Elektrisch probleem Honda VTR 1000 Firestorm bj 2000

DonMenjo

Rookie
31 mrt 2020
3
0
Tijdens mijn laatste rit op mijn Honda VTR 2000 Firestorm uit 2000 begon hij plots te haperen en vermogen viel weg. Bij opdraaien gas kwam hij weer even, toerenteller naald ging omhoog maar stopte niet bij maximum (daadwerkelijke toeren vielen ondertussen wel weg). Motor dood, ik langs kant van de weg. Na thuiskomst accu doorgemeten, was niet meer goed (maar leek niet opgeblazen) en dus vervangen. Spanningsregelaar doorgemeten (los, zonder draaiende motor), lijkt gewoon in orde. 10A zekering van Ignition was doorgebrand, vervangen. Motor vervolgens weer gestart, valt na 20-30 seconden uit. Wel spanning in circuit maar geen beweging in te krijgen.

Verdenk dynamo of toch spanningsregelaar, maar iemand enig idee?

Alvast dank!
 
Top, dank voor jullie reacties. Alles nagelopen, kan geen gebreken in kabelboom ontdekken. Motor weer een keer gestart: hij bleef nu lopen! Heb niets gedaan behalve kuip er af gehaald... Vermoed toch dynamo. Ga morgen dynamo doormeten met draaiende motor (werd door vrouwlief gesommeerd te stoppen met slapende kinders..🙄)
 
Dynamo doorgemeten, in orde. Vermoed toch spanningsregelaar als boosdoener en dus maar vervangen. Motor start in ieder geval gewoon en blijft lopen. Dank voor tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan