Elektrische pomp met accu voor onderweg

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.370
623
Gelderland
Alie express met zoekwoorden "car electrical air pump mini portable". De eerste 2 zoekresutaten is degene die ik nu heb. (er zijn handelaren die het goedkoper verkopen als je doorzoekt...)

Leuk ding.

- pompt 0,5 PSI in on geveer 5 seconden
- maakt gemiddelde hoeveelheid geluid, maar minder dan een goedkope compressor. Geen hoge tonen gelukkig.
- ingebouwde Batterij werkt makkelijk voor enkele banden. 1 band van 12 PSI opgepomt tot 33 PSI en batterij was nog "vol" volgens de indicator
- ongeveer 400 gram
- Je steld in wat je wilt: PSI, BAR, etc. Daarnaast hoeveel PSI (cijfer indicator onder), cijfer indicator boven meet ie de huidige druk in je band. Druk je daarna op de middelste knop, dan gaat ie pompen totdat je ingestelde waarde is bereikt.
- vanuit polen gestuurd kost ie 36 euro incl. verzenden

Nadeeltje:
De aansluitslang die meegeleverd is heeft een kunststof schroef verbinding naar auto vertiel. Heb daarom een betere besteld.

Ik heb in 1.5 jaar nooit een lekke band gehad.... Denken jullie dat dit luxe is, of domheid of zoiets te hebben? :+ (Had ie beter kunnen besteden aan andere dingen makker!)
 
Laatst bewerkt:
Een handpompje kost bij de Action geen 3 euro, duurt wat langer, maar blijft wel werken.
 
Een handpompje kost bij de Action geen 3 euro, duurt wat langer, maar blijft wel werken.
Dat inderdaad!
Ik heb een Lezyne omdat, als ik dan lek rijdt, ik wel wil dat ie werkt en dat vertrouwen heb ik niet met een pomp van €3,- maar die is misschien net zo goed :)
 
Hier ook een handpompje, eentje gezocht die groot volume slag heeft (voor MTB banden) om nog een beetje tempo te hebben.
Doet het altijd en lekker klein.

Volgens mij heb ik dezelfde als @Relic.

Kijk anders ook even deze (sowieso leuk). Die equalizer hose wil ik nog eens maken/kopen, handig om een beginnetje te krijgen.

 
Hier ook een handpompje, eentje gezocht die groot volume slag heeft (voor MTB banden) om nog een beetje tempo te hebben.
Doet het altijd en lekker klein.

Volgens mij heb ik dezelfde als @Relic.

Kijk anders ook even deze (sowieso leuk). Die equalizer hose wil ik nog eens maken/kopen, handig om een beginnetje te krijgen.

Zeker handig, is dat zoiets:
 
Sommigen gebruiken overigens ook van die CO2 patronen. Ik had die initieel ook besteld, maar kwam er toen achter dat je ze bij max 45C mag bewaren.

Aangezien ik het spul onder het zadel wil bewaren en de motor ook in zuid europa in de volle zon wil kunnen zetten heb ik ze toch maar teruggestuurd. Geen zin om mij daar zorgen over te maken.

Zeker handig, is dat zoiets:
Nee wat je laat zien lijkt gewoon een nieuwe slang voor een pomp te zijn. Wat ik bedoel is een simpel slangetje met aan beide kanten een autoventiel, kan je bijv wat lucht jatten uit je andere band. Of van al je maten 0.1 bar jatten, dan hoef je helemaal niet te pompen ;)
 
Ik vraag me af waarom je zoiets mee zou nemen :?

Ja, om je banden op te pompen...duh...


Ik heb inmiddels 1.000.000+ motorkilometers gemaakt,
2 x een lekke band gehad, maar dat was op mijn werkmotor waarmee dus ook over vluchtstroken e.d. gereden word, dan is de kans op een lekke band 100x zo groot als op het normale wegdek.

Prive 1 x lek gereden. Banden zijn tegenwoordig zo stevig dat ik zonder lucht er nog een kilometer of 40 heb gereden naar m'n bandenzaak.
 
Sommigen gebruiken overigens ook van die CO2 patronen. Ik had die initieel ook besteld, maar kwam er toen achter dat je ze bij max 45C mag bewaren.

Aangezien ik het spul onder het zadel wil bewaren en de motor ook in zuid europa in de volle zon wil kunnen zetten heb ik ze toch maar teruggestuurd. Geen zin om mij daar zorgen over te maken.


Nee wat je laat zien lijkt gewoon een nieuwe slang voor een pomp te zijn. Wat ik bedoel is een simpel slangetje met aan beide kanten een autoventiel, kan je bijv wat lucht jatten uit je andere band. Of van al je maten 0.1 bar jatten, dan hoef je helemaal niet te pompen ;)

Goed zeg, dat wist ik niet. Ik heb namelijk 2 CO2 patronen onder mijn buddyseat. vanaf 31 Celsius gaat de gas druk omhoog bij elke stijging van de warmte en kan gaan exploderen..... lekker. (not). Die ga ik niet meer gebruiken. bagger spul.
 
Hier ook een handpompje, eentje gezocht die groot volume slag heeft (voor MTB banden) om nog een beetje tempo te hebben.
Doet het altijd en lekker klein.

Volgens mij heb ik dezelfde als @Relic.

Kijk anders ook even deze (sowieso leuk). Die equalizer hose wil ik nog eens maken/kopen, handig om een beginnetje te krijgen.


extreme video, maar werkt wel. Zou ik niet durven.
 
geen verband tussen gevonden. Veelal ook spijkers of schroeven. Ik geloof niet dat die omdraaien als er een paar mm meer rubber zit :+

Snap niet hoe je zo vaak lek rijdt.
Vaker op hetzelfde stuk weg ? Of liggen er op je eigen oprit zoveel spijkers en schroeven ? :P
Wel iedere keer de achterband, neem ik aan ?
 
....
2 x een lekke band gehad, maar dat was op mijn werkmotor waarmee dus ook over vluchtstroken e.d. gereden word, dan is de kans op een lekke band 100x zo groot als op het normale wegdek.

Prive 1 x lek gereden. Banden zijn tegenwoordig zo stevig dat ik zonder lucht er nog een kilometer of 40 heb gereden naar m'n bandenzaak.

:^

40 jaar gereden, tweemaal lek tot nu toe, dan wachten we wel op de ANWB of een andere pechhulp.

Je kunt inderdaad wel vaak een veilige plek halen, ik heb met de laatste lekke band ook een stuk snelweg doorgereden.
Niet fijn maar het ging wel, netjes tot de benzinepomp.
 
Ik heb zo'n klein Donrox pompje.
Sinds die tijd een aantal keer lek gereden (in de 1e anderhalve week 3x grrr :( ). Maar werkt super. Op te laden via USB (zelfde als veel telefoons en andere apparatuur) dus je hebt dr altijd wel stroom in. Wordt door de 2000 mAh accu ook amper zwaarder, gezien die dingen tegenwoordig niks meer wegen.
Juist met accu vind ik erg fijn, snoertjes hoe lang ook, zijn altijd 5 cm te kort.

Ik heb hem gehaald nadat ik met een stel Duitsers stil stond langs de TET. 1 van hun met lekke binnenband, ik met de kennis om die voor hem te wisselen, maar zonder gereedschap. Gelukkig had een voorbij komende GS rijder alles dat nodig was, behalve de kennis om de klus te klaren. Binnenbandensetje, compressortje etc etc.

In NL heb ik hem enkel op de TET en vergelijkbare routes bij me, gezien wij is het geval van hierboven de wegenwacht ook niet duidelijk konden krijgen waar we waren en alles al gesloten was (half 6 zaterdag avond, bovenin Drenthe).

Op reis neem ik hem vanaf nu sowieso mee. Ik heb in het buitenland nog nooit lek gereden, maar de kans dat dat gebeurt is gigantisch. Dan vertrouw ik eerder op mijn eigen materiaal dan mijn Frans, Spaans, Italiaans, Fins, Marokkaans etc etc om uit te leggen waar in de rimboe ik sta. Buiten dat het gewoon een halve dag kan duren voordat je hulp krijgt. Zelfs hier in NL wel eens 3 uur gestaan.
 
Zoals @MeanBlueMan zegt: de kans op lekrijden in Nl is niet zo groot. Het is mij in de jaren dat ik rij twee keer gebeurt op plm 600k km dus dat is niet zo belangrijk. Iets anders is het als je op reis bent en ook wel eens van het asfalt af gaat. Wij reden in totaal 10 keer lek (dus op twee motoren) in de afgelopen vijf jaar. IN het noorden van Noorwegen, Frankrijk, Spanje en in Canada. Dan is zo'n pompje best handig. Die electrische pompjes zijn altijd stuk als je ze nodig hebt. Dus ik gebruik een klein voetpompje tijdens het reizen. De ultieme pomp voor de motor is dan weer wel elektrisch en wel de cyclepump Maar die is dan ook serieus duur.
 
Snap niet hoe je zo vaak lek rijdt.
De vraag stel je aan DAF400. Maar ook ik kan geen schroef of spijker laten liggen onderweg. Ik neem ALLES mee!

Een enkele lekke band dat kan natuurlijk altijd. Maar de lage hoeveelheid van jou haal in de verste verte niet.
1.000.000+ motorkilometers en maar 2 lekke banden? Ik denk dat ik iedere 20.000km wel een keer prijs schiet.
Een nieuw setje banden die zonder lek de eindstreep haalt is bijna uitzondering.

Maar met de auto is 't nog erger.
Onlangs rechts-achterband heel zacht. Effe gecontroleerd, en jawel: Een fijne schroef zat in het loopvlak.
Daarom naar de bandenboer en die heeft er een manchet in geplakt. Oke, da's weer klaar.
NEE dus!! Volgende ochtend kijk ik naar de auto, en toen had ik idee dat zelfde band weer zacht. Eeeeeh, dat kan haast niet :?
Toen ik weg wilde, was de band inmiddels wel helemaal plat. Ik kon aan de bon zien dat ik na reparatie pas 13 km had gereden.
Bandenboer gebeld en met fietspomp band zo ver gepompt zodat ik er heen kon rijden.
Band eraf en zowaar, zat er WEER een schroef in. Daarom weer opnieuw een manchet geplakt. Kosten deze keer nihil, was service!
(En Nee, de monteur was de 1e schroef niet vergeten te verwijderen. Heb zelf gezien dat ie 'm eruit haalde.)
 
Laatst bewerkt:
Snap niet hoe je zo vaak lek rijdt.
Vaker op hetzelfde stuk weg ? Of liggen er op je eigen oprit zoveel spijkers en schroeven ? :P
Wel iedere keer de achterband, neem ik aan ?

Op mijn eigen inrit heb ik nooit lek gereden. (denk ik ....)
Het is inderdaad iedere keer de achterband.
Of het op hetzelfde stuk weg is weet ik niet, ik rij al meer dan 10 jaar hetzelfde woon-werk traject. Ik heb maar 1 keer zo'n grote spijker erin gehad dat ik niet naar huis heb kunnen rijden. Al de andere keren pas de volgende ochtend ontdekt of einde van de dag als ik weer naar huis wilde gaan.
 
Ik gebruik het kleine pompje van Xiaomi. Dat is een goed merk uit China, geen rotzooi. Ideaal om thuis met enige regelmaat de bandjes op spanning te houden. Bij de pomp moet je er of 50 cent in gooien of zijn ze kapot. Daarnaast zijn je banden al iets opgewarmd en kloppen de waarden toch dan niet. Dus gewoon thuis en eventueel voor onderweg op de langere trips. Heb er zelfs wat over geschreven. ; Test: Xiaomi Mi luchtpomp. Je banden oppompen waar en wanneer je maar wil.
 
Zoals ik al zei, neem ik al het ijzerwerk wat ik onderweg tegenkom, gewoon mee.

Een jaar of 5 terug parkeer ik de motor, en zie ineens iets vreemds aan de achterband.
Wat bleek dat half in het loopvlak en half in de wang een schroevendraaier-steel (zonder heft) door en door was gestoken.
De schroevendraaier was er bij het loopvlak in gegaan, langs het karkas, en er aan de zijkant weer uitgekomen.
Met een tang heb ik 'm eruit getrokken, en de band was NIET lek. Karkas leek onbeschadigd................????
Ik moest nog 100km naar huis. Tsja, wat moet je dan? Voorzichtig rijden. Tijd voor een nieuw bandje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan