Elektronische ontsteking

Dieter--

MF veteraan
13 jun 2009
2.123
0
België
Hallo,

Ik ben op zoek naar een elektronische onsteking, ik heb daarvoor 2 verschillende modellen op het oog:

Ofwel een Boyer-Bransden ontsteking:
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_89_102_461&products_id=5325&zenid=dsh5g98lnaok4mr616rq8lv9m7

Ofwel een Newtronic ontsteking:
http://www.edsclassic.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=29&Itemid=23

Heeft er iemand goeie ervaringen met één van deze 2? Of een ander merk natuurlijk dat kan ook.
Naar edsclassic heb ik al een e-mailtje gestuurd maar daar krijg ik al een week geen antwoord op -O-


Alvast bedankt voor reacties *O*
 
Laatst bewerkt:
ik zou persoonlijk voor de boyer kiezen de newtronic komt nogal plasticerig over :Y

Mijn voorkeur gaat ondertussen ook al uit voor de boyer. Ik moet toch zowiezo nog spulletjes hebben van japparts, dus kan ik alles in één keer kopen.
En van edsclassic krijg ik toch geen mail terug.

Heb je er verder zelf nog ervaring mee, eventueel met een ander merk?
 
rij met m'n triumph en suzuki gt550 met een boyer en bevalt goed :Y de newtronic werkte vroeger op licht (zonder dekseltje geen vonk) weet niet of dat nog zo is :? de sensor en schijf is allemaal plastic :r heb ook een lucas op een triumph zitten tot nu toe geen problemen mee gehad, wel een grote electro box (heb er 1 klaar liggen om op een cb500 te zetten en die box is zowat net zo groot als een accu B|
 
ik heb de newtronics op een paar motoren zitten , en nooit problemen mee gehad,
hoewel, dat lieg ik .
ooit na een riviertje doorgereden te zijn met mijn guzzi offroad zat er zoveel modder aan de pickup dat hij niet meer verder wilde.
toen moest ik de de optische pickup poetsen.
lijkt me duidelijk dat een contactpunt ontsteking niet eens tot halverwege het riviertje was gekomen...
verder 100% betrouwbaar.

de lucas is alleen handig voor motoren met een flinke generator, het ding verbruikt véél stroom , en onder de 10 volt houdt hij er mee op.
gaat je accu stuk, de lucas kan niet tegen spaningspieken, dan blaas je de transistoren in je de lucas ook op.
(heb ik dus in een andere motor...)

geen ervaring met de boyer...
 
Laatst bewerkt:
Heb ook sinds een tijdje de Newtronic erop zitten (overigens wel snel contact met Edsclassiscs). Had ook niet veel keus voor m'n XS400. Ik kan onderschrijven dat het net playmobil is maar het werkt gewoon prima. En waarom zou het allemaal van metaal moeten zijn? Electrodoos is aangenaam klein. Bij de Newtronic moet je wél je vervroegermechanisme blijven gebruiken, weet niet hoe dat met de B&B zit.
 
Ik concludeer dan je met beide systeem eigenlijk wel goed zit :Y
Bedankt voor de reacties, ik ga dan maar voor de Boyer-Bransden
 
Ik concludeer dan je met beide systeem eigenlijk wel goed zit :Y
Bedankt voor de reacties, ik ga dan maar voor de Boyer-Bransden

Wij hebben een jaar of 7 geleden , de solomotoren en zijspan omgebouwd van Lucas Rita (vreet teveel energie) naar Boyer Brandsen, tot op vandaag hebben we met geen van de drie ontstekingen problemen gehad. Dus voor mij zou dit ook de aanrader zijn.
Wat je nu wel steeds meer ziet is dat je ze verder digitaal kunt bijstellen en alles, maar ja ligt natuurlijk aan waar je ze voor wil gebruiken. :)
 
Ik ben overtuigd :Y
Zelf nog verder digitaal bijstellen is niet nodig, hij komt gewoon op mijn straatfiets.

Ik schrijf wel nog een reactie in dit topic eenmaal ik de ontsteking ontvangen heb :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan