Elektrische motor verzekering berekenen

XLLK38

Rookie
29 dec 2020
20
14
Hi,

Binnenkort kan ik mijn elektrische motor (scooter) ophalen. Maar ligt het nu aan mij of kan ik nergens online een verzekeringspremie opvragen?
Bij bromfietsen kun je wel kiezen voor electrisch als brandstofsoort, maar bij motoren hebben alle calculators alleen maar benzine als brandstof keuze (kenteken heb ik nog niet).
 
Nee, dat ligt niet aan jou.

Verzekeringen lopen hopeloos achter. En dan moet je ook nog opletten!
De meeste verzekeringen gaan nog uit van rdw opgave droog gewicht, terwijl bij een EV motor de accu misschien wel bijna de helft van het gewicht is. De pk/kg verhouding zit in de premie en zonder accu wordt het ineens een stuk duurder.

Let hier op wanneer je wel een kenteken hebt! Met een kenteken krijg je eigenlijk overal wel dekking maar dan wordt het ineens erg duur hierdoor.

Ik zit bij Unive, maar moest wel bellen en EV en gewicht vermelden daar gingen ze in mee.
Combi motors houdt rekening met EV en kan een indicatie geven zonder kenteken: https://vergelijk.combimotors.nl/combimotors/Producten/geenkenteken? (ik zie dat bv de bmw ce er ook tussen staat)

Kortom het is nog even zoeken en vergelijken. Succes met je aankoop :t
 
Klopt, het is geen standaard product. Ik kreeg m'n Energica via De Zeeuw Verzekeringen in Groningen geregeld. Daar is dus wel mail/telefonisch contact voor nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan