Elektrische 'problemen' Yamaha R6 2000

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
1
Amsterdam
Mijn vriendin d'r R6 uit 2000 heeft een paar maandjes stil gestaan en de accu was natuurlijk leeg. Nu heb 'em na 2 keer de straat doorgeduwd te zijn weer aangekregen. Echter zag ik toen ik reed (bij stilstand niet) dat het olie-lampje aan-uit ging. Dat doetie de hele tijd als je rijdt. Toen ik stil stond zag ik ineens dat de km-teller op 10km/u stond :? Ik geef gas en de km-teller gaat omhoog naar 164km/u... hij gedraagt zich ineens als toerenteller. WTF is hier aan de hand :? Toen ik er voor het laatst op heb gereden ergens in september was er nog niks aan het handje.
 
Dat soort gekke problemen is vaak te wijten aan te lage accuspanning. Laad eerst die accu ff goed bij. Tien tegen één dat je probleem dan over is.

En zet die accu op een druppellader. Ze kunnen verhipte slecht tegen ontlading.
 
Dat soort gekke problemen is vaak te wijten aan te lage accuspanning. Laad eerst die accu ff goed bij. Tien tegen één dat je probleem dan over is.

En zet die accu op een druppellader. Ze kunnen verhipte slecht tegen ontlading.
Thanks, ja die heeft ze ook, maar de motor stond een tijdje gestald op een plek waar geen stroom was, dus kon effe niet anders ;)
 
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Heb ik niet aan gedacht.

Hij doet nog steeds raar op de toerenteller na. En na een uur rijden start hij niet meer, dus ik denk dat de accu dood is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan