Elektra probleempje 900 Bol Dor

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo.

Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik een Honda 900 F2B Bol Dor aan het klaarmaken voor het nieuwe seizoen.

De knipperlichten moesten hiervan opgeknapt worden dat heb ik dus gedaan, van 4 halve 2 goeie gemaakt.



Deze werken goed als ik de stekkertjes op de accu houd.
Maar nu ik ze op de motor heb zitten kan ik niet zien waar ik ze moet aansluiten?



De rechtse 2 ( de linkse blokjes weet ik ook niet waar ze thuishoren? )
Groen is massa daar ben ik na zoeken wel achtergekomen, maar ik kan nergen zien waar er spanning vandaan moet komen voor die stekker.
Wel op sommige plekken spanning gemeten maar allemaal op kabelblokjes die naar de instrumenten/bediening gaan.



Hier het elektra cluster waar ik de stekkertjes voor de aarde wel heb kunnen vinden, maar die van de + dus niet.

Iemand die weet waar ik de spanning voor mijn knipperlichten vandaan moet halen?

Groeten en alvast bedankt, Tom.
 
Oh de aarde hoort trouwens op Groen te zien aan het groene labeltje aan de kabel.
Maar op kabel Blauw staat geen spanning en is ook geen stekkertje aanwezig maar is enkel een afgeknipt kabeltje.

Zou het kunnen dat daar eigenlijk wel de spanning op zou moeten staan maar dat er om de een of andere reden geen spanning op staat?
 
Volgens mijn zijn het de blauwe en oranje kabels waar je je vingervinger op hebt.

:Y

Honda is 9 van de 10 keer groen de massa, oranje de knippersignaal voor links en lichtblauw de knippersignaal voor rechts.

Soms heb je ook nog lichtblauw met een wit streepje en oranje met een wit streepje. Dat is voor de Amerikaanse uitvoeringen met zogenaamde "Runninglights" waarbij de knippers bij ingeschakelde verlichting zwak branden. De knipperlampen zijn dan voorzien van duplo lampen.
 
@ V.D.V
Bedankt voor de snelle reactie!
Meteen even naar de sleutelruimte toe gerend en van oranje en blauw allebei een stekker eruit getrokken en daar de stekkers van de knippers in gedaan en nu doen ze het!
Maar waar de stekkers voor waren die ik eruit heb gehaald???

@ Gassen.
Dankje, super, nu kan je zien wat ik bedoel bij TURN SIGNAL RIGHT heb je groen en oranje ( net als ik nu ) en bij TURN SIGNAL LEFT heb je groen en blauw ( net als ik nu )

Dus misschien zat het wel gewoon niet goed aangesloten??

Ik kocht de motor met de knipperlichten al eraf gehaald anders had ik het natuurlijk wel ergens opgeschreven.

@ Thedutchy.

Handig om te weten van die kabel kleuren!
Haha toevallig had ik vandaag in mijn werkplaats handboek gelezen over die runninglights maar dat wist ik in eerste instantie ook niet!


Bedankt ik denk dat het zo opgelost is!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan