Elektrische motoren tegen illegaal crossen

Frank!

MF veteraan
13 jan 2004
6.692
12
Enschede
http://www.moiassen.com/indd.php?p=read&bericht=9btVF3bmyno3jFI5HQ28F9TKCzwvAO0t4ApxQG8eqBQXxcgt3880q9bTlQoq5fWQ (Provincie Drenthe zet elektrische offroad motoren in tegen illegaal crossen)

bron: http://www.moiassen.com
 
Kijk, dat zijn nou nog eens banen.
Waar kan ik solliciteren....
Als ik dan aan het "controleren" ben, kunnen we als we elkaar tegen komen, nog een wedstrijdje houden.
 
Hierdoor ontstaat schade aan flora en fauna. Ook veroorzaakt het hinder en geluidsoverlast voor wandelaars, ruiters en fietsers.
Raar verhaal. Deze stille motoren zijn toch veel gevaarlijker voor fietsers/wandelaars?!

Het is, zeker in stiltegebieden, niet gepast dat het groene toezicht gepaard gaat met lawaai en milieuonvriendelijke uitlaatgassen.
WTF hebben "milieuonvriendelijke" (is dit een modewoord of zo?) uitlaatgassen met een stiltegebied te maken? Geen enkele grasspriet zal doodgaan door de uitlaatgassen hoor...

Verder ben ik wel benieuwd naar de specs (en prijs) van deze motoren :)
 
11000 euro.........en tis nix en je kan er nog niet eens een half uur mee rijden
Er zal wel een team handhavers achteraan rijden met een ''milieu vervuilende''aggregraat haha
mag wat kosten om een paar wildcrossers te pakken!!!
Als ze nu gewoon zaterdags en zondags die militaire terreinen openstellen zijn we van dat gezeur af.
Straks worden de vogeltjes nog bekeurd omdat die teveel lawaai maken......
 
Ze hebben hier in de buurt een keer geluidsmetingen gedaan.
De flora en fauna maakt zelf meer geluid dan een paar motoren.
 
Kunnen ze voor die electrische dingen geen stoorzenders maken zodat ze uitvallen en wij gewoon onze hobby kunnen uitoefenen net zoals de voetballers,golfers,ruiters wandelaars,strandjutters en grashoppers bijvoorbeeld. :+
 
Laatst bewerkt:
~
11000 euro.........en tis nix en je kan er nog niet eens een half uur mee rijden
\


Ja precies, wat willen ze doen. Ze rijden hier niet in de buurt, maar wat wil je beginnen tegen een paar doorgewinterde offroaders zonder crosservaring. Mij hebben ze weleens willen pakken met zo'n wrf450.... Tja aan de motor lag t niet maar de flapdrol die ze erop zetten reed zichzelf bijna dood toen we, met alles dat de heer kon geven, over een pad met diepe plassen reden. T was bijna zielig.....
Als je ze idd een half uurtje voorblijft haken ze vanzelf af.... de tobbers!
 
mag hopen ie je kenteken dan niet had :+

verder nogal crue want de schade waarop gedoeld wordt is mijn inziens alleen het kapot rijden van paden een enkele grasspriet of paddenstoel en dat doe je net zo goed met een elektrische motor
 
groepsfoto.jpg


Wat voor motoren zijn dit eigenlijk? Ken het zo effe niet zien...
Wat zal het actieradius zijn?


Gr. Johan.
 
Ik gok zoiets:

evolt-bull1_HOzQk_69.jpg


Zero-emission electric dirt bike from EVolt.

"The Italian manufacturer has rolled out the Bull1 electric dirt bike that is lightweight and packs the punch of 480Nm of maximum torque.

Considering that the electric dirt bike weighs just 105kg, the electric brushless motor enables the bike to gather a top speed of about 90km/h. Fueled by 28 LiPo cells, the electric motor has been made waterproof, so much so that the company claims that it can actually be immersed in water. The onboard batteries are good for a dirty ride of over 2 hours. The bike is expected to hit Italian markets sometime later this year for an expected price of about $12,465."
 
Laatst bewerkt:
wij hebben 1 elektrische vrachtwagen op werk dat ding is zo snel leeg dat je er geen reet aan heb.
Dus wees niet bang dat je gepakt word als dit hetzelfde geval is als de vrachtwagen bij ons.
Hij trekt wel hard op :)
 
zullen we er anders maar gewoon geen aandacht meer aan besteden?

Niemand wil dit.

We gaan het ook niet over de ergste ziektes hebben dus.... pls.
 
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit hebben opgezet.

En zeg nou zelf....als je niet van de legale wegen en paden afgaat, je voertuig in orde is, je papieren bij je hebt, en de 11 geboden van codegroen in acht neemt....heb je eigenlijk niets te vrezen! *D

Ga je als een malloot te keer in de gebieden, bewust op plekken komt waar je echt niet mag komen en maling hebt aan alles en iedereen B| tsja.....dan kan je er op wachten dat je staande gehouden wordt. :Y
Je hebt het zelf in de hand.

Maar om nou de handhaving op deze electrische dingen te doen.....beetje wassen neus. Ideetje van een groene wethouder of bestuurslid lijkt het wel...
Je hebt er weinig aan. En ik vind ze link die elec. dingen. Net effe te stil.


Gr. Johan.
 
Dat gejank over Milieuonvriendelijke uitlaatgassen in een stiltegebied.

In het westland pompen ze juist CO2 gas in de kassen....dan groeien de plantjes harder.
Zuurstof...dat is slecht voor planten..


Maarja maak dat de groene rakkers maar is wijs.
ook wel Fotosynthese genoemt...maar dat is vast veel te ingewikkeld voor dat soort kutvolk



Lijkt mij verstandig om ook gewoon electrisch te gaan crossen :)
Horen ze jou ook niet meer. })

jammer dat het nog een beetje low-end fietsen is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan