Elektrische geleiding???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijs Vijs

MF veteraan
28 dec 2005
7.240
1.684
Ik heb van een brit een newtronics ontsteking gekocht voor weinig, omdat de stekkertjes er af geknipt waren.
Deze heb ik vervangen en weer in de connector gefrot. Eerst zat die vol met een zwart goedje, wat het vocht weg moest houden. Ter vervanging heb ik er zuurvrije vaseline in gesmeerd.

full


Nu ben ik gewaarschuwd, dat dat voor sluiting zou kunnen zorgen.
Dus de vraag aan de electrotechneuten:

Geleid zuurvrije vaseline stroom??????
Alvast bedankt voor de info.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Gijs! Dat doe ik ook wel eens ,eerst doen ,dan gewaarschuwd worden.
Ik ben geen elektto techneut,maar meer ervaringskundige,vaseline doe je op accupolen om de geleiding in stand te houden lijkt me,en om corrosie tegen te gaan,of andersom.
Persoonlijk zou ik die doos goed dicht maken,nadat er contactspray op de stekkers zat.Dichten met tape of bespuiten ,buitenkant,met tectyl(blank)
 
Ha die Gijs! Dat doe ik ook wel eens ,eerst doen ,dan gewaarschuwd worden.
Ik ben geen elektto techneut,maar meer ervaringskundige,vaseline doe je op accupolen om de geleiding in stand te houden lijkt me,en om corrosie tegen te gaan,of andersom.
Persoonlijk zou ik die doos goed dicht maken,nadat er contactspray op de stekkers zat.Dichten met tape of bespuiten ,buitenkant,met tectyl(blank)

Vaseline doe je op accupolen om corrosie tegen te gaan niet voor de geleiding. :N
Daar is dan weer contactspray voor uitgevonden.
 
Vrienden, het zit er al op en t spul zit reeds dicht. Waar het mij om gaat is: kan iem,. die er voor geleerd heeft mn vraag beantwoorden. :Y

:W
 
Vaseline heeft geen meetbare geleiing en kan je dus gerust op je stekkers smeren.
Bij hoogfrequente schakelingen zou ik het niet gebruiken want dan kan het iets demping veroorzaken maar dat is pas vanaf 1ghz
 
Vaseline heeft geen meetbare geleiing en kan je dus gerust op je stekkers smeren.
Bij hoogfrequente schakelingen zou ik het niet gebruiken want dan kan het iets demping veroorzaken maar dat is pas vanaf 1ghz

Moet ik hieruit opmaken, dat de ontsteking geen 1ghz haalt? Maw kan ik het laten zitten?
 
Vrienden, het zit er al op en t spul zit reeds dicht. Waar het mij om gaat is: kan iem,. die er voor geleerd heeft mn vraag beantwoorden. :Y

:W

Gebruik het op het werk om sensoren af te vullen zodat er nog minder makkelijk water in kan komen. Hier ook nooit problemen met geleiding. Het spul wordt wel erg dun bij hoger temperaturen +30 al
 
Testmateriaal: Kroon Oil Witte Vaseline
Multimeter op 20 mega-Ohm

Meting met pennen op 1 centimeter afstand: meer dan 20 mega-Ohm.
Temperatuur 20 graden Celsius.

Tijd: +/- 15 seconden.

Volgend topic: wat is Ohm?
Opvolgend topic: kan iemand mij de formule U = I * R uitleggen?
 
Laatst bewerkt:
Testmateriaal: Kroon Oil Witte Vaseline
Multimeter op 20 mega-Ohm

Meting met pennen op 1 centimeter afstand: meer dan dan 20 mega-Ohm.
Temperatuur 20 graden Celsius.

Tijd: +/- 15 seconden.

Volgend topic: wat is Ohm?
Opvolgend topic: kan iemand mij de formule U = I * R uitleggen?


tsss... iedereen weet toch dat een ohm een familielid is.....
 
Testmateriaal: Kroon Oil Witte Vaseline
Multimeter op 20 mega-Ohm

Meting met pennen op 1 centimeter afstand: meer dan 20 mega-Ohm.
Temperatuur 20 graden Celsius.

Tijd: +/- 15 seconden.

Volgend topic: wat is Ohm?
Opvolgend topic: kan iemand mij de formule U = I * R uitleggen?

stroom is recht evenredig aan de spanning en omgekeerd evenredig aan de weerstand.

Je moet zoiets eigenlijk wel even meten met een megger. onder spanning kan en stof zich anderds gedragen.
 
Hi D@ve, ik las in een vorig forum dat je in de buurt van Den Bosch rijdt.
Ik woon sinds kort hier in de buurt en zoek nog mensen waarmee ik kan rijden.
Rij zelf gsx-r.

Groeten,
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan