Elfstedentocht 2008

Onze plaatselijke weerprofeet Piet P, voorspelt prima weer voor maandag.
Dus voor mij kan de dag al niet kapot.

Mooi weer is de laatste schakel om een geweldige dag te beleven.
Nou als ik het zo hoor, kon het wel eens te mooi weer zijn.
Moet er niet aan denken om met dit weer in motorkleding voorband aan kentekenplaat door dorpjes heen te moeten tuffen.

Eerlijk gezegd heb ik voor motorrijden liever temperaturen tot 15 graden (heb je ook geen last van die #$#@!@ vliegjeszooi)

Maar iedereen die er wel van houdt wens ik een fijne dag toe. :]
 
Nou als ik het zo hoor, kon het wel eens te mooi weer zijn.
Moet er niet aan denken om met dit weer in motorkleding voorband aan kentekenplaat door dorpjes heen te moeten tuffen.

Eerlijk gezegd heb ik voor motorrijden liever temperaturen tot 15 graden (heb je ook geen last van die #$#@!@ vliegjeszooi)

Maar iedereen die er wel van houdt wens ik een fijne dag toe. :]



Met voorband achter nummerplaat heb je toch ook geen last van die vliegenzooi?

Maar bedankt voor de verwensing van deze rit :Y


Zal wel een foto plaatsen hiero, van de ervaring.

_O-
 
Ik ga hem dit jaar voor de tweede keer rijden.

Heb trouwens nog één startkaart over (helaas gaat 1 persoon van ons groepje niet mee...)
 
Zo.. Net terug..
Mooie dag gehad.

Groepje van drie motoren / vier personen.

Een vriend van me heeft bij mij achter op mijn CBR mogen vertoeven..
Wij hebben zelf geen ongelukken gezien, dat is uiteraard erg mooi en zoals het hoort.
Persoonlijk.. Gezien de warmte had ik dit niet verwacht..

Wel heb ik nu een "houten kont" en moet ik zeggen dat mn bureaustoel wel erg fijn zit.

Ik zal de rest van de verslagen in de gaten houden ..
 
Wat een prachtige tocht dit jaar. Mooi weer, prima wegen, een schitterende route en allemaal aardige mensen onderweg.

Alleen was er een brug die opgeknapt werd.
Daar stond een iritant stoplicht wat nogal voor wat opstopping zorgde.

Wat een geweldige dag.
 
Ik vond het ook een geweldige dag, het weer was super en de route was weergaloos.
Wel hebben we.........vrij snel de route gereden.
Om 08.15 vertrokken vanuit het FEC en om 14.15 uur mijn "Elfstedenkruisje" op mogen halen.
Genoeg pauzes onderweg, maar je gaat toch aansluiting zoeken bij groepen ook als die een behoorlijke voorsprong hebben.
Stom eigenlijk, je kunt beter gewoon genieten van de route.

Ik hoop volgend jaar weer mee te doen.
Trouwens geen MF-ers gespot tussen al die honderden motoren.
 
Heel leuk weekeind in Friesland gehad.

Na eerst al het zuiden en oosten bekeken te hebben op zondag,
de Elfstedentocht op maandag gereden, plaquette is binnen.

Heerlijke dag gehad, met een route over delen van Friesland waar
je anders nooit komt.
De organisatie heeft flink zijn best gedaan, hulde daarvoor.
En dan al die toeschouwers langs de route.

Was mijn eerste Elfsteden maar de toeschouwers was grappig.
En hardstikke leuk. Duizenden stonden te zwaaien.

Ik kijk terug op een heerlijke dag en 768 km verder op de teller.


Groet WimVF :Z
 
ik heb hier niks aan toe te voegen hahahah

wat een top dag zeg!

volgend jaar zeker weer en dan meer mensen mee hahahah

ow en ikkuh ben lekker wel gespot _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Hmm, de dag hier samen met mijn vriendin als toeschouwer doorgebracht, dwz motoren en mensen bekijken en terug zwaaien. Ik werd wakker van het motorengeronk want ik woon vlakbij het FEC en stond vanmorgen om 07.15 uur alle moois al te bekijken. Vervolgens tussen Dokkum en Birdaard ergens het koekblik geparkeerd al wat kwam maar geen motoren. Vervolgens heb ik net voor Franeker zuid ongeveer dik 2 uren staan kijken en zwaaien. Voor de spotters: ik ben een klein manneke met lichtblauw mouwloos t shirt met zwarte korte broek en heb op iedere bovenarm een tatoeage }) Het aantal mffers wat ik heb zien rijden viel mij tegen.
 
Zooo ook weer een fantastische dag gehad in mn eigen Profinsje...

De route was inderdaad erg mooi, erg veel mooie dijkjes alhoewel wij de meeste natuurlijk al goed konden. Stempelen ging perfect en verder geen tot weinig wachttijden...

Zijn kwart over 7 vertrokken en waren rond 16.30 weer in het fec...verder ben ik trots op mijn mede friezen wat een feest hebben jullie er van gemaakt erg leuk om te rijden. Vooral die jochies met bordjes met teksten als wheelie en gas erop....en kon het natuurlijk ook niet laten om dat elke keer weer te doen :9~

En nu alle motorrijders weer opzouten uit friesland, kunnen wij weer in de rust verder :] en tot volgend jaar *D

En onderstaand nog even een kleine pic van het gebeuren! Ik op de Honda en mederijder op R1
full
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook weer van de partij dit jaar, het was een leuke zwoele dag!

Werd op een gegeven moment wel een beetje moe van het stilstaan, rond een uur of 12 echt heel erg lang stilgestaan bij één of andere kleine omleiding met stoplichtjes :/
 
Nou, we hebben hem gereden en het was fantastisch! Het weer werkte goed mee en wat was het druk aan de kant van de weg.
We reden nu voor de tweede keer mee, ik voor het eerst met mijn eigen motor. Heb nog maar bijna 10 maanden mijn rijbewijs.
Ze hebben het weer goed georganiseerd. Behalve de wegonderbreking die bijna een uur oponthoud veroorzaakte.

Maar volgend jaar weer!
 
Hmmm wij niet echt...

Kwartier bij een brug en nog even bij een stoplicht waar je over het fietspad moest (bedoelen jullie dat)

Ligt misschien ook een beetje aan het tijdstip
 
:$ misschien een klein bescheiden vraagje :$ maar is er iemand die voor mij (vraag het voorzichtig :? ) nog een route op papier heeft van de motor elfstedentocht 2008 dat ik hem toch nog een keer kan gaan rijden.

groetjes lisetje.
 
:$ misschien een klein bescheiden vraagje :$ maar is er iemand die voor mij (vraag het voorzichtig :? ) nog een route op papier heeft van de motor elfstedentocht 2008 dat ik hem toch nog een keer kan gaan rijden.

groetjes lisetje.
ik zal morgen ff een sms sturen naar iemand die hem als het goed is nog heeft, alleen ze had de laatste gedeelte afgescheurd vanwege het beter kunnen lezen op haar tanktas

dus ik hoop dat ze het nog heeft en anders heeft iemand vast nog wel wat

en je zou ook bij de friesche motorclub kunnen vragen want die hebben het georganiseerd
 
Laatst bewerkt:
Het is elke jaar anders.
Deze jaar vond ik de route niet spectacualair. Maar wel leuk weer om zoveel motorenbijeen te zien. Mijn scanner werkt niet op dit moment... als je het echt wilt wil ik het wel voor je inscannen donderdag of zo.


Alexxx ik heb wel een groene rover gespot. Die had de vlagetje op de achteruitwisser gebonden... verder heb ik niet op de wieldopjes gelet denk ik want dat herinerik mij niet. Ik weet niet of jij dat zelfde persoon was.
 
Laatst bewerkt:
route was volgens velen stukken beter dan vorig jaar...vond hem zelf vrij aardig had wat meer langs de kust / zeedijk mogen lopen maar verdere prima
 
Alexxx ik heb wel een groene rover gespot. Die had de vlagetje op de achteruitwisser gebonden... verder heb ik niet op de wieldopjes gelet denk ik want dat herinerik mij niet. Ik weet niet of jij dat zelfde persoon was.

Dat was ik inderdaad!

En kunnen jullie iets met die papieren route dan? :o Ik snap hem nooit. :$ Gelukkig was het dit jaar zo druk met mensen lansg de weg dat er meestal geen twijfel mogelijk was waar de route langs ging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan