Elektra probleempje

defrhymz

MF'er
7 okt 2018
61
5
Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn fz1. Last van knipperde stadslichten en achterlicht. Dacht dus dat de accu wat versleten was. Accu door gemeten en deze gaf nog amper 10v.
Nieuwe accu er in en rijden maar. Probleem bleef zich aanhouden. Nu viel de motor ook uit na ik hem had aangeduwd. Ik schat dat hij zo 5 min draaide en 50m heb gereden.

Als ik hem nu wil starten gaat de toerenteller netjes naar voor en achter en geeft die zijn menuutje weer (deze is wel gereset) echter als ik weer probeer te starten hoor ik onder de duoseat een soort travo of iets dergelijks geluid maken maar en gebeurt vrijwel niks, hij probeer wel te starten maar lijkt of hij niet genoeg power krijgt. na een aantal keer proberen gebeurt er helemaal niks meer en valt heel het menu + toerenteller weg.

Waar moet ik dit probleem zoeken ? Ik heb namelijk bar weinig verstand van elektra
 
Je moet even controleren of de dynamo de accu nog wel goed oplaad.
Zo te horen heb je de spanning al gemeten van de accu, dit moet je nogmaals doen maar dan met lopende motor ( terwijl de accu erin zit dus ) deze moet tussen de 14 en 14.4 volt aangeven, ook als de lampen aanstaan.

Geeft hij minder aan, dan is er mogelijk iets met je dynamo aan de hand.

Groeten en succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan