elektrische motor

electrisch wordt de bomb

  • Ja

    Stemmen: 71 60,2%
  • Nee

    Stemmen: 47 39,8%

  • Totaal aantal stemmers
    118
voorlopig zijn er te grote problemen met accu's:
-actieradius is veeeel te klein (is dus geen vooruitgang meer maar een stap terug)
-laden duurt veeel te lang (hang een beetje samen met actieradius)
-accu's zijn ook nogal vervuilend..
-stroom komt ook niet uit macrobiologische madeliefjes maar uit vervuilende energiecentrales dus is eigenlijk een verplaatsing van het probleem
 
Geldt dat ook niet voor windmolens, gezien over de hele levensduur?

Geen idee, zou best kunnen. Het viel me laatst op toen ik langs het IJsselmeer aan het toeren was dat een groot deel van het windmolenpark langs de dijk net onder de Ketelbrug al weer ontmanteld werd. En zo lang staan die er nog niet,
 
Dat is een gevolg van het afbreken van één van de wieken van één molen een tijdje geleden; daarbij zijn er geen ongelukken gebeurd maar men wil het riscico niet meer lopen.
 
Dat is een gevolg van het afbreken van één van de wieken van één molen een tijdje geleden; daarbij zijn er geen ongelukken gebeurd maar men wil het riscico niet meer lopen.

Da klopt, maar het verbaasde me wel dat die molens volledig zijn gesloopt. Toen ik er langs reed van de zomer lag er alleen nog maar een hoopje puin en zijn ook de "torens" van alle molens gesloopt.
 
Goed nieuws is wel dat er geen vogels meer door de wieken heen gaan ( bleek nogal vaak te gebeuren namelijk)
 
Het viel mij wel op dat als die molens draaien ze behoorlijk wat wind maken, ik vraag me af hoeveel energie zo windmolen verbruikt, ik heb thuis ook een ventilator en die blijkt ook niet zo energie zuinig te zijn, ik begrijp wel dat die windmolens dat ook heel veel geld kosten
 
Het viel mij wel op dat als die molens draaien ze behoorlijk wat wind maken, ik vraag me af hoeveel energie zo windmolen verbruikt, ik heb thuis ook een ventilator en die blijkt ook niet zo energie zuinig te zijn, ik begrijp wel dat die windmolens dat ook heel veel geld kosten


nope, hij levert energie dmv een generator die wisselstroom opwekt en vervolgens direct aan een schakelkast gelegd wordt van het lichtnet/energiecentrales.


als het goed is zou ie juist niets hoeven te verbruiken maar alleen maar leveren. :+ :Y
 
Laatst bewerkt:
Rendement van al de bovengenoemde apparaten is uiteindelijk kloten :P
Laatst een stukje van Top-Gear gezien.. Daar testen ze de Nissan Leaf en een of andere Peugeot.
De accu kon je snel opladen duurde dan een uur oid... maar dat was wel dramatisch voor de levensduur van de accu, Als je de accu normaal op zou laden duurt dat 8 uur.
Dan ging de accu 5 tot 10 jaar mee... wat dan dus 9 van de 10 keer 5 a 6 jaar is.
Want de accu van de electrische fietsen zouden ook 7 a 8 jaar mee gaan... heb het er nog niet een zien halen zonder groot verlies van de actieradius.
Ja ja er word nog van alles ontwikkeld enzo... 't zal gerust beter worden... maar je hebt nog steeds bergen stroom nodig om t op te laden.
Ik ga voor waterstof... of een of andere biogasreactorapparaat..
Of een motor met een dieseltank en een gastank en een benzinetank en een elektromotor heeft met variabele compressie en al dat soort shit.. met een slangetje in je reet (voor extra gas) en in je neus (snot kan je ook verbranden) oftewel 1 grote berg ellende..
Ohja ik heb nee gestemd! ;)
 
Rendement van al de bovengenoemde apparaten is uiteindelijk kloten :P
Laatst een stukje van Top-Gear gezien.. Daar testen ze de Nissan Leaf en een of andere Peugeot.
Top Gear is met elektrische auto's testen volstrekt onbetrouwbaar. Bij die testrit waarbij men onderweg stil viel heeft de leverancier na de opnames de computer uitgelezen. Jeremy Clarkson was vertrokken met minder dan halfvolle accu, zonder daar enige melding van te maken. Als je een motorrit start met maar 6 liter benzine in je tank kom je ook niet zover.
Daar kwam bij dat de meeste steden in die regio een snellaadpunt hebben, maar 'toevallig' Clarkson dit oponthoud had in een stad zonder snellaadpunt. Da's van tevoren gewoon uitgeschreven in een komedie-script.
 
Het is wel twijfelachtig hoe lang die komedie-act van Top Gear uberhaupt geloofwaardig lijkt. Tesla (bekend van de Volt) bouwt in 2012 6.500 exemplaren van hun Tesla Model S:
Hero_Perf.jpg

5 zits-auto met ruime bagegaruimte (ook onder 'motorkap'). 0-60mph sprint in 5.6 seconden - supersnel voor een auto, mede door een berg koppel waar geen verbrandingsmotor bij in de buurt komt. Bereik afhankelijk van welk battery-pack je kiest: de goedkoopste biedt 260 km, de duurste 480 km. Da's genoeg voor bijna alle zakelijke ritten.

Toekomstdromen? Er zijn al testrittten met preproductie exemplaren gegeven, de eerste 6.500 exemplaren in 2012 zijn verkocht met aanbetaling, in 2013 stijgt het volume naar 20.000 exemplaren. Prijzen liggen rond de 57.000 tot 80.000 Dollar, waar in Nederland nauwelijks belasting op komt. Daarmee wordt dit serieuze concurrentie voor de Audi A6 en BMW 5 in de zakelijke markt.

Meer info is te vinden bij Tesla (http://www.teslamotors.com/). Op Youtube staan ook al veel filmpjes van testritten.
 
Dat 't verhaal over de actieradius niet klopt had ik ook al gelezen idd ;)
Niet echt netjes om met een halfvolle accu te vertrekken om een leuk verhaaltje te vertellen. :P
Maar de laadtijden en leeftijdsverwachting van de accu's kloppen wel ;)
En daar ging het me min of meer om...
 
Het viel mij wel op dat als die molens draaien ze behoorlijk wat wind maken, ik vraag me af hoeveel energie zo windmolen verbruikt, ik heb thuis ook een ventilator en die blijkt ook niet zo energie zuinig te zijn, ik begrijp wel dat die windmolens dat ook heel veel geld kosten

haha meen je dat nou serieus? :+ de wind zorg ervoor dat de wieken ronddraaien = beweging = om te zetten in energie. dat is een beetje het idee zeg maar. probleem is alleen dat zo'n windmolen ook niet gratis is en ook belastend is voor het milieu om te bouwen, oftewel, het duurt even voordat je dat eruit haalt. en sommige mensen stellen dat dat zo lang duurt dat het helemaal niet meer rendabel is.
 
Tesla is niet bekend van de Volt, dat is namelijk Chevrolet. Tesla kennen we van de Roadster en nu de Model S. Neemt niet weg dat het een fraaie wagen is, die Model S.
Dank. Dat krijg je als je nog snel een post wil schrijven voordat je de deur uit stapt :)
 
haha meen je dat nou serieus? :+ de wind zorg ervoor dat de wieken ronddraaien = beweging = om te zetten in energie. dat is een beetje het idee zeg maar. probleem is alleen dat zo'n windmolen ook niet gratis is en ook belastend is voor het milieu om te bouwen, oftewel, het duurt even voordat je dat eruit haalt. en sommige mensen stellen dat dat zo lang duurt dat het helemaal niet meer rendabel is.

Euhh ik begrijp waar je heen wil maar het is net andersom, stroom laat de wieken draaien waardoor het gaat waaien en dan voelen wij dus weer als een stevige wind, let maar op als de molens uitstaan is er ook gelijk veel minder wind.
 
Het gaat wel even duren voordat elektrische motoren massaal geproduceerd zullen worden, nog veel langer dan auto's. Ten minste, met de huidige batterij technieken.

Maar ik zie daar een voordeel in. Als alle auto's elektrisch zijn en motoren niet (o weinig), kan je nagaan hoe goedkoop benzine moet zijn tegen die tijd :P
 
Euhh ik begrijp waar je heen wil maar het is net andersom, stroom laat de wieken draaien waardoor het gaat waaien en dan voelen wij dus weer als een stevige wind, let maar op als de molens uitstaan is er ook gelijk veel minder wind.


ben je nu serieus of.............. _O- :+ *D


je denkt toch niet echt dat dit zo werkt hé O-)
tuurlijk waait het wat harder, zou kunnen... echter komt dit nog steeds door de wind die de wieken laat draaien niet andersom,

[als je het over een tafelventilator hebt +1, die kost energie...
als je het over een echte windmolen hebt die energie opwekt, -1...... ]
 
haha meen je dat nou serieus? :+ de wind zorg ervoor dat de wieken ronddraaien = beweging = om te zetten in energie. dat is een beetje het idee zeg maar. probleem is alleen dat zo'n windmolen ook niet gratis is en ook belastend is voor het milieu om te bouwen, oftewel, het duurt even voordat je dat eruit haalt. en sommige mensen stellen dat dat zo lang duurt dat het helemaal niet meer rendabel is.

Waar het om gaat is dat een windmolen een verstoring van de windstroom tot gevolg heeft. Zet je een heel groot windmolenpark neer dan veroorzaakt dat een grote verstoring in de windstroom en de heersende windrichting is een belangrijke factor die het klimaat bepaalt. Windenergie op grote schaal is dan ook zeker niet klimaatneutraal zoals sommigen blijkbaar denken.

De oplossing zit dan ook in een slimme combi van alle vormen van energieopwekking die we hebben waar je zoveel mogelijk probeert die vorm te gebruiken op een plek waar de nadelen de minste problemen veroorzaken.

Wie zonder meer elektrisch vervoer als de DE oplossing promoot is net zo kortzichtig als degenen die in het begin van de 20e eeuw de verbrandingsmotor verwelkomten als DE oplossing voor het milieuprobleem in de grote steden, veroorzaakt door paard en wagens. Die paarden scheten immers de steden vol.
 
ben je nu serieus of.............. _O- :+ *D


je denkt toch niet echt dat dit zo werkt hé O-)
tuurlijk waait het wat harder, zou kunnen... echter komt dit nog steeds door de wind die de wieken laat draaien niet andersom,

[als je het over een tafelventilator hebt +1, die kost energie...
als je het over een echte windmolen hebt die energie opwekt, -1...... ]
:+

Er moet echt gewerkt worden aan veel betere accu's je ziet nu ook dat smartphone's het niet lang uithouden accu techniek moet beter ook om electische auto's verder te laten rijden en sneller laat opladen
 
Had eigenlijk gehoopt dat dit topic zou aantonen dat een nieuwe kop geopend moet worden, helaas gaat het meer over andere zaken.

De poll op dit moment iets meer dan 100 stemmen en 61% zegt ja, ik zeg en 60 andere zeggen doen!!!
 
Waar het om gaat is dat een windmolen een verstoring van de windstroom tot gevolg heeft. Zet je een heel groot windmolenpark neer dan veroorzaakt dat een grote verstoring in de windstroom en de heersende windrichting is een belangrijke factor die het klimaat bepaalt. Windenergie op grote schaal is dan ook zeker niet klimaatneutraal zoals sommigen blijkbaar denken.

De oplossing zit dan ook in een slimme combi van alle vormen van energieopwekking die we hebben waar je zoveel mogelijk probeert die vorm te gebruiken op een plek waar de nadelen de minste problemen veroorzaken.

Wie zonder meer elektrisch vervoer als de DE oplossing promoot is net zo kortzichtig als degenen die in het begin van de 20e eeuw de verbrandingsmotor verwelkomten als DE oplossing voor het milieuprobleem in de grote steden, veroorzaakt door paard en wagens. Die paarden scheten immers de steden vol.

Kan je dat onderbouwen?
 
zero_ds_460.jpg

Zero komt met een All Road machine met een accupakket dat 500k km meekan en per lading 180 km actieradius.
ZERO

Hebben de milieutjes iig minder last van de off-roaders :)
 
Het word pas leuk als we vloeibare accu's krijgen, of beter gezegt, vloeibare accu-inhoud. Dan kunnen we gewoon bij de pomp elektrisch-geladen-vloeistof tanken. Dus ouwe vloeisof er uit pompen en andere geladen vloeistof er in.

Ik zou graag elektrisch gaan rijden..... met de juiste accu-techniek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan