Elefantentreffen; Nürburgring vs. Passau

mooi allemaal, zolang jullie allemaal nog ff lekker bakkeleien over olie, accu`s en pissen, Oh de Gluhwein niet te vergeten, dan maak ik me meer druk over het ellendige zijspanproject bij ons.

Vandaag ging iedergeval wel de kogel door kerk; ik heb een ander blok!!!

althans;
GroteFoto=OUCNQDRX


En wat ben ik blij.... maar wat nu met de KZ uit `80?
 
Ah...het feestterrein :)

Wat ook bij het Elefanten hoort is dat je bijna altijd op een helling staat met je tent (scheef slapen dus)
 
Ja... dat is het blok... eh, ja, complete fiets. Dit blok lijkt wel OK, maar wil nog niet echt lekker lopen. Anyhow, was voor 400 eurie klaar, dus moet het ermee doen. Denk dat ik een dezer dagen maar ff de papieren van de 750KZ opstuur naar de RDW. Dacht eerst deze te slopen, maar is toch wel erg netjes.

Het terrein. Tja... Heb iedergeval m`n legerschepje alvast opgetrommeld. Hoe erg het aldaar is, dat zien we dan wel weer. Probeer er ter plaatse wel wat van te maken.

Nu alleen nogsteeds die kl$%^#@te zijspan... Morgen bakken en braden. Als het morgen niet lukt, vrees ik het ergste. :(
Ik dacht er nog aan solo te gaan, maar weet niet of dat wel zo verstandig is.

Hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen
 
Er rijden met onze groep ook een paar solos mee, moet wel te doen zijn.
De sneeuw is allang gevallen dus de sneeuwschuivers hebben hun werk ook al gedaan.
De wegen zijn dus schoon, er zou dit weekend nog wat sneeuw komen maar daarnaa wordt het zonnig en droog, wel koud!
 
Hoorde het al ja. Wordt verschrikkelijk koud.
Gistermiddag de bak aan de FJ1200 gehangen. Miel, de bestuurder, had nog ff op z`n werk wat knip- en zaagwerk verricht. De boel is nu afgelast en is demontabel (aan/af frame) in 10 min. Grootste probleem was het wiel. MZ wiel was helemaal rot, lagers liepen eruit etc. Gelukkig, wie wat bewaard.... ff struinen op de vliering; GN250 wiel van Suzuki. Past perfect!!! Nu nog ff een bandje erop, spatbordje vouwen, onderstel painten tegen de roest&rot, koffertje klussen achterop de span, windschermen zagen en de bak afstellen. Oh ja; koffer achterop de motor, beugels voor de ski`s en Pio-schepje, Verlichting op de bak etc.etc.
 
Kortom, wij gaan dus niet solo. Kan trouwens ook niet, omdat m`n solofiets het ook nog niet doet. Alle tijd en moeite zit nu ff ion de span, dus die moet het worden!!! :Y
 
Hoorde het al ja. Wordt verschrikkelijk koud.
Gistermiddag de bak aan de FJ1200 gehangen. Miel, de bestuurder, had nog ff op z`n werk wat knip- en zaagwerk verricht. De boel is nu afgelast en is demontabel (aan/af frame) in 10 min. Grootste probleem was het wiel. MZ wiel was helemaal rot, lagers liepen eruit etc. Gelukkig, wie wat bewaard.... ff struinen op de vliering; GN250 wiel van Suzuki. Past perfect!!! Nu nog ff een bandje erop, spatbordje vouwen, onderstel painten tegen de roest&rot, koffertje klussen achterop de span, windschermen zagen en de bak afstellen. Oh ja; koffer achterop de motor, beugels voor de ski`s en Pio-schepje, Verlichting op de bak etc.etc.
ik mis nog "blokje om om te oefenen"
full
en "routebeschrijving naar overnachting op de tank plakken" :W :W :W
 
Ach ja... dat rondje om ging echt bijna mis.

Wij gaan dadelijk rijden, dus nog ff deze post. Ik hoop dat we alemaal een veilige reis gaan hebben en dat het maar lekker koud mag zijn.

We spreken elkaar op locatie

mzzl
 
Misschien wel even tof om te vermelden dat ze aangekomen zijn in Passau, na 10 van huis beetje pech gehad met het Gn250 wiel maar Gerrits Motoren was de held die dag zodat ze weer verder konden.............mannen ik hoop op een mooie terugreis en de mooiste verhalen :}
 
Ben net weer terug van het avontuur, ik kan zeggen het was helemaal super :) :)
Ik ben de mede MFers CB750 en Bobs1100 ook tegengekomen maar die zullen hun eigen verhaal wel vertellen. Erg gaaf die melkbus met carbid, dat gaf klappen!
We zijn Zondag vertrokken en hebben eerst verzameld in Nijmegen en zijn de volgende dag verder gegaan in drie etappes. Binnendoor gereden en twee hotel overnachtingen, ik hoop dat we daar nog eens terug mogen komen }) }) })
woensdag redelijk vroeg aangekomen want de laatste etappe was maar 60Km, we waren verbaasd over hoeveel volk er al was. Ons vaste plekkie was al bezet zodat we maar een stukje verderop zijn gaan staan, hier moest dus zo'n 25 kuub sneeuw worden weggeschept want er lag meer dan een meter! Gelukkig konden we een sjovel strikken die daar rondreed om te helpen en toen was het in een kwartier gebeurd!

Onderweg bleek bij een van de zijspannen het zijspanwiellager teveel speling te vertonen, dit kon bij een lokale werkstatt worden opgelost.
Nog even de temperaturen:
onderweg hebben we dinsdag met -14 graden gereden en dat was koud.
s'nachts was het -17 geworden en de tweede nacht was het nog kouder, eerdere nachten zijn nog veel kouder geweest met -34 graden.
overdag was het zonnig en lekker.
De terugweg bleek ook kouder dan we verwachtten, vanochtend vanaf midden Duitsland was het ook zomaar -10 (we hebben op de terugweg ook weer een hotelovernachting genomen)
In totaal 8 dagen weg geweest en het was super gezellig en ik denk dat het weer niet beter kon, dat is wel eens anders geweest.
full
 
Laatst bewerkt:
't Is daar toch precies niet zo héél koud: de deurtjes van de tentjes staan open 8-)
Leuk zo 'n verslagje, de rest kijk ik ook al naar uit.
Overdag was het ook niet zo koud, maar s'nachts wel.
En de tentjes dicht maken had niet zo veel zin, we moesten toen continu erin en deruit tijdens het opbouwen van het kamp enzo. verder slaap je er alleen maar in en dan is een goede slaapzak en een termarest matras het enige wat je nodig hebt, ik gebruikte nog een tweede slaapzak om eronder te leggen met als hoofddoel..zachter slapen.
 
Hebben jullie ook een linkje naar foto's, ik (als mooi weer rijder) vind het altijd bijzonder dat er mensen zijn die de kou trotseren........
 
Ja ja... wij zijn ook weer in het land.

Leuk om MF-ers ook eens in de sneeuw te ontmoeten.

het verhaal van Ratman1 vertelt al zo ff voldoende. Asap zal er een update op http://peugeot103.web-log.nl (peugeot103.web-log.nl) staan. Met foto`s natuurlijk!!

@Bob; Heb je de reis overleefd????
We waren je kwijt. Dachten wel dat je zou volgen, maar bij de eerst volgende tankstop kwam je niet meer opdagen?? Ging het een beetje met de schouder? Staat de span nou in Duitsland, of ben je toch doorgereden?
Wij zijn in 1x door gaan bikkelen naar Maastricht, alwaar we hebben overnacht bij m`n broer. Waren al om 12h `s nachts aldaar (met een verlaten start om 2h `s middags) Ook nu weer hebben we de E41 gemist... Waar ligt die F#@$%@cking snelweg.

Anyhow, ik ga dadelijk de site updaten. Neem gerust een kijkje. Nog niet alle foto`s zullen er staan, maar zullen asap volgen.
 
ps;

@motorfreak, bedankt voor het berichtje !!

de reis was nog ellendiger dan dat :) verhaal op de site
 
Terug
Bovenaan Onderaan