Elektra probleem, geen vonk

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
Hey,

Ik heb zojuist een compleet blok gekocht voor de XL250R. Dit blok zou plug&play zijn dus ik dat ding eronder hangen en starten, maar er gebeurt niks. Nu blijkt er geen vonk uit de bougie te komen. Bougie vervangen, nog steeds niks. Nu ben ik aan het doormeten gegaan, uit de draad uit het blok komt stroom, de draad op de bobine komt stroom, maar na de bobine ben ik niet zeker. Nu heb ik de bobine doorgemeten en die was goed, bougiekabel en dop doorgemeten, ook goed. Dus daaraan lijkt de bobine niet kapot, de reden dat ik niet zeker ben of uit de bobine stroom komt is omdat ik het niet goed heb kunnen meten omdat ik een hand tekort kwam. Maarrrr van de een op andere dag kan je bobine toch niet ineens kapot gaan? Dit is, zonder dat die gebruikt is?

Het vorige blok wat eronder zat gaf wel een mooie vonk, toen heeft die ff kaal buiten gestaan, is het jammer genoeg gaan regenen zonder dat ik er erg in had maar ik heb de kabels wel drooggeblazen, en de ontstekingkabel uit het blok was niet nat.

Rara?
 
Van de bobine wel, ik zie wel bij de gelijkrichter dachtik een groene (massa) kabel rondzwerven maar die kan nergens op, ik denk dat die ooit es kapot was en ze hem hebben vervangen oid.
 
Volgens mij "zit" de massakabel (groen met oog) tussen één van de bovenste bevestigingsbouten/moeren op de cilinderkopschetsplaten (2x dubbele woordwaarde).
Dat was ook bij mijn XL500S zo gemaakt.
De losse aansluiting bij de gelijkrichter was bij mij ook extra, dus los.
 
Laatst bewerkt:
Maar er komt helemaal geen aparte massakabel vanuit het blok. 1 rood stekkertje en een zwart/rode draad (ontsteking) En hij geeft uit die kabel wel gewoon stroom
 
mss een hele domme opmerking, maar spreek uit eigen ervaring:
dodemansknop aan? in mijn brommertijd heb ik er nog miserie mee gehad, kan je je tpleuris zoeken.
verder mag je nooit ohmse metingen op een bobine vertrouwen, kan wel een aanduiding geven,maar je kan soms heel anders uitkomen. De bougiekabel is het meestal niet, als deze doorslaat draait je motor belabberd,maar hij draait wel.
Ik neem aan dat het nog niet met cdi is, aangezien je zegt dat heb kabeltje uit het blok naar de bobine loopt? staat al (flink) aantal volts op,genoeg om een lekker kietelend gevoel te krijgen, mss slechte verbinding?
pfwoe, vanop afstand is nog steeds moeilijk, eigenlijk moet je elimineren :)
 
Nee de dodemansknop fout hoop ik nooit te maken :P

Volgens mij is die wel met cdi, ik weet zo niet waar de kabeltjes allemaal heenlopen maar niet rechtstreeks naar de bobine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan