Elefantentreffen; Nürburgring vs. Passau

CB750f

MF veteraan
29 okt 2003
1.007
528
Middelburg
In opvolging van de treffens afgelopen jaren, gaan wij ditmaal weer naar het Elefantentreffen.

Mensen die naar Passau willen, gaarne ff melden. Dit is echt een takke-eind.En daarom willen wij graag met meerdere fietsen in een groep rijden. Meer info over Passau; http://www.bvdm.de/modules.php?name=Elefantentreffen


Das Altes Elefantentreffen am Nürburgring, daar gaan we met een groep heen vanuit Zeeland; http://www.zmvc.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=70&topic=51.0

Reportage van de afgelopen 2 jaar staat op; http://peugeot103.web-log.nl/

A9A56560731411DA890EA2A43EEE080D.jpg

B99E7CD0731511DA89BE31A83EEE080D.jpg
 
@Bob

Ja , dat zag ik , TOP! :}
Ik had daar ook op gereageerd.

Enige was dat deze al wat verlaten erbij lag, dus hoopte zo nog meer mensen te bereiken. Anyhow, we moeten anders maar ff contact onderhouden, want ik begreep dat jij ook naar Passau wilde?? Misschien dat we dus samen kunnen rijden. Het is best een eindje namelijk.

Wij zijn hier in t zeeuwse druk bezig de motoren te prepareren; Zijspan bakje is klaar. Onderstel moet nog. Zijspan as is versleten :? . F%$#@K
Van de week of volgende week ff gaan kijken voor ander blok. CBeetje loopt uit z`n lagers en heb geen tijd/zin/geld (niets wegstrepen want zijn alledrie van toepassing :) ) in een blokrevisie.

Elefanten here we come !!! :]
 
@mmcartoon

waarom niet????

gewoon meegaan :Y

Voorbereidingen zijn;
- warme kleding zoeken
- tentje (of regel dat je bij anderen in de tent kan), slaapzak
- motor; - de gebruikelijke controles.
- eventueel voor de pussy`s; handkappen of moffen en een ruitje
- indien je er een hebt; zijspan. Maar op 2 wielen gaat prima. Hebben ik ook afgelopen jaren gedaan. Reportage op http://peugeot103.web-log.nl

- Geld en je rijdocumenten (kosten voor Nurburgring is minimaal; all-in max.200E, Passau nog geen ervaring)
 
Ik ga zelf al met een groep mee naar Passau, wellicht komen we elkaar daar tegen. misschien iets om een MF kenmerk mee te nemen of zo. We gaan zelf vrij vroeg daarheen en zullen wel weer een plekje vinden direct achter de inscrijving.
 
@Bob

Ja , dat zag ik , TOP! :}
Ik had daar ook op gereageerd.

Enige was dat deze al wat verlaten erbij lag, dus hoopte zo nog meer mensen te bereiken. Anyhow, we moeten anders maar ff contact onderhouden, want ik begreep dat jij ook naar Passau wilde?? Misschien dat we dus samen kunnen rijden. Het is best een eindje namelijk.


Elefanten here we come !!! :]
ga dus vanuit groningen en op woensdag weg heb wel een overnachtingsplek bij dillenburg waar evt meerijders ook welkom zijn
 
Ja, prima idee, ons kan je herkennen aan de Zeeuwse vlag. enne de inschrijving zal vast niet moeilijk te vinden zijn.


maarre Bob, op zich lijkt mij ook wel een plan om in Dillenburg te overnachten. Heb net ff gekeken op de routeplanner. Dat ligt dus iets gunstiger dan Maastricht. De Maasstad zijn we zo, maar dan in 1x naar Passau is vrij ver. Als er nog 2 slaapplaatsen vrij zijn daarzo, dan maken wij daar graag gebruik van!!! *D

Bijlage: images.jpg
 
hoi bakkenist, wil het al een beetje lukken met 3e wiel???? hang het er anders achter geeft minder stabiliteit maar is veel makkelijker in de file, alhoewel er in februari nu ook wek geen file zal staan naar Passau. Ik heb deze week Goes Maassluis 2x gereden en vindt het nu wel weer welletjes (Of toch nurburgring????????) :]
 
he man,
jij hier!?! :W

maarre, die file maakt mij ook niet zo uit. Dikke noppenband; dus ploegen wel door de berm.
Ik denk dat als t enigszins kan dat we zowel Passau als nurburgring komen.
Maarre die Honda van mij is echt aan t overlijden. Dus moet voor die tijd wel ff een blok geregeld hebben. Liefst 900, maar 750 is ook OK. Dus als je iets tegenkomt....

iedergeval tot zaterdag
 
heb eindelijk een bleutooth adaptertje gekocht.... lukt t nog steeds niet. ASAP foto`s van de zijspan en opbouw voor t elefanten.

Iedereen een fijn 2006 gewenst!!!!
 
Hey sneeuwmannen!

Ben nog niet zo'n ervaren rijder, maar wintertreffens boeien me wel. Dit jaar ga ik voor het eerst een kleintje met mijn KLE500 proberen: Sandbach (D)

In je site zag ik dit:
- warme slaapzak
- paardendekens
- zak met poen (waar vind je die?)
- heel erg warme kleding
- kettingzaag (Baume fellen wird bestraft met 125 euro!!)
- Benzine om het vuur aan te poken
- Veel gereedschap (om de oude Bol d`or uit `80 rijdende te houden)
- Sneeuwkettingen? Of misschien toch maar heel veel kleine spanbandjes of knopentouw
- Sneeuwschepje (legerding)
- tandenborstel
- Skies ??

Wat doe je met die paardendekens? Onder je leggen in de tent?
Knopentouw, spanbandjes :? Leg eens uit please...

Al eens gedacht om er een iglo te bouwen 8-)


Als Sandbach is gelukt zien jullie mij misschien ook ooit eens op Elefanten :W
 
nog een paar handige attributen

set stijgijzers
koffie apparaat (zo'n aluminium ding die je op het vuur zet)
benzine kook apparaat (campinggas doet het daar niet)
Plasfles (voor de bierdrinkers die er s'nachts nog wel eens uit moeten)

Een deken op de grond in de tent is erg confortabel, zelf neem ik een persisch tapijt mee welke op maat gemaakt is voor de tent (heb ik toevallig liggen).

Zorg dat de boel onderweg niet nat wordt, ik gebruik zelf oude leger kisten voor het vervoer van dingen als slaapzak en kleding. Deze zijn water en luchtdicht en van zeer goed kwaliteit, allerlei speciaal voor dit doel gebruikte waterdichte zakken blijken waardeloos te zijn heb ik gemerkt.

Wat de motor betreft, houd vooral rekening met ELECTRISCHE problemen.
 
@Ratman; bedankt voor de tips. Hebben er vast allemaal wel iets aan :)
Zo`n koffieapparaat dat je bedoelde heet volgens mij een perculator ofzo. O.a. goedkoop en prima kwaliteit, verkrijgbaar bij Ikea en Hema.


@Starterke;

Ik gebruik de paardendekens o.a. om tussen m`n matje en slaapzak te leggen en de andere om weer over me heen te trekken. Knopentouw of stevige spanbandjes kan je op kleine stukken als sneeuwkettingen gebruiken. Enige risico is hier wel aan verbonden en lef zeker. Maar het werkt prima!!
Ik zal es ff kijken naar dat Sandbach. Misschien is t wat. Laat iedergeval maar weten hoe het was. Ben zeker benieuwd.


Binnenkort trouwens eerste info en ideeen over te bouwen rally auto. Het idee speelt al een tijdje, maar is nooit uitgedacht. Nu gaan er een paar vrienden naar DAKAR rijden met de Barrelrally (Benefiet-rit), en heb ik besloten iets dergelijks komend jaar ook te gaan doen. INfo;http://www.theflyingdutchman.be/nl

ontwikkelingen en burn-outs; http://peugeot103.web-log.nl
 
Ik had dit gezien, moet goed zelf te fabriceren zijn he, vandaar:
1104836894-14354.jpg


Wat de paardendekens betreft, denk ik dat ze te zwaar en te groot zullen zijn voor achterop mijne KLEine, maar ik zal eens zien voor ander isolatiespul.
Misschien een baal stro :z

Zal iig. laten weten hoe het afgelopen is :W

 
Laatst bewerkt:
Ja, precies dat idee!!! Alleen had ik dus gasten gezien die dat zelf hadden gebeund. Het kan dus allemaal.
By the way, het gewicht valt best mee, nam er 2 mee op een CBeetje uit `75

Bijlage: 28-02-05_1406.jpg
 
voor onder je slaapmat is zo een alu isomat zeer goed zelf gebruik ik een ding bedoeld voor autoruiten kosten bij halfords 3.50 de mpv maat is 240 bij 70
in de kampeerwinkel zijn die dingen hartstikke duur.pionierschepje is niet handig in de sneeuw, tent van 2x3 is 6 vierkante meter halve meter sneeuw is 3 kuub scheppen, :+ :+ :+ . voor koffie dit:
full
 
Yep!!! :} echt geweldige apparaten!!

enne, zo`n isolatiefolie is prima ja. Ik gebruik zef ook iets dergelijks, maar dan een "echte" (Bristol style).
 
Terug
Bovenaan Onderaan