ELM 327 diagnose toestel

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
4.968
1.131
Iemand die ervaring heeft met het elm 327 diagnose toestel? Je kan blijkbaar foutcodesuitlezen en wissen met je telefoon maar mij zou het meer interesseren om onderhouds intervallen te wissen indien nodig. Kan dit hiermee?

Super_Mini_ELM327_Interface_Bluetooth_OBD2_Scan_Tool_3509032_a.jpg
 
Volgens mij kan je alleen parameters uitlezen en foutcodes resetten (bij de Torque app sowieso), onderhouds intervallen resetten vallen onder de "advanced functions" en kunnen naar mijn idee alleen via een OBD2 programma op een PC (zoals o.a. vagcom voor koekblikken) gedaan worden...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je alleen parameters uitlezen en foutcodes resetten (bij de Torque app sowieso), onderhouds intervallen resetten vallen onder de "advanced functions" en kunnen naar mijn idee alleen via een OBD2 programma op een PC (zoals o.a. vagcom voor koekblikken) gedaan worden...
Bij mijn SEAT kan ik dat simpelweg met het resetknopje van de dagteller *O*
 
Heel veel motoren met canbus...... en bepaalde types ecu. Nu nog een interface :+
Wij gebruiken (dergelijke) connectors voor diagnose (met een android), voor het mappen bekabeld en de pc (je wil geen verbindingsstoring tijdens het laden van de map op de ecu).
Voor ons "italianen" is er o.a. guzzidiag en ducatidiag dat voor alle merken met die ecu werkt.
 
Volgens mij kan je alleen parameters uitlezen en foutcodes resetten (bij de Torque app sowieso), onderhouds intervallen resetten vallen onder de "advanced functions" en kunnen naar mijn idee alleen via een OBD2 programma op een PC (zoals o.a. vagcom voor koekblikken) gedaan worden...


Kan bij de meeste koekblikken met een of ander trucje ook zonder interface. Bij mij is het alle verbruikers uitzetten, op contact en dan gas en rem intrappen, even wachten en service is gereset.
 
Ik heb deze, en gebruik het zowel voor de auto als motor. Met appjes op de telefoon om de standaard foutcodes uit te lezen. Er zijn ook appjes die alle data mee plotten op de gereden route in bv google maps. http://www.devtoaster.com/products/rev/

Voor de auto gebruik ik ook nog merkspecifieke connector met software (lexia) hiermee kan je ook opties e.d. Aan en uit zetten, en merk specifieke dingen utlezen. B.v. de cd wisselaar aan of uit zetten. Etc.
 
Als jouw motor een OBD2 poort heeft, ja.


Mijn vraag is niet of het al dan niet op mijn motor past (husq nuda = BMW can bus systeem) maar of ik service hiermee kan resetten


En ja, ik weet dat canbus van bmw ronde stekkers zijn en deze er niet op past, maar daar hebben ze dit voor:
2012726165741970.jpg


.
Volgens mij kan je alleen parameters uitlezen en foutcodes resetten (bij de Torque app sowieso), onderhouds intervallen resetten vallen onder de "advanced functions" en kunnen naar mijn idee alleen via een OBD2 programma op een PC (zoals o.a. vagcom voor koekblikken) gedaan worden...

Thx, Ik weet dat er een systeem op de markt is voor BMW motorfietsen (http://www.gs-911.be/) voor uitlezen, service reset en nog talloze andere functies maar die is direct een pak duurder. Misschien toch maar investeren in deze ;)
 
gebruik het voor m`n auto , hartstikke handig het complete apk proggie wat erbij hoort ff downloaden op de bekende sites O-) en installeren op je android apparaat . Via Bluetooth te benaderen .
 
Laatst bewerkt:
Ik prefereer deze (en ik heb veel van die dingen uit China laten komen):

full31879605.jpg


Maar heb ze niet getest op motoren (de mijne hebben godzijdank geen computershit er op zitten ;) )
 
Ik prefereer deze (en ik heb veel van die dingen uit China laten komen):

[afbeelding]

Maar heb ze niet getest op motoren (de mijne hebben godzijdank geen computershit er op zitten ;) )

Dat dacht ik vroeger ook - maar als je er even in verdiept is het een stuk leuker dan voor de zoveelste keer een carburateur uit elkaar halen.....
Op onze morini's zijn er bv zo'n 25 mappings beschikbaar - erg leuk om elke keer op een "nieuwe" motor te rijden. Om nog maar te zwijgen over het gemak bij het vinden van een storing.... Of zelf pielen met de mappings/afstelling met vrijwel dezelfde software als een "professional". Ik vind het machtig leuk en een verrijking van de hobby *D

edit: ff een voorbeeldje:
full



En als je ze niet getest heb - waarom is die dan beterder ???
 
Laatst bewerkt:
Gebruik ook de kleine blauwe ELM327 voor op de auto. Leuk apparaatje voor die 5,- euro uit china. Zelf gebruik ik de torque app voor op de telefoon.

Er zijn volgens mij ook (Bluetooth) OBD2 stekkers die de ECU kunnen flashen, maar die zijn aanzienlijk duurder.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik vroeger ook - maar als je er even in verdiept is het een stuk leuker dan voor de zoveelste keer een carburateur uit elkaar halen.....
Op onze morini's zijn er bv zo'n 25 mappings beschikbaar - erg leuk om elke keer op een "nieuwe" motor te rijden. Om nog maar te zwijgen over het gemak bij het vinden van een storing.... Of zelf pielen met de mappings/afstelling met vrijwel dezelfde software als een "professional". Ik vind het machtig leuk en een verrijking van de hobby *D

edit: ff een voorbeeldje:
[afbeelding]


En als je ze niet getest heb - waarom is die dan beterder ???

Wat voor software is dat?
 
Laatst bewerkt:
deze reactie had onder de volgende gemoeten.


Mijn vraag is niet of het al dan niet op mijn motor past (husq nuda = BMW can bus systeem) maar of ik service hiermee kan resetten


En ja, ik weet dat canbus van bmw ronde stekkers zijn en deze er niet op past, maar daar hebben ze dit voor:
[afbeelding]

.Thx, Ik weet dat er een systeem op de markt is voor BMW motorfietsen (http://www.gs-911.be/) voor uitlezen, service reset en nog talloze andere functies maar die is direct een pak duurder. Misschien toch maar investeren in deze ;)

KTM_Adaptor400x376.jpg


1 minuut zoeken op google als je weet hoe en wat je moet zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Flashen via bluetooth zou ik niet durven.....
De software is voor een mooie vervangings ecu voor o.a. ducati/guzzi/morini (de Magnetti Marelli IAW5.9 en IAW5.AM ecu) en komt van http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/ignijet/ducati/ignijet_ducati.htm
Ook guzzidiag is heel populair: http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

edit:
ter volledigheid - voor diagnose middels bluetooth/android: ScanM5X

:} :} :}

Dat gaat leuk spelen en knutselen worden *D

Met deze stekker?
[afbeelding]

Ik heb ze nog niet gezien op die merken

Mijn vraag is niet of het al dan niet op mijn motor past (husq nuda = BMW can bus systeem) maar of ik service hiermee kan resetten


En ja, ik weet dat canbus van bmw ronde stekkers zijn en deze er niet op past, maar daar hebben ze dit voor:
[afbeelding]
.Thx, Ik weet dat er een systeem op de markt is voor BMW motorfietsen (http://www.gs-911.be/) voor uitlezen, service reset en nog talloze andere functies maar die is direct een pak duurder. Misschien toch maar investeren in deze ;)
 
Vaker gebruikt op mijn Triumph.
Wel de versie met kabeltje i.s.m. TuneECU (wil ik niet via BT)
Zit ook op KTM, Aprilia en Benelli.

Maar met de telefoon via BT heb ik het ook wel eens gezien (o.a. met deze dongels).
O.a. toeren en gasstand op het circuit werd met het ding gelogd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan