Elektrische Harley

Eerlijk is eerlijk, die roodharige dame mogen ze houden maar qua design lijkt het tenminste nog een beetje op een motor.

Je ziet genoeg van die rare futuristische dingen voorbij komen waarbij je niet weet wat nou de voorkant of achterkant is.
 
Zoveel schoner is het niet.
De elektriciteit moet ook weer worden opgewekt in een centrale. In Nederland betekent dat nog gewoon kolen op dit moment. Of als het via Frankrijk wordt ingekocht kernsplijting.

Kosten per km is ook voor een groot deel afhankelijk van de afschrijving van je motor.

Maar als het dan over jaren toch nog elektrisch rijden wordt, zal je per km worden belast. Dan is het cirkeltje weer rond.
Zou een kolen, of afvalcentra niet een heel klein beetje efficiënter zijn als 16.000.000 van die 1300cc vierblikkertjes met 30% rendement op de weg?
Maar de echte oplossing is natuurlijk om dit hele land zo snel mogelijk helemaal vol te plempen met molens en zonnepanelen. Daarmee houden we de Russen en Arabieren ook buiten de deur.
Maar inderdaad, zelfs als je de winst van Koninklijke Shell buiten beschouwing laat is accijns en BTW een leuke inkomstenbron voor de staat. Als dat weg valt zal dat ergens weer vandaan moeten komen.
 
Zou een kolen, of afvalcentra niet een heel klein beetje efficiënter zijn als 16.000.000 van die 1300cc vierblikkertjes met 30% rendement op de weg?
Maar de echte oplossing is natuurlijk om dit hele land zo snel mogelijk helemaal vol te plempen met molens en zonnepanelen. Daarmee houden we de Russen en Arabieren ook buiten de deur.
Maar inderdaad, zelfs als je de winst van Koninklijke Shell buiten beschouwing laat is accijns en BTW een leuke inkomstenbron voor de staat. Als dat weg valt zal dat ergens weer vandaan moeten komen.
Het gaat niet alleen om het opwekken van stroom, hoe zit het met accu's? Het winnen van zwavelzuur is ook niet bepaald milieuvriendelijk. Zo n prius accu bijvoorbeeld heeft een levensduur van 10 jaar of 2 ton.

Tevens kan je je electrische voertuig ook niet even een jaartje stallen. Je weet wat er gebeurt met een accu die niet gebruikt wordt.

Ik vraag me echt af of electrisch rijden de toekomst is.

Alhoewel ik hou van uitlaatgeluid ben ik niet zo spreken over het bedrag wat betaald moet worden aan de pomp.
 
Het gaat niet alleen om het opwekken van stroom, hoe zit het met accu's? Het winnen van zwavelzuur is ook niet bepaald milieuvriendelijk. Zo n prius accu bijvoorbeeld heeft een levensduur van 10 jaar of 2 ton.

Tevens kan je je electrische voertuig ook niet even een jaartje stallen. Je weet wat er gebeurt met een accu die niet gebruikt wordt.
.
Hoax, Toyota heeft naast de Prius fabriek ook meteen een recycle fabriek voor de accu's neergezet. De accu's gaan namelijk niet door een uitlaat de lucht in, daar kan je na zuivering weer nieuwe accu's van maken.

Als je hem aan de lader laat staan kan je de motor ook een jaar stil laten staan. Je hoeft dan ook geen carburateurs te reinigen. Het is geen Yuasu lood accu. Waarom koop je een motor als je hem in de schuur zet?
 
EM227842.2.jpg


Harley Davidson altijd al nummer 1 geweest nu weer vooroplopend in de technologische ontwikkeling.
:} :} :}
 
Ken je het verhaal van de kettingaandrijving? Wel voor WO2, dat dan weer wel. En de XA, was dat ook Vorsprung durch Technik?

Harley davidson heeft ooit een boxer motor á la BMW geproduceerd , omdat ze een motor wilde die net zo goed was als BMW, ik heb er een gezien bij een zaakje in Zeeland die ze voor een liefhebber aan het restaureren was. De XAs zijklepper, net als de japanners in de 60er jaren gedaan hebben, gewoon kopieéren.
Indian heeft in die zelfde tijd een type gemaakt zoals de Moto Guzzi, 90 graden.
Beide motoren hadden een aandrijflijn zoals BMW/Moto Guzzi.

Soms wordt dan toch niet voor de beste oplossing gekozen en hebben er slechts 1000 van gemaakt.
Maar dat is allemaal voltooid verleden tijd.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed idee voor al die zielige motorclub figuren die met 'harder dan hard' uitlaten door de straten menen te moeten knallen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom draagt ze een glock? is dat om zombies af te weren of wil ze er zeker van zijn dat -bij een val- haar bovenbeen "knapt"?

061814-harley-davidson-livewire-electric-avengers-sipausa_13362379-close-up-633x389.jpg
 
op mijn vorige werkplaats waren er twee met een elektrisch scootertje, en eentje met een plug-in hybride ... alle drie mochten ze steeds laden op 't werk *D ... so what's the problem als je dan dagelijks moet laden?

Mag het niet van je baas? Geen probleem, thuis laden betaal je dan wel, maar gevoelig goedkoper dan benzine. Tip: als je nog geen nachttarief hebt, zo snel mogelijk aanvragen, maar ook aan dagtarief is het voelbaar goedkoper dan benzine.

En dat je die aanhangt enkel tot ie weer vol is, of gewoon laat aanhangen tot je weer vertrekt maakt geen verschil hoor ... of misschien 5€ op een jaar :')


mijn baas heeft in de fietsen/scooter stalling speciaal 8 plekken vrij gemaakt voor electrische fietsen en scooters..compleet met stopcontact.
voor de auto's doet ie niets, maar geeft wel een tegemoedkoming voor mensen die een electrische scoot of fiets willen aanschaffen :Y
 
mijn baas heeft in de fietsen/scooter stalling speciaal 8 plekken vrij gemaakt voor electrische fietsen en scooters..compleet met stopcontact.
voor de auto's doet ie niets, maar geeft wel een tegemoedkoming voor mensen die een electrische scoot of fiets willen aanschaffen :Y
Dus jij hebt alvast een aanvraag voor een Zero ingediend?
 
Dus jij hebt alvast een aanvraag voor een Zero ingediend?
Blijkbaar gaan de nieuwe modellen ervan toch ober de 200km actieradius (ok, die vernoemde 276km zal in uiterste ideale omstandigheden zijn, maar toch).
Zero S Elektrische motorfiets || ZERO MOTORCYCLES
De prijs heb ik nog niet gezien, maar ik heb alvast interesse!

Zelfs als ik diep in Wallonië ga wonen, en in Brussel werk is dit ok, aankomen op 't werk, aankoppelen, thuis gekomen, opnieuw aankoppelen ... so easy :]
 
Maar jullie Zuiderlingen mogen dan ook forensenverkeer van de belasting terugvragen. Wij Hollanders moeten alles gewoon voluit betalen. Behalve als je een auto met accuondersteuning op je bedrijf zet, dan weer wel.
Terwijl elektrisch woon-werk op twee wielen enorm veel spitsproblemen op zou kunnen lossen.
 
Maar jullie Zuiderlingen mogen dan ook forensenverkeer van de belasting terugvragen. Wij Hollanders moeten alles gewoon voluit betalen. Behalve als je een auto met accuondersteuning op je bedrijf zet, dan weer wel.
Terwijl elektrisch woon-werk op twee wielen enorm veel spitsproblemen op zou kunnen lossen.
Ja daar moet ik je gelijk in geven. Stel dat ik zo een Zero koop (mijn interesse bepaald dat de prijs op bijna 20.000€ komt :X |( vind ik vééééél geld voor zo eentje, de Zero RS met extra packs etc ...), en ik die enkel en alleen voor woon werk gebruik, betaalt de belastingendienst die gewoon volledig terug. (op termijn welteverstaan). Bijvoorbeeld, wil je hem gedurende 5 jaar gebruiken wat de minimum is voor een nieuwe, deel je de aankoop jaarlijks door 5, wat in het goedkoopste geval bij Zero nog steeds resulteert in 2.700€ jaarlijks, gerekend zonder onderhoud, verzekering, taksen en kleding, wat al meteen hoger is dan je forfetaire km vergoeding.

De batterij is volgens Zero goed voor bijna 500.000km, dat is een GROOT pluspunt. De streek waar ik wil gaan wonen is op ongeveer 115 km van Brussel, aan 220 werkdagen per jaar goed voor 50.000 km jaarlijks :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar gaan de nieuwe modellen ervan toch ober de 200km actieradius (ok, die vernoemde 276km zal in uiterste ideale omstandigheden zijn, maar toch).
Zero S Elektrische motorfiets || ZERO MOTORCYCLES
De prijs heb ik nog niet gezien, maar ik heb alvast interesse!

Zelfs als ik diep in Wallonië ga wonen, en in Brussel werk is dit ok, aankomen op 't werk, aankoppelen, thuis gekomen, opnieuw aankoppelen ... so easy :]

Snelweg 141 km en dan mag je niet harder dan 112/uur. Met een top (langdurig 130/uur) wat toch meer voor de hand ligt dan de 112/uur zal ook de max afstand weer aanzienlijk korter zijn. En dan nog de winter, die zijn de laatste tijd niet zo koud maar de accu zal bij lage temp. de helft van de cap. overhouden.
Een ritje van en naar je werk van 100 km wordt dan heel spannend.

Het is een motor voor binnendoor, 80 km wegen en af en toe een stukje snelweg.
Ik zou er mee op mijn werk kunnen komen maar de prijs hé.
De kosten voor het rijden zijn erg laag in verg. met benzine, zeker nu het weer wat duurder wordt per liter.
 
Snelweg 141 km en dan mag je niet harder dan 112/uur. Met een top (langdurig 130/uur) wat toch meer voor de hand ligt dan de 112/uur zal ook de max afstand weer aanzienlijk korter zijn. En dan nog de winter, die zijn de laatste tijd niet zo koud maar de accu zal bij lage temp. de helft van de cap. overhouden.
Een ritje van en naar je werk van 100 km wordt dan heel spannend.

Het is een motor voor binnendoor, 80 km wegen en af en toe een stukje snelweg.
Ik zou er mee op mijn werk kunnen komen maar de prijs hé.
De kosten voor het rijden zijn erg laag in verg. met benzine, zeker nu het weer wat duurder wordt per liter.
Kan het best aan om de snelwegen grotendeels te vermijden. 't is alleen jammer dat ik dan wel lang onderweg ben naar en van 't werk. Verkeerslichten en kruisingen geven veel tijdverlies, en ook al mag je in veel plaatsen in Wallonië nog 90, het wordt daar ook meer en meer herleidt naar 70 B|

Snelweg nemen en gewoon 95 à 100 rijden kan ik ook wel aan als het om woon werk verkeer gaat.

Maar idd het wordt in mijn context, en vooral in de winter, vrij krap als je de snelweg neemt.
 
95, 100 op de snelweg, tussen de vrachtauto's.
't is net te langzaam. Ooit een tijdje gedaan op een Dnepr (zijspan) maar dat is op een gegeven moment niet zo leuk meer.
 
95, 100 op de snelweg, tussen de vrachtauto's.
't is net te langzaam. Ooit een tijdje gedaan op een Dnepr (zijspan) maar dat is op een gegeven moment niet zo leuk meer.
Zelfs met mijn verbrandingsmotor doe ik dat soms, 95 rijden op de snelweg. Gewoon omdat ik geen zin heb 120 te rijden, 95 rijd zuiniger (belangrijk bij woon werk, totaal onbelangrijk in je vrije tijd :P ). En je verliest slechts 10 seconden per minuut, op 50 km dus nog maar 8,3 minuten ;)

Ik zorgde er wel voor dat ik niet te kort tussen twee vrachtwagens in reed, dan streep gas, er voorbij en eens ver genoeg weer 95 rijden.

Vind dat nooit vervelend worden, omdat, op enkele plaatsen na (in en nabij Luxembourg) de snelweg saai rechtdoor is, en voor mij blijft het dan gelijk of ik 95 of 120 rijdt. Maar ieder zo zijn wensen en bevindingen natuurlijk he ;)
 
Ik denk dat het maken van accu's, als veel mensen elektrisch gaan rijden, een groter mileu-probleem wordt dan CO2. De toekomst van het rijden zit in synthetische benzine gemaakt van zonlicht, water en CO2, en niet in elektrisch rijden.
 
Overigens denk ik dat een Brammo beter rijdt dan deze elektrische HD. De brammo heeft een dubbele voorrem, dan zal 'ie ook wel meer vermogen hebben.
 
:? Rare logica... de aandrijving zit niet in de remschijven hoor. Dit apparaat heeft meer vermogen (75 PK) dan die van Brammo (54 PK).
 
Terug
Bovenaan Onderaan