Elektra opstartprobleem met Street triple '08

cvr90

MF'er
29 aug 2019
44
27
Sinds vanochtend probleempje met mijn Street triple uit 2008.

Dashboard was opeens gereset bij inschakelen, klok op 1 uur en tripmeter op 0. Bij indrukken startknop geen startmotor maar eigenlijk een restart van het dashboard, alles uit en de lampjes allemaal weer opnieuw. Na paar keer aan en uit zetten met sleutel en proberen te starten pakte hij hem ineens wel en kon ik gewoon vertrekken.
Op de terugweg eigenlijk weer zelfde probleem, klok/tripmeter stonden weer op nul en moest weer wat rommelen met aan/uit zetten voordat hij startte. Op de terugweg na een 3 kwartier rijden, toen ik na de snelweg stopte bij eerste stoplicht, sloeg de motor ook 1x af.

Any ideas wat er zou kunnen zijn? Mijn onderbuik zegt iets van een half loszittend stekkertje maar ja heb er niet echt verstand van


(post staat ook in street triple forum, maar met de fanatieke banden discussie daar slipt deze vraag er wellicht doorheen)
 
Losse accupool of een gare accu?
accupool ga ik even checken. Heb die onlangs los gehad toen ik met knipperlichten bezig was dus misschien niet strak genoeg vastgezet en is dat iets losgetrild afgelopen paar ritjes.
Accu zelf is vrij nieuw nog dus verwacht niet per se dat die slecht is (wel tijdje terug een keer leeg laten lopen toen ik hem netjes met parkeerlicht aan de hele dag bij kantoor heb laten staan 8)7)
 
Controleer ook even de bedrading bij het frame/balhoofd. Daar lopen een aantal draadbundels onder een beugeltje door, op die plek willen ook nog wel een draadbreuken optreden met dit soort klachten tot gevolg.
 
accupool ga ik even checken. Heb die onlangs los gehad toen ik met knipperlichten bezig was dus misschien niet strak genoeg vastgezet en is dat iets losgetrild afgelopen paar ritjes.
Accu zelf is vrij nieuw nog dus verwacht niet per se dat die slecht is (wel tijdje terug een keer leeg laten lopen toen ik hem netjes met parkeerlicht aan de hele dag bij kantoor heb laten staan 8)7)

Over het algemeen vinden accu’s dat niet prettig begrijp ik dus als het geen losse pool is zou ik de boel ff doormeten aan de hand van het eerder genoemde topic
 
Terug
Bovenaan Onderaan