elektrische motor

electrisch wordt de bomb

  • Ja

    Stemmen: 71 60,2%
  • Nee

    Stemmen: 47 39,8%

  • Totaal aantal stemmers
    118

@

MF'er
7 dec 2004
221
1
Amsterdam
Over een paar jaar is de elektrische motor niet meer weg te denken. Is het niet tijd dat er een aparte kop komt onder algemeen?

full
 
Het geluid zal worden gemist, maar elektrisch gaat denk ik heel erg snel worden.

Met zo'n lompe acceleratie en topsnelheid dat dat uit veiligheidsoverwegingen binnen de perken gehouden zal worden denk ik.
 
Over een paar jaar is de elektrische motor niet meer weg te denken. Is het niet tijd dat er een aparte kop komt onder algemeen?

*plaatje*
nee.


''een paar jaar'' is een heel groot woord
voordat een electrische motor mainstream is, zijn we denk ik toch wel 10jaar verder
ze zijn eigenlijk pas 'recent' begonnen met de ontwikkeling, en zijn daar nog steeds contineu mee bezig

een concept waar ik zeker wel wat in zie, maar meer toekomst gericht
ik kan me nu niet voorstellen dat ik zonder die dikke klappen uit mijn uitlaat kan
en schrik nog regelmatig van zo'n electrisch scootertje hier in de buurt
(welgeteld:1, en al bijna 5keer voor me sokken gereden, omdat je dat ding niet hoort)

dus... leuk voor de toekomst, mits goed doorontwikkeld
en voordat het mainstream geäccepteerd is, zijn we denk ik wel 10jaar verder
 
Altijd weer grappig om te zien hoe conservatief motorrijders zijn ;)
Daarom is er ook zo'n markt voor retromodellen.
Dus als ze een electrofiets maken die herrie maakt, gaan jullie er wel op rijden?
 
Ja ik vind het echt tijd voor een subforum! Ik zit al weken zo niet maanden met topics in mijn hoofd die ik nergens kwijt kan -O-

Elektrische fietsen (die >180 km/u kunnen), bring em on!

De "tank" op het voorbeeldplaatje is wel geestig trouwens *D Net zoals de eerste auto's sterk op een koets leken; dat was nu eenmaal het uitgangspunt.
 
Laatst bewerkt:
Altijd weer grappig om te zien hoe conservatief motorrijders zijn ;)
Daarom is er ook zo'n markt voor retromodellen.
Dus als ze een electrofiets maken die herrie maakt, gaan jullie er wel op rijden?

en een nevelpompje die verbrande 2takt olie verspreid
 
Leuk die elektrische motoren, maar eerst moeten ze eens zorgen voor een fatsoenlijke actieradius..
En dat je na een ritje vervolgens niet je motor een week aan het infuus moet hangen om op te laden.

Net als die crosser van KTM, waar je iets van drie kwartier mee kunt rijden voordat de accu leeg is :?

Maar ik wil best een keer een proefritje maken als ze op de markt worden gezet. :Y
 
Het is niet zozeer te vroeg, fabrikanten hebben meer dan enkel hun testgegevens nodig, ook input van de gebruikers, klanten, wij dus! Dat de motoren dan n leuk sausje overgoten krijgen voor de looks is begrijpelijk, de actie radius moet inderdaad aangepakt worden maar dat komt met de tijd, de techniek daarin ontwikkeld sneller dan we kunnen voorstellen :Y

Geef het wat tijd en ze rijden rond met een actie radius van 2 uur of 200 KM + :)
 
Electrisch rijden lijkt me prima. Vooral voor woon-werk.

Het is gewoon de toekomst en zoals al gezegd, de paard en wagen zijn ook ooit vervangen door de verbrandingsmotor.
Maar paarden en paardrijden als hobby zijn nooit verdwenen.
En zo zal de motor die op benzine rijdt ook niet verdwijnen. Hij zal in de toekomst hooguit een andere plek krijgen. Vooral als hobby en niet meer als dagelijks vervoermiddel.

Ligt een geweldige uitdaging voor designers lijkt me. Ze hoeven geen rekening meer te houden met de tradidionele benzinetank. Daar moeten schitterende modellen uit voort kunnen komen.
 
Dit is toch bij uitstek een plek waar nieuwe technologieen kunnen worden besproken! Door input van creatieve geesten hier zal de ontwikkeling van elektrische fietsen alleen maar sneller gaan. Bij die fabrikanten die bezig zijn hiermee werken ook maar doodnormale ingenieurs die op forums zitten hoor! Ik zie mijn benzinemotor al in een vitrine staan...elk half jaar even stofdoekje er over heen...
 
Dit is toch bij uitstek een plek waar nieuwe technologieen kunnen worden besproken! Door input van creatieve geesten hier zal de ontwikkeling van elektrische fietsen alleen maar sneller gaan. Bij die fabrikanten die bezig zijn hiermee werken ook maar doodnormale ingenieurs die op forums zitten hoor! Ik zie mijn benzinemotor al in een vitrine staan...elk half jaar even stofdoekje er over heen...

Ik denk dat het opeens wel hard kan gaan in de ontwikkeling als er een grote doorbraak komt in opslag van elektrische energie (lichter, kleiner, capaciteit)

Iets verder in de toekomst zal er wel een eigen energieopwekking voor komen. Op discovery gezien dat men bezig is men een kleine kernfusiereactor. (feitelijk een zon maar dan zo groot als een knikker) Die zou dan een woonwijk kunnen voorzien van stroom met de verwachting dat dit nog zo'n 70jaar zou duren voor dat het echt commercieel ingezet zou kunnen worden.

full



Dan een stap verder zou het ook in voertuigen kunnen. Een eigen reactor aan boord getuned met een Power Commander XXIIV.


Of er dan nog wielen onderzitten....?
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is er behoefte aan vergroting van de actieradius, belangrijker acht ik de oplaadtijd overigens.
Maar is er voor de meesten nou echt zoveel behoefte om een grotere actieradius te hebben?
De gemiddelde motorrijder in Nl rijdt nog geen 6 k per jaar, dat moet dus qua actieradius wel haalbaar zijn. Ook voor woon-werk wordt er zelden meer dan 100km gereden. Als je hem op het werk weer op kan laden is er geen probleem.
Zo zou dus binnen enkele jaren het voertuigpark aanzienlijk schoner kunnen rijden.

Probleemgevallen zijn natuurlijk op dit moment de mensen die hun motor alleen voor langere tochten en reizen gebruiken. Daarbij zijn er natuurlijk ook veel buitenlanden waar de ontwikkeling misschien minder snel zal verlopen i.v.m. de investeringen.
Ik rij alleen voor mijn plezier motor, dus langere tochten en vaak naar het buitenland.
Dat wordt nog wel een uitdaging.
 
Uiteindelijk zullen we wel moeten overstappen denk ik. Dus zal ik wel mee moeten. Misschien dat waterstofverbranding een uitkomst biedt?
 
Ligt een geweldige uitdaging voor designers lijkt me. Ze hoeven geen rekening meer te houden met de tradidionele benzinetank. Daar moeten schitterende modellen uit voort kunnen komen.

Kunnen ze misschien die gigantische batterijen in kwijt?
 
Natuurlijk is er behoefte aan vergroting van de actieradius, belangrijker acht ik de oplaadtijd overigens.
Maar is er voor de meesten nou echt zoveel behoefte om een grotere actieradius te hebben?
De gemiddelde motorrijder in Nl rijdt nog geen 6 k per jaar, dat moet dus qua actieradius wel haalbaar zijn. Ook voor woon-werk wordt er zelden meer dan 100km gereden. Als je hem op het werk weer op kan laden is er geen probleem.
Zo zou dus binnen enkele jaren het voertuigpark aanzienlijk schoner kunnen rijden.

Probleemgevallen zijn natuurlijk op dit moment de mensen die hun motor alleen voor langere tochten en reizen gebruiken. Daarbij zijn er natuurlijk ook veel buitenlanden waar de ontwikkeling misschien minder snel zal verlopen i.v.m. de investeringen.
Ik rij alleen voor mijn plezier motor, dus langere tochten en vaak naar het buitenland.
Dat wordt nog wel een uitdaging.

Een gemiddelt toerritje toch al zo'n 200km. Accus worden (denk ik ) nu nog te zwaar voor een motor.
Voor woon-werk: Misschien een wisselsysteem net als dat jij bij je accuboormachine ook twee accus krijgt. Dan zou de "tank" een accupack zijn of bevatten die je er op/in klikt ( dan wissel je die elke dag)

Bijkomend voordeel met elektrisch is dat de motoren in verhouding eenvoudiger worden. Geen carb of injectie,brandstofpomp, leidingen, luchtfilter, uitlaat, oliefilter + olie verversen en nokkenassen + klep en nog tig draaiende delen.

Daarvoor in de plaats een accu, elektramotor en (variabele?) transmissie en een regelsysteem ("gas" geven)
 
Laatst bewerkt:
't Zal wel aan mijn eigen simpele geest liggen, maar ik vind 'm eigenlijk wel mooi, die RCE... :)
(en dat zeg ik dan ook nog 'ns over een Honda :o )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan