Elke 5 jaar terug naar (de rij)school???

Nodig of geldklopperij?

  • Om de 5 jaar bijscholing is zeker nodig.

    Stemmen: 9 5,4%
  • Om de 5 jaar bijscholing is geldklopperij.

    Stemmen: 154 92,2%
  • Ik heb geen mening hierover.

    Stemmen: 4 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    167
jongens, jongens. dankzij MF heeft knmv zich terug gekrabbeld:
Geen verplichte opleiding


Er is in motorrijdend Nederland nogal wat beroering ontstaan over een artikel dat op 5 maart 2008 in De Telegraaf heeft gestaan. Ten onrechte heeft een aantal mensen de indruk gekregen dat de KNMV een voortgezette rijopleiding aan alle motorrijders verplicht wil stellen.


De KNMV heeft als belangenbehartiger, met een rol binnen de verkeersveiligheid, een advies willen geven aan motorrijders die slechts enkele duizenden kilometers per jaar rijden. Voor deze groep en vele anderen is het goed om zich regelmatig te laten trainen, bijvoorbeeld door het volgen van een VRO. Op eigen verantwoordelijkheid en zonder verplichting!


De tekst die als basis diende voor het artikel luidt als volgt: “Docenten van de KNMV hebben zich de afgelopen weken voorbereid op een nieuw seizoen Voortgezette Rijopleidingen. Op het Verkeer Oefencentrum van de Politieacademie in Lelystad zijn alle vaardigheidsproeven weer veelvuldig getest en afgestemd op de laatste ontwikkelingen.


Volgens de KNMV is er geen enkele groep verkeersdeelnemers die zich jaarlijks op vrijwillige basis zo vaak laat trainen als de motorrijder. “Eigenlijk zouden niet alleen de motorrijders, maar alle groepen weggebruikers dat moeten doen”, zegt Patrice Assendelft van de motorbond: “Ieder jaar weten minimaal 3000 motorrijders ons te vinden en we hebben het gevoel dat die groep groeit. Met name de vraag naar trainingen die gaan over inzicht en risico-inschatting is stijgend. Dit komt waarschijnlijk ook omdat we hier regelmatig in politiek Den Haag de handen voor op elkaar krijgen. De KNMV is namelijk niet een club die alleen maar roept dat ze meer faciliteiten wil voor motorrijders, we doen ook feitelijk iets aan motorveiligheid door middel van onze opleidingen”.


Diverse verzekeringsmaatschappijen, waaronder KNMV Verzekeringen, geven aantrekkelijke kortingen op de premies als men een VRO heeft gevolgd en zij onderstrepen hiermee het belang van deze opleidingen.

Ook gezien de voorboekingen en alle positieve aandacht die motorrijders hebben gekregen in de discussie rond de kilometerheffing, verwacht de KNMV dit jaar een run op de VRO opleidingen.”


Keep up the good work *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
jongens, jongens. dankzij MF heeft knmv zich terug gekrabbeld:
Geen verplichte opleiding


Er is in motorrijdend Nederland nogal wat beroering ontstaan over een artikel dat op 5 maart 2008 in De Telegraaf heeft gestaan. Ten onrechte heeft een aantal mensen de indruk gekregen dat de KNMV een voortgezette rijopleiding aan alle motorrijders verplicht wil stellen.


De KNMV heeft als belangenbehartiger, met een rol binnen de verkeersveiligheid, een advies willen geven aan motorrijders die slechts enkele duizenden kilometers per jaar rijden. Voor deze groep en vele anderen is het goed om zich regelmatig te laten trainen, bijvoorbeeld door het volgen van een VRO. Op eigen verantwoordelijkheid en zonder verplichting!


De tekst die als basis diende voor het artikel luidt als volgt: “Docenten van de KNMV hebben zich de afgelopen weken voorbereid op een nieuw seizoen Voortgezette Rijopleidingen. Op het Verkeer Oefencentrum van de Politieacademie in Lelystad zijn alle vaardigheidsproeven weer veelvuldig getest en afgestemd op de laatste ontwikkelingen.


Volgens de KNMV is er geen enkele groep verkeersdeelnemers die zich jaarlijks op vrijwillige basis zo vaak laat trainen als de motorrijder. “Eigenlijk zouden niet alleen de motorrijders, maar alle groepen weggebruikers dat moeten doen”, zegt Patrice Assendelft van de motorbond: “Ieder jaar weten minimaal 3000 motorrijders ons te vinden en we hebben het gevoel dat die groep groeit. Met name de vraag naar trainingen die gaan over inzicht en risico-inschatting is stijgend. Dit komt waarschijnlijk ook omdat we hier regelmatig in politiek Den Haag de handen voor op elkaar krijgen. De KNMV is namelijk niet een club die alleen maar roept dat ze meer faciliteiten wil voor motorrijders, we doen ook feitelijk iets aan motorveiligheid door middel van onze opleidingen”.


Diverse verzekeringsmaatschappijen, waaronder KNMV Verzekeringen, geven aantrekkelijke kortingen op de premies als men een VRO heeft gevolgd en zij onderstrepen hiermee het belang van deze opleidingen.

Ook gezien de voorboekingen en alle positieve aandacht die motorrijders hebben gekregen in de discussie rond de kilometerheffing, verwacht de KNMV dit jaar een run op de VRO opleidingen.”


Keep up the good work *O* *O* *O*


:Z


Op de website van de KNMV staat nu overigens dit:



Geen verplichte opleiding


Er is in motorrijdend Nederland nogal wat beroering ontstaan over een artikel dat op 5 maart 2008 in De Telegraaf heeft gestaan. Ten onrechte heeft een aantal mensen de indruk gekregen dat de KNMV een voortgezette rijopleiding aan alle motorrijders verplicht wil stellen.


De KNMV heeft als belangenbehartiger, met een rol binnen de verkeersveiligheid, een advies willen geven aan motorrijders die slechts enkele duizenden kilometers per jaar rijden. Voor deze groep en vele anderen is het goed om zich regelmatig te laten trainen, bijvoorbeeld door het volgen van een VRO. Op eigen verantwoordelijkheid en zonder verplichting!


De tekst die als basis diende voor het artikel luidt als volgt: “Docenten van de KNMV hebben zich de afgelopen weken voorbereid op een nieuw seizoen Voortgezette Rijopleidingen. Op het Verkeer Oefencentrum van de Politieacademie in Lelystad zijn alle vaardigheidsproeven weer veelvuldig getest en afgestemd op de laatste ontwikkelingen.


Volgens de KNMV is er geen enkele groep verkeersdeelnemers die zich jaarlijks op vrijwillige basis zo vaak laat trainen als de motorrijder. “Eigenlijk zouden niet alleen de motorrijders, maar alle groepen weggebruikers dat moeten doen”, zegt Patrice Assendelft van de motorbond: “Ieder jaar weten minimaal 3000 motorrijders ons te vinden en we hebben het gevoel dat die groep groeit. Met name de vraag naar trainingen die gaan over inzicht en risico-inschatting is stijgend. Dit komt waarschijnlijk ook omdat we hier regelmatig in politiek Den Haag de handen voor op elkaar krijgen. De KNMV is namelijk niet een club die alleen maar roept dat ze meer faciliteiten wil voor motorrijders, we doen ook feitelijk iets aan motorveiligheid door middel van onze opleidingen”.


Diverse verzekeringsmaatschappijen, waaronder KNMV Verzekeringen, geven aantrekkelijke kortingen op de premies als men een VRO heeft gevolgd en zij onderstrepen hiermee het belang van deze opleidingen.

Ook gezien de voorboekingen en alle positieve aandacht die motorrijders hebben gekregen in de discussie rond de kilometerheffing, verwacht de KNMV dit jaar een run op de VRO opleidingen.”


:Z [me]Diamon[/me] trekt de koelkast open voor het volgende biertje *O*




:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan