Elfstedentocht 2008

Als je een rustig toertochtje wilt rijden met weinig deelnemers, dan is de 11stedentocht niks voor jouw. Maar wil je deelnemen aan een grote rijdende motormeeting waar de Friese bevolking je aan de kant van de weg enthousiast toe juicht. Dan is deze tocht niet te missen.

En een uur wachten voor een stempelpost, dat is mij in de meer dan 25 keer nog nooit overkomen.
 
en geloof mij er rijden genoeg zonder kaart doen ze niet moeilik over.
elke keer als ik bij zo'n stempelpunt aankwam en ik ook echt perse langs die mensen moest om er langs te komen, zeiden ze ooohw ben je m kwijt met een knipoog :}


ze doen er misschien niet moeilijk over maar als er te veel zwartrijders mee rijden wordt het voor de organisatie steeds moeilijker om het in de toekomst te regelen.
omdat er namelijk meer als de toegestane motoren meerijden.
bij teveel oponthoud kan de gemeente het niet meer toestaan.

ikzelf rij trouwens ook mee, kaarten zijn besteld.het wordt de tweede keer.
zeer mooie tocht . *D
 
goed nieuws.. zoals ik begrepen heb zijn onze kaarten binnen..
alleen een beetje een late starttijd. 8.30... mocht van mij ook wel een uur eerder..
 
Ik heb niet het idee dat ze bij de start op de tijd letten die op de kaart staat.
In onze groep zitten verschilende start tijden, maar we starten altijd samen.
 
Ik ben nog op zoek naar 2 kaarten... we waren (net) te laat met inschrijven... :(

Dus als iemand ze nog over heeft, laat het even weten. Desnoods de dag ervoor. Mailen kan op elfstedentoch ed elsinga punt org.
 
Moet je even mailen naar de organisatie. Had ik vorig jaar ook.

In de laatste week nog kaarten gekregen.
Was geen enkel probleem. Vaak zijn er nog wel mensen die afzeggen
 
Wij rijden ook mee! Dus weer 2 stickertjes meer om te spotten. *O*
Alhoewel wij nooit gespot worden op grote evenementen.
Is ons ook niet gelukt bij de motorzegening '( .

Dus bij deze! Let op een mooie blauwe Scarver en een grijze 1150RS, ja beiden natuurlijk BMW!
 
Ik ga voor de 4e keer meedoen. Het is niet echt snel. Maar het blijft leuk om met vrienden erheen te rijden. En om zo veel motoren bijeen te zien.
Eigenlijk is het gewoon file rijden. Maar je kan niet tussen door want de file is veroorzaakt door motorrijders :P. Het is de toekomst beeld als iedereen een motor zou rijden tijdens filetijd tussen 4 en 6. Het is gewoon super dat er een hele dorp vol zit met stilstaand motoren wanneer iedereen op die open brug staat te wachten. _O-
 
ik en een vriendin van me gaan ook mee rijden voor de 1e keer en gaan eerst dag ervoor bij haar vader BBQen en dan volgende dag om 7 uur rijden dus ben benieuwd wat ik moet verwachten want heb nog nooit zoveel motoren bij elkaar gezien, buiten de rai en motorbeurs om dan
 
:) kijk even op de FMC website voor de foto's van vorige jaar.
Het wordt super! Highfive geven aan de lokale kinderen/mogelijk toekomstig motorrijders.

(Wel altijd goed vooruitkijken, blikschade kan makkelijk gebeuren in de drukke dorpjes. )
 
:) kijk even op de FMC website voor de foto's van vorige jaar.
Het wordt super! Highfive geven aan de lokale kinderen/mogelijk toekomstig motorrijders.

(Wel altijd goed vooruitkijken, blikschade kan makkelijk gebeuren in de drukke dorpjes. )


leuke foto's zeg *D

wij vertrekken om 7 uur dus neem aan dat we niet echt veel motorrijders tegen komen onderweg

en hebben ook geen navi ofzo dus moeten we maar met de groep meerijden of start iedereen apart als je toch dezelfde tijd hebt?
 
Die vertrektijd hoef je niet persee aan te houden. Maar het is wel beter om te doen, want dan verdeel je de file een beetje.
De route krijg je mee op A4tjes. Kan je makkelijk in je tanktas zetten. En anders kan je inderdaad meerijden met andere groepen. Als je even stop na een half uur voor koffie of zo dan word je toch ingehaald door een hoorde aan motoren. Dan zie je toch alleen maar motoren. En het is gewoon "Going with the flow" :P
 
Laatst bewerkt:
Die vertrektijd hoef je niet persee aan te houden. Maar het is wel beter om te doen, want dan verdeel je de file een beetje.
De route krijg je mee op A4tjes. Kan je makkelijk in je tanktas zetten. En anders kan je inderdaad meerijden met andere groepen. Als je even stop na een half uur voor koffie of zo dan word je toch ingehaald door een hoorde aan motoren. Dan zie je toch alleen maar motoren. En het is gewoon "Going with the flow" :P


das wel gezellig, je begint een beetje met een groep maar voor je het weet sta je vast in een file waarvan je buurman uit limburg komt ofzo

ik zag net paar foto's en sommige stukken sta je echt helemaal vast of niet
 
Ja het komt wel een aantal keren voor. Vooral bij de stempel posts en bij open bruggen. Dan kan je overwegen om gewoon even bij de dichtbijste Café te stoppen.

Aan de andere kant soms gaat het ook best vlot op rechte stukken. En de politie staat ook hier en daar te lazeren. Dus ja, niet te hard rijden, heeft toch geen zin, want je moet toch zo stoppen voor de een of andere reden.
 
Ja het komt wel een aantal keren voor. Vooral bij de stempel posts en bij open bruggen. Dan kan je overwegen om gewoon even bij de dichtbijste Café te stoppen.

Aan de andere kant soms gaat het ook best vlot op rechte stukken. En de politie staat ook hier en daar te lazeren. Dus ja, niet te hard rijden, heeft toch geen zin, want je moet toch zo stoppen voor de een of andere reden.


das lullig he dat ze dan staan te laseren om wat geld te verdienen terwijl het juist een leuke dag moet wezen maar ja....

ach we zien wel en idd we go with the flow :]

slaapze en wie weet tot dan :W
 
:) kijk even op de FMC website voor de foto's van vorige jaar.
Het wordt super! Highfive geven aan de lokale kinderen/mogelijk toekomstig motorrijders.

(Wel altijd goed vooruitkijken, blikschade kan makkelijk gebeuren in de drukke dorpjes. )
Op die fotos komen ook div. forummers voor ;)
Ik ,als Fries kies echter dit jaar voor de ONK races in Oss,ons team moet daar racen voor de punten ;)
En idd vele kleine ongelukken gebeuren er ieder jaar,soms wat grotere ongelukken met mindere afloop,maar een happening is't sekers als je 't :X geduld op kan brengen om vele gedeeltes stapvoets af te leggen :X
Veel plezier iig in "it Heitelan" :]
 
Vooral ook het laatste stuk niet te hard rijden.
Dit is vaak een stukje auto / snelweg waar je gemakkelijk denkt.. "Ha.. nog even het gas open"


hier staat dan de politie nog wel eens.

Veel plezier allemaal..
ik heb er iig zin in..
 
Ja die autoweg na de laatste stempelpunt in Dokkum, wordt meestal genomen door de locale mensen die zo snel mogelijk bij de finish willen aankomen, meestal doordat het regent.

Die heb ik ook 2 keer genomen. De laatste keer ging ik wel op de bestemde binnen door weggetjes gereden. Helaas voor mijn groepsmaatjes, hadden ze daar (meteen na Dokkum op de 60weg) hun gas open gedraaid. En ze waren geklokd op 103km/h. Aan da ene kant eigenschuld. Aan de andere kant de lokale mensen zijn daar de oude 80km weg gewend. En dan valt de overtreding redelijk mee.... naja... en ze hadden een supersport en een luide oldtimer... dus ja... dan word je ook eerder gepakd, want ze horen je aankomen...

Maar van de drie keer dat ik mee heb gemaakt heb ik zeker twee keer de restjes een ernstig uitziend ongeluk gezien. Dus ik vind laseren niet erg. Wel lullig voor onder de bekeuringen onder de 10km/h te hard rijden (niet dat ik het ben tegengekomen). Want je hebt soms even van die piek momenten wanneer iedereen even snel rijdt voordat ze weer de file induiken ;)

Ik denk 2 keer rijden doe je voor jezelf en daarna ga je nog terug als je een leuke groepje hebt gevonden met wie je elke jaar nog even gezelig rijdt en koffie drinkt.
 
Laatst bewerkt:
nou ik doe dus lekker rustig aan want ben er nooit geweest en wil geen bon hebben dus alles kalm aan maar bedankt voor de waarschuwing
 
Onze plaatselijke weerprofeet Piet P, voorspelt prima weer voor maandag.
Dus voor mij kan de dag al niet kapot.

Mooi weer is de laatste schakel om een geweldige dag te beleven.

Ik zou tegen iedereen die de Elfstedentocht gaat rijden willen zeggen,
veel plezier, hou het rustig,en geniet van Friesland.
 
Ik ben nog op zoek naar 2 kaarten... we waren (net) te laat met inschrijven... :(

Dus als iemand ze nog over heeft, laat het even weten. Desnoods de dag ervoor. Mailen kan op elfstedentoch ed elsinga punt org.
mail_2.gif
 
als er nog mensen zijn die de elfstedentocht willen rijden en geen kaarten hebben, heb ik 2 startbewijzen in de aanbieding.
door omstandigheden kan ik zelf niet, dus heb je interesse voor 20 euro mag je de 2 kaarten overnemen.
ze zijn af te halen in delft.

de tocht is de 2e pinksterdag (maandag)
 
Mailtje gestuurt!

als er nog mensen zijn die de elfstedentocht willen rijden en geen kaarten hebben, heb ik 2 startbewijzen in de aanbieding.
door omstandigheden kan ik zelf niet, dus heb je interesse voor 20 euro mag je de 2 kaarten overnemen.
ze zijn af te halen in delft.

de tocht is de 2e pinksterdag (maandag)
 
Hee MFers,

ik ga maandag voor het eerst deze Elfstedentocht rijden.
Samen met een club van 15 motoren en starten tussen 7:00 en 7:30 uur.

Zondag ben ik daar al, dan slapen en maandag vroeg op.
Ben heel benieuwd hoe dat allemaal loopt.

Groet Wim 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan