Elektronische storing contact Aprilia RSV 1000 2004

DucatiDude

Die hard MF'er
21 mei 2009
347
0
Leersum
Mede forummers,

Met mijn motor heb ik een probleem waar ik zelf niet uit kom, hopelijk kan hier iemand mij op weg helpen.

Het volgende is er aan de hand.
Al geruime tijd heb ik elektrische storingen met mijn motor. Dit is gekomen nadat de motor ivm verhuizing een paar maanden buiten heeft gestaan, weliswaar onder een hoes maar er is denk ik toch vocht in gekomen.
Probleem nu: De motor start gewoon prima, maar wanneer ik de contactsleutel uitzet dan blijft de motor gewoon doorlopen. Ik kan de motor ook starten zonder dat de sleutel geplaatst is. De sleutel dient nu dus alleen voor het aan en uit zetten van het dashboard.
Het probleem werd geleidelijk erger. Ik heb het contactslot al losgehaald en op het oog zag alles er goed uit.

Hopelijk kan iemand mij helpen, wat ik moet gaan vervangen. Ik heb al zitten zoeken naar complete contactsloten maar dan zit je al snel op 300 euro voor een set zonder dat ik zeker weet dat dat het is.

Bedankt voor het meedenken!
 
Ik heb er ook een gehad en ze zijn berucht om hun elektrische problemen maar deze ken ik nog niet...

Ik dacht dat de RSV ook een startonderbreker had met een chip in de sleutel. Het kan zijn dat de detectie-ring die vaak in het contactslot zit verwerkt nu constant "open" blijft staan. Heb je al geïnformeerd bij een dealer? Of www.aprilia-riders.nl?
 
Ik heb er ook een gehad en ze zijn berucht om hun elektrische problemen maar deze ken ik nog niet...

Ik dacht dat de RSV ook een startonderbreker had met een chip in de sleutel. Het kan zijn dat de detectie-ring die vaak in het contactslot zit verwerkt nu constant "open" blijft staan. Heb je al geïnformeerd bij een dealer? Of www.aprilia-riders.nl?
Bedankt voor je snelle reactie. In de sleutel zit inderdaad een chip. Zou dit betekenen dat het contact vervangen de verstandigste keuze is?
Ik heb geïnformeerd bij Goedhart, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Aprilia riders forum is een beetje dood, daar heb ik het ook geprobeerd.
 
:^


Je kunt ook proberen om de stekkers van het contactslot los te maken, en te kijken of hij dan nog steeds gewoon start. Dat zou toch zeker wel heel bijzonder zijn.
Bedankt voor de reacties.
Vandaag ff zitten prutsen en als ik de stekkers loshaal van het contact, dan start de motor nog steeds..!
Ik snap er niks meer van.
 
het contactslot zorgt er voor dat er draden met elkaar doorverbonden worden. als je dus kan starten zonder contactslot zelfs na afkoppelen van het contactslot zitten die draden ergens anders doorverbonden. een contactslot kan zowel de plus als de min schakelen. als het contactslot de plus schakelt zullen er 2 draden doorverbonden zijn als hij de min schakelt kan het ook een draad zijn die contact maakt het frame. het wordt dus waarschijnlijk je kabelboom nalopen en vooral veel aandacht schenken aan slijtage waar de draadboom een framedeel kruist. daar heb je de grootste kans op slijtage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan