Elektrische Harley

:? Rare logica... de aandrijving zit niet in de remschijven hoor. Dit apparaat heeft meer vermogen (75 PK) dan die van Brammo (54 PK).

Ik ga er van uit dat de fabrikant met de remmen rekening houdt met hoeveel remvermogen nodig is, en dat hoe meer vermogen en koppel de motor heeft, de remmen groter en meer zijn. Blijkbaar is dat niet zo, en had de Brammo het ook met één remschijf op het voorwiel gekund.
 
:? Rare logica... de aandrijving zit niet in de remschijven hoor. Dit apparaat heeft meer vermogen (75 PK) dan die van Brammo (54 PK).
Neen natuurlijk niet, maar hoe meer vermogen hoe sterker de stoppers moeten zijn.

Maar ... veel vermogen bepaald nog niet dat hij ook twee schijven moet hebben.... Buel heeft dikwijls (of altijd?) ook maar één schijf, en zijn best vermogensvol ... oke, die schijf is bijna zo groot als het wiel zelf, vind dat wel knap dat de schijf aan het wiel zit, en niet om de naaf, en de remklauw aan de binnenkant ... maar dat is het enige wat ik mooi vind aan een Buel ...
 
Over die Harley,


Ik heb zelf nooit een HD overwogen, gewoon niet mijn ding; ze maken niets wat ik zoek, ze hebben alleen maar meer van hetzelfde ouderwetse spul, vernieuwing kennen ze al helemaal niet. (Vind ik dan hè)
En dan dat imago dat erbij hoort....
Ik dacht dat het merk wel zou uitsterven met de gas guzzlers.

Des te groter is deze verrassing, ook al is het maar een proto; Harley kent dus wél vernieuwing, ze hebben blijkbaar wél lef en visie. Hun achterstand kunnen ze op deze manier in één klap omzetten in een voorsprong.
Ze moeten alleen het publiek meekrijgen, en daar dient dit ding voor.

Ik denk dat dit best een slimme zet is want hoe je het wendt of keert, vroeg of laat zullen ze wel iets dergelijks moeten vanwege de milieuwetgeving.
En als je dan toch moet kun je beter een tréndsetter zijn dan een náloper, ze vinden zichzelf immers "het origineel".

Een beetje dit idee: "If you can't beat them, join them.".

Een chopper is nog steeds niet mijn ding maar ik denk ineens veel positiever over Harley Davidson. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan