en foto's motorfreak.
We gaan bijna elk jaar naar het Elefanten in solla of naar de ring, dit jaar kon ik niet vanwege een operatie.
Vorig jaar zijn we op de ring geweest met sneeuw.
s'morgens vroeg vroor het nog.
full
 
Het verslag van mijn oliefanten maatje :)


Tja, waar begint een mens aan...


Die Freak toch, die grapjas hed het eens gezegd tegen me, of toch gevraagd... Of ik mee wilde naar het Alte Elefantentreffen aan "De Ring" Gemakshalve ga ik er even vanuit dat iedereen weet wat "De Grüne Hölle" is.
Het Elefantentreffen is alleen voor volslagen idioten, motorrijders dus. Maar niet van die mietjes die binnen aan hun brommer zitten te poetsen tot de lak er vanaf valt en beginnen te janken als er een roestspikkeltje op de uitlaatpijp komt, nee, voor echte motorrijders. Het treffen is namelijk midden in de winter, met sneeuw, ijs en natuurlijk zoveel mogelijk kou. En nee, dan ga je natuurlijk niet in een hotel, nee, dan ga je met je zotte/zatte harses in een tentje liggen.... Hoe gek kun je zijn?

Tja, ik vind dat soort zaken wel mooi, maar heb eigenlijk een bloedhekel aan kou. Skieen doe ik graag en ben verzot op sneeuw, maar heb het niet graag koud.. Dus Freak had de hoop verloren. Maar over dat soort zaken maak ik zo vlug geen geintjes, ja is ja. Dus dat betekende van de week vlug de laatste zaken bij elkaar raopen en schrapen om de brommer klaar te zetten voor vertrek. Gelukkig zat er nog een forse tik in het blok van de DR, dus werd op een zondagmiddag het reserveblok van stal gehaald wat na enigen 5en en 6en ingebouwd zat. Uiteindelijk alles nog in orde dus.

Dag 1:
Wordt je 's-ochtends wakker van het geluid van die klerewekker. Gisterenavond natuurlijk nog veel te laat bezig geweest omdat je alles nog aan het zoeken, inpakken en nakijken bent. En wat is dan het eerste dat je hoort? Juist, regen, verdomme. En niet zo een beetje ook! Afijn, we gaan toch! Gelukkig werd het ietsjes droger en toog ik rond 9'en naar Goes, richtig Gerrits. Even de tank volgooien, 22 liter benzine, ruim genoeg voor 350 km. Olie op peil? Ook goed...
Freak stond al klaar, XL in topstaat, tas erop, Zeeuws vlaggetje eraan, afijn, gewoon helemaal goed.
Peugeot103 stond er ook al jaloers te kijken, want die kwam ons uitzwaaien (tof man!). De zin zat er bij mij goed in.
Een uur later was het minder. Op de ring van Antwerpen regende het, en hoe. Ik zag geen reet meer en de binnenkant van mijn vizier droop net zo hard van de regen en condens als de buitenkant. De moed zakte behoorlijk, maar na de eerste tankstop klaarde het wat op. De helmen schoongemaakt, wat uitgedropen in een tankstaion-winkel en weer maar verder. En het werd droog, droger toch. We droogden wat op en de zin kwam wat terug. Van saai snelwegwerk kan ik verder niet veel schrijven en doe ik ook niet, dus de volgende etappe.

"Vanaf hier ongeveer wodt het leuker", beloofde Freak bij een tankstation in Wallonie. Eerst een weg waar je met een straatgerichte motor gek wordt, hobbels, kuilen en al dies meer. Er lag op den duur een dik pak sneeuw naast de weg, de weg zelf was nat maar schoon. Oei, wie weet, komt het toch goed allemaal... Maar de sneeuw nam af naarmate we verder bij de Eifel naderden. We reden ergens nog verkeerd door een gewijzigde verkeerssituatie. Twee vol bepakte offroadjes die zich door Verviers en Eupen een weg banen, met wapperende Zeeuwse vlag en slechtgemanierde en verdwaasde berijders. Al met al goed gekomen, en iets van 60 km teveel... geen straf, de weggetjes waren mooi zat.
Eindelijk bij de Eifel, het Walhalla. Nu begrijp ik waarom. Ikzelf zat niet 100% lekker in mijn vel en moest er behoorlijk aan werken, want Freak...tja...die begon te leven. (ik merk duidelijk dat ik te weinig lange bochten rij, die zijn er hier nauwelijks...om maar te zwijgen van natte weg, daar ben ik niet zo heel zeker op)
Al met al heerlijk sturen, want rechte wegen? Wat zijn dat? Na elke bocht komt een nieuwe, na elk vlak stukje een nieuwe stijging of daling. Je bent je het niet echt bewust, maar het gaat knapjes steiler dan je denkt, als je goed kijkt. Heerlijk.

Afin, de camping op. Je krijgt bij de poort een rambandje om als bewijs van betaling, dan begint het eigenlijke avontuur pas echt. Je kijkt nog eens om je heen... Guzzis, Harleys, ouwe offroadjes, tweetakt MZ's, Ural's BMW's, kortom echt vanalles. De slagboom gaat open en we gaan op zoek naar een plekje. De camping ligt in etages tegen de heuvel aan, bomen ertussen en steile weggetjes, aleen dat is al leuk. Tja, waar o waar? Even rondrijden, nog eens rond en een plekkie zoeken. Motor neergezet eens eens een rondje lopen. Wat je dan ziet kan ik niet beschrijven, maar de foto's zullen hun werk wel doen. Een natte drassige bende, overal kampvuren, rook, gepruttel van motoren en mensen die eruitzien als varkens van de bagger. Quads helpen gestrande motorrrijders en zijspanners naar boven op de camping en overal hobbelt wat in de rondte. Nooit geweten dat er zoveel oude meuk bestaat. En de tent opgezet, wat al met al lang niet tegenviel.
Even wezen eten bij Breidscheid, Freak zijn Mekka geloof ik. De Ring was dicht, dus weinig te zien, maar wel glinsterende oogjes van een Ring-Freak van een liefhebber in hart en nieren. En dan terug naar de campng om een biertje te happen en om te vragen of iemand mijn schakelpookje kon lassen, want die brok bijna af. Geen probleem, bleek, er was een complete werkplaats voor noodreparaties, en steendruk natuurlijk met alle ouwe zooi. Het was overigens ruim tijd voor een pint. Op de camping de motoren en plekje gegeven en naar de biertent. Was best gezellig aan het worden en we schoven aan tafel bij een stel Mofrikozen. Een dikke en een hele dikke! Een hele tijd zitten ouwehoeren over alles en nog wat...Hoeresnollentaxirijden dus. En bier natuurlijk. Wat je allemaal ziet is schitterend, mensen van allerlei pluimage, allemaal met dezelfe tevreden blik op hun gezicht want ze komen allemaal om één reden hier. Veel met drukbestikte spijkerjasjes van één of andere MC, andere met leer en franjes, noem maar op. Ook echte Elefantentreffers, met wel 10 jaar trofeeën van hét treffen.
De rest van de avond bestond uit bier, geouwehoer en wat bier... ongeveer...


Dag 2:
Vroeg in de ochtend begint er weer een hoop gepruttel te pruttelen en mensen te leven. of omgekeerd.. afin. En het begon alweer eens te regenen, en zelfs een beetje te sneeuwen... Geleidelijk werd de regen volledige sneeuw en zo sneeuwde het een uur of anderhalf onophoudelijk. De foto's zullen dit moeten uitleggen, want dat was schitterend. Ondertussen: wij gingen om een ontbijtje, waar een zatlap zijn roes zat (!) uit te slapen. Hoeveel ie had bewogen de avond en nacht van te voren vraag ik me af, want nu bewoog ie niet veel. Zittend slapen dus.. Hee, het leeft, kwam zelfs overeind,. na een hoop gezucht, gesteun en gewrijf in zijn ogen kwam ie overeind en zei zowaar iets. Dat ie niet op de foto wilde, want er zaten natuurlijk al een paar mensen met een camera op hem te mikken! Hij kon er wel om lachen, dat wel. Zijn commentaar? "Das letzte Bier war schlecht, und die drei andere auch"

Terug naar de tent, de sneeuw eraf kloppen, en rondje camping gedaan met de camera in de aanslag. Geweldig, het weekend was al volmaakt.
Maar de pret ws zo kalaar, de sneeuw werd regen en na een uurtje of wat was het één grote papzooi. Al is dat ook geweldig. De crossbaan was druk in gebruik en hoe. Een bende die je niet kunt voorstellen. Quads, enduro's, zijspannen die zich vastrijden! En zowat allemaal met een fles bier in de hand. En dat gaat allemaal goed, ongeloofelijk.

Uiteindelijk de monteur bereid gevonden even wat te lassen, en das prima gelukt. Blij als een kind met de pook (kan zelf wel lassen, maar niet zonder lasapparaat natuurlijk...) em er vlug aangezet en de buurt eens wat doorkruist. Ook nog even langs een paar kennissen van Freak geweest in Daun. Was een leuk tochtje. En ik ben een lagedruk-rijder. Meer als 2 bar rijd voor mij niet, merkte ik. Beetje lucht uit de banden leek erg veel te schelen voor mijn gemoedsrust in lange bochten...

De avond was als de vorige ongeveer, even lekker bikken in het restaurant met een paar glazen Weissbier erbij, dat is leven. Op de achtergrond begon een groepje met mondharmonica en gitaar de boel wat op te leuken, en dat was top. Zeker als je met een glas bier wat zit uit te buiken op een stoel in een relatief rustig hoekje van het cafe met je pootjes languit op een stel stoelen.

En dan...weer de biertent in natuurlijk, en weer ouwehoeren, altijd leuk. Behalve die vervelende dike Duitser die het stereotiep goed waar maakt. Wijzen en een grote bek hebben was al dat ie deed met zijn vadzige dikke lijf. En ie zat voor de uitstroom van de kachel, en daar was Freak niet blij mee (die had weer es zeiknatte kleren). Vadzig en irritant figuur.
De fakkeloptocht. Ladingen spannen met fakkels stonden in een lange rij te wachten tot ze mochten rijden. Vanalles en nog wat aan ouwe meuk die al dan niet zelfstandig startend aan de gang werden gebracht of gehouden. Hier en daar werd een zijspan of andere weigerend voertuig aangeduwd en de tocht begon. Je kunt je voorstellen dat ze luid claxxonerend en pruttelend langskomen, een tocht van ongeveer 150 voertuigen over de camping. Wat een show. Vuurwerk luidde het einde van de toer in en alles ging in de biertent verder. Zo zat als een aap waren sommigen, zoniet velen. Oeioei...


Dag 3:
Tentje ingekropen en wakker gewworden omdat ik most pissen. Bleek dat er al een berg weg waren. Op het gemakje de boel aan het inpakken gegaan en alles klaargemaakt voor vertrek. Gelukkig bleef het droog en na het ontbijt en nog wat geknoei vetrokken. Wat was dat een lekker ritje. Al veel beter in mijn element, en hier en daar waren de wegen zelfs droog. En zelfs een zonnetje op de snelweg! En ja, nu ben ik weer thuis...gelukkig. Lekker douchen en dan straks in mijn eigen bedje... wat gaat dat lekker slapen zijn. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan