Elfstedentocht 2016

Volgens de laatste berichten blijft het droog, maar wel koeler dan nu.
 
Ik vind het prima zo. Ik zeg stuur de route maar op en we gaan.
Ben benieuwd, het is onze eerste keer, of het druk onderweg blijft of dat het heel snel uit elkaar trekt.
 
Het wordt onze vierde keer dit jaar. Het is en blijft een beleving!! Koud is op zich niet erg, te warm is echt niet lekker als je in een file van 200 motoren voor een stempelpunt moet stilstaan.

Publiek langs de route zal er bij regen of kou wat minder staan. Vooral als je eerste keer mee doet weet je niet wat je overkomt als je door dorpjes heen rijdt en er staan allemaal mensen langs de weg te zwaaien en te schreeuwen, volgens mij is dat alleen bij de Elfstedentocht het geval, gewoon 200km lang lol...
Qua snelheid is het vaak moeilijk om boven de 60km/h uit te komen dus je bent echt de hele dag aan het rijden.
 
Het wordt onze vierde keer dit jaar. Het is en blijft een beleving!! Koud is op zich niet erg, te warm is echt niet lekker als je in een file van 200 motoren voor een stempelpunt moet stilstaan.

Publiek langs de route zal er bij regen of kou wat minder staan. Vooral als je eerste keer mee doet weet je niet wat je overkomt als je door dorpjes heen rijdt en er staan allemaal mensen langs de weg te zwaaien en te schreeuwen, volgens mij is dat alleen bij de Elfstedentocht het geval, gewoon 200km lang lol...
Qua snelheid is het vaak moeilijk om boven de 60km/h uit te komen dus je bent echt de hele dag aan het rijden.

Klinkt gezellig en wij kijken er naar uit. :]
 
Hi!

Ik heb (helaas wegens omstandigheden) twee kaarten over voor de Elfstedentocht..

Mocht je er 1 (of allebei) over willen nemen, hoor ik het heel graag! :).

Ik woon in Kampen, maar ga zaterdag toch een stukje sturen, kan ze misschien wel langsbrengen dan. :)

Ik hoor het graag! (nul zes vier zes, zes vijf, vijf nul, vijf een).
 
Hi!

Ik heb (helaas wegens omstandigheden) twee kaarten over voor de Elfstedentocht..

Mocht je er 1 (of allebei) over willen nemen, hoor ik het heel graag! :).

Ik woon in Kampen, maar ga zaterdag toch een stukje sturen, kan ze misschien wel langsbrengen dan. :)

Ik hoor het graag! (nul zes vier zes, zes vijf, vijf nul, vijf een).

Misschien is het de moeite waard om het op de facebookpagina van de Friesche Motorclub te proberen
 
Doordat ik moet w88 op onderdelen voor de waterpomp.. zit maandag rijden er voor mij niet in. Helaas. Kaarten heb ik dan dus niet nodig. Volgend jaar beter.

Frans
 
Door omstandigheden een startkaart ter overname: morgen ophalen uit Rottum, nabij Heerenveen.
starttijd tussen 7.45- 8.15 uur.
Je kan me mailen op klazhe apestaartje hotmail punt com

het staat ook op de site van de Friesche motorclub
 
Laatst bewerkt:
Vanavond de route (na ontvangst email) op den Garmin geplaatst. Top! Dank organisatie. Nu nog ff slapen en morgenochtend vroeg jullie kan op. Heb er zin an!
 
En voorlopig, het is nu 06:00 uur is het mooi droog en blijft dat volgens buienrader ook nog ff zo. On shedule: 06:45 uur vertrek uit Assen.
 
full

full
 
Ik heb ook meegedaan, vierde keer op rij. En ik ben niet van plan ermee op te houden. Het is gewoon te gezellig, en te leuk. Al die mensen zoals eerder al gezegd die letterlijk de gehele route langs de weg, straatjes of weilanden staan.
Zoiets gebeurt alleen tijdens de 11 stedentocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook wel naar me zin gehad.. Je mocht volgens de regels geen handje klap doen. Maar wat moet je als een moeder dr hummeltje van 4 a 5 jaar naar de rand van de weg schuift en zn handje uit steekt.. Dus ff rustig afremmen, koppeling in, tik en weer rustig verder.. :+
Leuke sfeer die je in weinig provincies nog tegen komt.. :}

Enige minpuntje die wij hebben ervaren is dat veel stempelposten niet meer bemand waren toen wij aankwamen. -O-

Gelukkig nog wel ons medaille ding gekregen, want we hebben toch echt de hele route gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook meegedaan, vierde keer op rij. En ik ben niet van plan ermee op te houden. Het is gewoon te gezellig, en te leuk. Al die mensen zoals eerder al gezegd die letterlijk de gehele route langs de weg, straatjes of weilanden staan.
Zoiets gebeurt alleen tijdens de 11 stedentocht.

en tijdens de elfstedenfietstocht.. wat dan wél een prestatie is.
een medaille voor 200 km motorrijden :')
 
Laatst bewerkt:
Ik mis nog de Bolsward medaille voor de motor Elfstedentocht, denk ik. Als ik straks alle elf heb ga ik kijken of ik het met de fiets probeer. Op zich woont mijn moeder in Leeuwarden. Ik kan het ook op een andere dag proberen met de ligfiets. Dan hoef ik ook niet met een helm te fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Het was een mooie tocht en prachtige route. Gezellige mensen langs de weg. Zijn er al ergens wat foto's?
 
De route kon je bij de start ophalen, een hardcopy en ook digitaal (gpx voor o.a. Garmin).
En anders was de digitaal versie de avond daarvoor per email te ontvangen.

Zelf heb ik het per email ontvangen. Maar ik heb het nog niet getest. Ik heb geen Garmin. Ik wil een Android App proberen. Als je wil, ik zou het door kunnen sturen per email.
 
Ik had dus ff helemaal naar.Friesland moeten rijden om de route op te halen en vervolgens weer naar huis moeten gaan?

Ik vraag de route, want ik ben er niet bij geweest.
 
Is de route ook online te vinden?
Niet zover ik dat weet.
De navigatie versie voor Garmin (.gpx) is wel per e-mail verspreid.
...
Als je wil, ik zou het door kunnen sturen per email.
PM je e-mail, dan kan ik de navigatie versie doorsturen.
Ik had dus ff helemaal naar.Friesland moeten rijden om de route op te halen en vervolgens weer naar huis moeten gaan?
Ja, mits je een start bewijs had, zie frieschemotorclub.frl.
Ik vraag de route, want ik ben er niet bij geweest.
Prima toch, daarom probeer ik een oplossing aan te bieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan