Elektronica vraagje

leonr1

MF'er
30 nov 2007
129
0
Oss
Beste forum leden.

Wilde ik vandaag op de motor mijn accu slagmoersleutel Hitachi 12v proberen.
Krijg ik geen stroom in de accu's. Snap niet waaraan het nu ligt.
De Lader levert 17,5volt, In de accu zit nog 11,6volt.
Op de lader zit een controle lampje die brand wanneer hij laad en knipper wanneer hij geladen is. Als ik er een accu instop brand hij heel even wanneer hij langzaam dooft.
De accu zijn nog nooit gebruikt. Kan het eraan liggen dat de accu's te lang hebben gelegen.
Wat is er nu aan de hand en hoe los ik het op. Ik had al bijna een nieuwe lader gekocht.

Alvast bedankt voor het lezen.
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.

Wilde ik vandaag op de motor mijn accu slagmoersleutel Hitachi 12v proberen.
Krijg ik geen stroom in de accu's. Snap niet waaraan het nu ligt.
De Lader levert 17,5volt, In de accu zit nog 11,6volt.
Op de lader zit een controle lampje die brand wanneer hij laad en knipper wanneer hij geladen is. Als ik er een accu instop brand hij heel even wanneer hij langzaam dooft.
De accu zijn nog nooit gebruikt. Kan het eraan liggen dat de accu's te lang hebben gelegen.
Wat is er nu aan de hand en hoe los ik het op. Ik had al bijna een nieuwe lader gekocht.

Alvast bedankt voor het lezen.
Je accu's zijn naar de klote door het lang liggen.
 
Het lijkt er niet op dat je de cellen los kan wisselen.
Maar hoe kan het dat 2 nieuwe accu's kapot zijn.
In de winkel liggen ze soms toch ook wel 1 jaar in het schap.
 
Als ze nog nooit gebruikt zijn, lijkt het me gewoon een gevalletje garantie!

Terug naar de winkel zou ik zeggen, vermoedelijk kun je via de vertegenwoordiger zo nieuwe krijgen.
 
De lader die erbij zit stopt automatisch met laden als er bijna geen stroom loopt.
Hij blijft wel registreren en opnieuw inkomen als-ie dat nodig vindt, dus zoveel te meer reden om hem eens lang op de lader te laten, hele dag/nacht en dan goed helemaal leeg te trekken en kijken hoe-ie dan weer laadt. Ik heb dingen in handen gehad die daarop lijken, ni-cad is echt eigenwijs spul, lijkt "in slaap te vallen" maar is SOMS weer aan de praat te krijgen.

Niet geschoten is altijd mis.
 
Hij blijft wel registreren en opnieuw inkomen als-ie dat nodig vindt, dus zoveel te meer reden om hem eens lang op de lader te laten, hele dag/nacht en dan goed helemaal leeg te trekken en kijken hoe-ie dan weer laadt. Ik heb dingen in handen gehad die daarop lijken, ni-cad is echt eigenwijs spul, lijkt "in slaap te vallen" maar is SOMS weer aan de praat te krijgen.

Niet geschoten is altijd mis.
De mijne (makita) niet, die stopt met laden en start weer als ik de accu opnieuw plaats
 
Terug
Bovenaan Onderaan