Elk jaar controle alarm..

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.789
11.155
Zuid-Limburg
Instagram
Het schijnt dat volgens verzekeringen een motoralarm elk jaar gecontroleerd dient te worden op juiste werking.

Is dat zo en heeft iemand eens problemen gehad met de verzekering om deze reden?

Heeft iemand het alarm al eens (al dan niet jaarlijks) laten controleren, en wat kost dat dan?
 
Als je een beetje makkelijke dealer hebt, stempelt hij je formulier ieder jaar af zonder controle. Of dat dat slim is weet ik niet. Heb er nooit problemen mee gehad. Ik kreeg ieder jaar mijn stempeltje :X
 
Bij je officiele certificaat krijg je ook een rijtje kopietjes, op de blauwe stempelen ze als het goed is netjes de controles af... en wat zo'n controle dan inhoudt?

Dealert: "doet het alarm het nog goed?"
Ik: "ja, niks loos"
Dealert: "mooi zo..."


:+
 
Ik heb een 2e hands RED ALERt alarm gekocht, zonder certificaat. Kan je deze nu laten herkeuren zodat je weer een certificaat hebt? Zoja wat mag zo' n geintje kosten?
 
Ik heb een 2e hands RED ALERt alarm gekocht, zonder certificaat. Kan je deze nu laten herkeuren zodat je weer een certificaat hebt? Zoja wat mag zo' n geintje kosten?

Wat denk je ervan om die vraag aan je verzekering voor te leggen? Die eist een alarm met goedkeuring. Er is niemand anders die dat eist.
 
moet je ff vragen bij een dealer...

Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk... het alarm is ooit officieel ingebouwd en de nummers van het alarm en het frame staan geregistreerd... volgens mij kan je het alarm dan niet meer officeel overzetten op een andere frame. Als het goed is moet het alarm netjes in de kabelboom gesoldeerd worden, dus of dat zo makkelijk zelf in te bouwen is...
 
moet je ff vragen bij een dealer...

Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk... het alarm is ooit officieel ingebouwd en de nummers van het alarm en het frame staan geregistreerd... volgens mij kan je het alarm dan niet meer officeel overzetten op een andere frame. Als het goed is moet het alarm netjes in de kabelboom gesoldeerd worden, dus of dat zo makkelijk zelf in te bouwen is...

Alarm zit netjes ingebouwd, alles weggewerkt in de kabelbouw. Zal eens gaan vragen als ze weer terug zijn van vakantie.
 
Ik heb een 2e hands RED ALERt alarm gekocht, zonder certificaat. Kan je deze nu laten herkeuren zodat je weer een certificaat hebt? Zoja wat mag zo' n geintje kosten?

Zolang hij weer wordt ingebouwd door een erkend bedrijf is het geen probleem, ik heb zonder problemen mijn red alert alarm na een total L overlaten zetten op m'n nieuwe motor. Was gewoon een kwestie van oude frame nummer afmelden en een nieuw certificaat aanvragen. :)

En om op de vraag van Fastcuiser terug te komen: zelfs de verzekering vindt het geen probleem dat hij niet ieder jaar gekeurd is, tot hij gestolen wordt en je het certificaat met de stempeltjes niet kan tonen :X Maar er staat mij ook iets van bij dat dat pas na 2 of 3 jaar na inbouw is, beetje het APK principe.
 
Laatst bewerkt:
de een zegt dat het moet de ander weer niet,bellen met je verzekeringsman dan weet je het !!!
Heb het al wel eens laten doen voor de auto koste 25 euro
groeten
 
Ik zelf heb ook een 2e hands alarm laten keuren. Ik heb hem zelf ingebouwd en door hun laten controleren en de nummers laten overzetten.
Mijne kwam van een Fazer 1000 en het was echt geen probleem.
Geintje heef 100 euro gekost, maar wel ene flinke korting op de verzekering en een veiliger gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan