elektrisch aangedreven motorfiets

de motor is nog steeds in productie, we zijn namelijk afhankelijk van onze "projectleider" omdat hij voor alle onderdelen en benodigdheden zou zorgen.

tot nu toe: frame is kaal en gestript, we hebben een half flatgebouw voor de accus gemaakt, en voor de ophanging van de motor zijn we nu bezig met tekenen in een CAD programma.
binnenkort komen fotos :)
 
Ik heb 'm al ff in het eggie bekeken, doe Simon de groeten, en zeg dat ie z'n eigen onderand een keer aanmeld hier, is veel te leren hiero!
 
weg met oma:

kaal frame (met goedkope chrome accesoires)
11122009026.jpg

11122009027.jpg


en ondertussen is het frame wat aangepast en hangen er al wat accus in, we zijn nu bezig om het elektrische gedeelte aan te sluiten. opzich erg leuk werk, vooral nu er vooruitgang te zien is.
IMG00005-20100323-1355.jpg

IMG00006-20100323-1355.jpg

IMG00004-20100323-1355.jpg


hopelijk kunnen we over 1 maandje een proefritje maken met de laptop eraan om het allemaal af te stellen. ik zal tegen die tijd wel wat meer fotos plaatsen :)
 
wederom oma de deur uit hiero, we zijn nog bezig:

tegenwoordig volgen we samen met deze stage ook nog een andere stage erbij dus kunnen we maar 2 dagen in de week hiermee vooruit.
vorige week is het electrische circuit aangesloten en gelukkig staat de school nog overeind.
Het is nu dus echt wachten op de motorsteun en frameversteviging, en dan kunnen we knallen (voor 15 minuten)

zie hier de fotos:

contact, moet nog afgewerkt en vast gezet worden
utf-8BSU1HMDAwNTYtMjAxMDA1MTctMTMxN.jpg


mooie brandstof leidingen he?
utf-8BSU1HMDAwNTQtMjAxMDA1MTctMTMxN.jpg


utf-8BSU1HMDAwNTUtMjAxMDA1MTctMTMxN.jpg


utf-8BSU1HMDAwNTMtMjAxMDA1MTctMTMxN.jpg
 
Goed bezig mannen! Zal hem vrijdag nog eens een keer in 't echt komen bekijken.
 
Laatst bewerkt:
met welk voltage werken jullie en wat voor batterijen :?
en ehh moeten jullie niet netjes werken :X

ik heb in 2 weken een auto opgebouwd met Lithium batterijen, bms en inverter 8-)
de AC motor was al geplaatst.

thorr.jpg

360V 40AH 200kW enz enz....
 
de motor is nog steeds in productie, we zijn namelijk afhankelijk van onze "projectleider" omdat hij voor alle onderdelen en benodigdheden zou zorgen.

tot nu toe: frame is kaal en gestript, we hebben een half flatgebouw voor de accus gemaakt, en voor de ophanging van de motor zijn we nu bezig met tekenen in een CAD programma.
binnenkort komen fotos :)

Fantastisch project.
Hoeveel Kw is de motor ?
 
met welk voltage werken jullie en wat voor batterijen :?
en ehh moeten jullie niet netjes werken :X

ik heb in 2 weken een auto opgebouwd met Lithium batterijen, bms en inverter 8-)
de AC motor was al geplaatst.

[http://www.coolest-gadgets.com/wp-content/uploads/thorr.jpg (afbeelding)]
360V 40AH 200kW enz enz....

we werken met 72V lithium ion batterijen van LifeBatt, idd met bpm en inverter.
vermogen is niet zo veel 17 kw geloof ik
 
@Ducktape:

Hoi, nieuw hier...waar kun je aan 70kW pancake motoren komen?
heb je info over de specifieke Emc testen die uitgevoerd moeten worden?

Ons plan is de ombouw van een Yam 600XT
 
12 jaar geleden is er voor het laatst iets relevants gepost hier.
Ik verwacht niet heel snel een antwoord. Daarnaast is er in 12 jaar erg veel veranderd in electroland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan