Elektrisch probleem Yamaha Tricker

Robert1958

Rookie
10 jul 2022
2
0
Beste ,
Ik heb de laatste tijd dat mijn Yamaha Tricker afslaat wanneer ik stationair draai , bv bij een stoplicht.. sinds gisteren doet hij helemaal niets meer, accu leeg gestart maar hij geeft gewoon geen vonk! Ik weet dat deze heerlijke Japanse motor in Italië geassembleerd is , die staan niet bekend om solide verbindingen… weet iemand hier iets van? Het is een Yamaha Tricker
Groet Robert
 
in de meeste gebruiks boekjes staat dat je niet te lang achter elkaar moet starten.
als je je accu leeg hebt gestart was je accu hopelijk al bijna leeg.
Als je getest hebt of hij vonkt deed je accu het nog en waarom zou je hem daarna dan nog leegstarten
als je accu al leeg was is het niet vreemd dat je geen vonk kreeg.

dus tja :)
 
Dat of de butler. ;)
wat uitleg:

hij slaat stationair af

dwz dat de ontsteking prima werkt ook bij starten
Dat er gezegd wordt dat hij niet meer vonkt kan ook de vertaalslag van ts zijn van niet meer aanslaan.
Verder is een tricker een ras echt zomer brommertje, dat meestal 9 maanden per jaar stilstaat
 
Eerste controleer de accu deze moet in rust 12.6 V zijn ( tijdens het starten mag de spanning val niet meer dan 0.5 V zijn.
Tweede controleer of de bougies vonken ( Bougie verwijderen en deze samen met bougiedop tegen massa houden.
Derde controleer of er benzine mengsel in de cilinder komt
(Vaak te zien als je bougie nat worden tijden het langdurige starten )
 
Eerste controleer de accu deze moet in rust 12.6 V zijn ( tijdens het starten mag de spanning val niet meer dan 0.5 V zijn.
Tweede controleer of de bougies vonken ( Bougie verwijderen en deze samen met bougiedop tegen massa houden.
Derde controleer of er benzine mengsel in de cilinder komt
(Vaak te zien als je bougie nat worden tijden het langdurige starten )
jezus, wat een bs

  • 0.5 moet 3 zijn
  • een bougie van een tricker ga je niet controleren, maar vervang je, nadat je de vonk gecontroleerd hebt zoals in de howto beschreven
  • een bougie van een viertakt nat krijgen lukt je normaal gesproken niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan