EMG Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bozzie

MF veteraan
5 jul 2005
2.668
1
NMGN
Nu heb ik ongeveer een maand geleden bericht gekregen dat ik een EMG moet volgen. Hier ben ik het (natuurlijk) niet mee eens en heb dan ook een bezwaarschrift ingediend bij het CJIB. Deze heeft mij vervolgens laten weten dat het bezaarschrift geen drol heeft uitgemaakt en ik dus alsnog op cursus mag...
Nu staat er in deze brief dat ik nog naar de rechter kan, dit schorst niet de werking van de cursus.. ( :r ) wat als ik uiteindelijk door de rechter niet word verplicht om die cursus te volgen? Betaald dan de belasting betaler mijn cursus of betaal ik die zowiezo zelf?
Heb alles uitgerekend en vind dit toch wel behoorlijk BELACHELIJK en buiten proportioneel...
- Kosten EMG: E 774,-
- 3 dagen verlof: E 300,-
- Bekeuringen: E 400,-

Totaal(afgerond): E 1500,- !!!!! :(

Wanneer ik op google info probeer te achterhalen kom ik steeds bij dezelfde info terecht dus vandaar de vraag of iemand op MF ervaring met dit IDIOTE idee van C.Eurlings (de *#!%*!! :r ) heeft.
Iemand tips e.d? Bedankt!
:W
 
Laatst bewerkt:
Jemig wat heb je allemaal uitgevreten joh dat je op zo'n cursus moet verschijnen?
 
Mja, denk dat je er niets mee opschiet.... je zal het wel "verdient" hebben al is het idd een ongeloofelijke bak met geld. B|

Edit: Moet jij geld betalen om verlof te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik ongeveer een maand geleden bericht gekregen dat ik een EMG moet volgen. Hier ben ik het (natuurlijk) niet mee eens en heb dan ook een bezwaarschrift ingediend bij het CJIB. Deze heeft mij vervolgens laten weten dat het bezaarschrift geen drol heeft uitgemaakt en ik dus alsnog op cursis mag...
Nu staat er in deze brief dat ik nog naar de rechter kan, dit schorst niet de werking van de cursis.. ( :r ) wat als ik uiteindelijk door de rechter niet word verplicht om die cursis te volgen? Betaald dan de belasting betaler mijn cursis of betaal ik die zowiezo zelf?
Heb alles uitgerekend en vind dit toch wel behoorlijk BELACHELIJK en buiten proportioneel...
- Kosten EMG: E 774,-
- 3 dagen verlof: E 300,-
- Bekeuringen: E 400,-

Totaal(afgerond): E 1500,- !!!!! :(

Wanneer ik op google info probeer te achterhalen kom ik steeds bij dezelfde info terecht dus vandaar de vraag of iemand op MF ervaring met dit IDIOTE idee van C.Eurlings (de homo! :r ) heeft.
Iemand tips e.d? Bedankt!
:W


Ik ben in ieder geval blij dat jij moet dokken, en dat het niet van onze belastingcentjes af gaat :Y

En het is onacceptabel dat je, puur omdat je het niet eens bent je straf, iemand uitmaakt voor homo. Je begrijpt dat dit de laatste keer is dat je je op deze manier op MF uitlaat :(

En vertel eens het hele verhaal, want ik ben wel beniewd waar de disproportionaliteit zit.
 
Nu heb ik ongeveer een maand geleden bericht gekregen dat ik een EMG moet volgen. Hier ben ik het (natuurlijk) niet mee eens en heb dan ook een bezwaarschrift ingediend bij het CJIB. Deze heeft mij vervolgens laten weten dat het bezaarschrift geen drol heeft uitgemaakt en ik dus alsnog op cursis mag...
Nu staat er in deze brief dat ik nog naar de rechter kan, dit schorst niet de werking van de cursis.. ( :r ) wat als ik uiteindelijk door de rechter niet word verplicht om die cursis te volgen? Betaald dan de belasting betaler mijn cursis of betaal ik die zowiezo zelf?
Heb alles uitgerekend en vind dit toch wel behoorlijk BELACHELIJK en buiten proportioneel...
- Kosten EMG: E 774,-
- 3 dagen verlof: E 300,-
- Bekeuringen: E 400,-

Totaal(afgerond): E 1500,- !!!!! :(

Wanneer ik op google info probeer te achterhalen kom ik steeds bij dezelfde info terecht dus vandaar de vraag of iemand op MF ervaring met dit IDIOTE idee van C.Eurlings (de homo! :r ) heeft.
Iemand tips e.d? Bedankt!
:W
De tip heb je zelf al gegeven, naar de rechter gaan.
Geen idee wat je deze wijs wilt gaan maken, maargoed.
Dat het een hoop geld kost is algemeen bekend. Je moet ook flink je best doen om in aanmerking te komen voor zo'n cursus.

Naar wat voor soort tips ben je opzoek? Hoe stel ik een goed bezwaar op of hoe kom ik alsnog onder de cursus vandaan zodat het me geen geld gaat kosten?
 
Laatst bewerkt:
En het is onacceptabel dat je, puur omdat je het niet eens bent je straf, iemand uitmaakt voor homo. Je begrijpt dat dit de laatste keer is dat je je op deze manier op MF uitlaat :(

Nou nou, ik heb op dit forum wel vele ergere dingen gelezen waarbij mods geen standje gaven. Of zal ik even de searchfunctie gebruiken op scheldnamen voor onze politie?
 
Nou nou, ik heb op dit forum wel vele ergere dingen gelezen waarbij mods geen standje gaven. Of zal ik even de searchfunctie gebruiken op scheldnamen voor onze politie?
Doet niet ter zaken. Maar doe gerust je ding met de zoekfunctie.
 
* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)

Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.

Wat heb je gedaan, als ik vragen mag? Weliswaar was het dus een grove verkeersovertreding. Maar goed, zoals iemand al eerder zei; een verhaal heeft 2 kanten. :)

Maar wat ik zou doen in jouw geval: Laat het over je heen gaan, het kost geld inderdaad, maar veel kun je er niet tegen doen denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Doet niet ter zaken. Maar doe gerust je ding met de zoekfunctie.

Doet wel ter zake....dag en nacht wordt er hier gescholden en geroepen over onze wettelijke arm, en daar hoor je niks van. Als er niet gescholden mag worden (wat ik me zeer zeker kan indenken), dan moet je dat ook consequent voor meneer de pliesie doen. Want ook hun doen maar hun werk.
 
Doet wel ter zake....dag en nacht wordt er hier gescholden en geroepen over onze wettelijke arm, en daar hoor je niks van. Als er niet gescholden mag worden (wat ik me zeer zeker kan indenken), dan moet je dat ook consequent voor meneer de pliesie doen. Want ook hun doen maar hun werk.
Nu wordt er eens wat van gezegd is het weer niet goed. Als het je allemaal niet zint stuur je een PB die richting op. Zo hou je het topic ook nog een 'schoon'.
Wat de politie hier nu weer mee te maken heeft gaat zie ik even niet.

laten we het nu weer gewoon on-topic houden. Mocht je wat te melden hebben, de pb staat open.
 
Nu wordt er eens wat van gezegd is het weer niet goed. Als het je allemaal niet zint stuur je een PB die richting op. Zo hou je het topic ook nog een 'schoon'.
Wat de politie hier nu weer mee te maken heeft gaat zie ik even niet.

laten we het nu weer gewoon on-topic houden. Mocht je wat te melden hebben, de pb staat open.

:W
 
Ik heb zeker nog een paar tips. Ga eens met een psycholoog praten nu het nog zin heeft, en, als je toch bezig ben, investeer ook eens in een cursus Nederlands. Of wordt zo'n cursus bij jou al gauw een crisis?
 
Laatst bewerkt:
}) })

Zo slecht (valt mij op) is zijn Nederlands toch niet. "Buiten proportioneel " schrijft ie toch maar mooi. Ik had gewoon geschreven, beetje veel overdreven. Of iets van "van de pot gerukt". Ja, mooie taal dat ABN


Ter zake; wat is dat voor cursus, heb ik nog nooit van gehoord?
Ben benieuwd wat dat is en WAAROM ie dat gekregen heeft. Zou ie niet beter een VRO cursus kunnen doen? Of een assertiviteits training of is ie misschien een beetje
(= buiten proportioneel dus) te erg assertief.

:] :W
 
Ga er maar vanuit TS, dat de rechter jou geen gelijk gaat geven.
Tis een duur uitje, maar best wel gezellig en ontspannen.
 
@ts
eigen schuld niet janken je weet zelf dat je de overtredingen hebt begaan , ik bedoel ik ben ook niet heilig als ik een boete krijg betaal ik die gewoon zonder te janken en te zeuren en anders kun je ook nog gewoon een brommertje kopen
 
Ga er maar vanuit TS, dat de rechter jou geen gelijk gaat geven.
Tis een duur uitje, maar best wel gezellig en ontspannen.
en je moet deze niet onderschatten. Zorg er maar voor dat je gewoon serieus mee doet. Dus niet te laat komen ed. Anders kun je gerust het rose plasticje 'even' opnieuw halen.
 
@ts
eigen schuld niet janken je weet zelf dat je de overtredingen hebt begaan , ik bedoel ik ben ook niet heilig als ik een boete krijg betaal ik die gewoon zonder te janken en te zeuren en anders kun je ook nog gewoon een brommertje kopen


Oollaah,

rijden onder invloed van... is nooit goed. hee ik neem er nog eentje... hips :P

kreeg vandaag ook een brief van CJIB :(
en moet er eigenlijk een beetje om lachuh... :')

Wie riep er homo?


:W
 
Laatst bewerkt:
en je moet deze niet onderschatten. Zorg er maar voor dat je gewoon serieus mee doet. Dus niet te laat komen ed. Anders kun je gerust het rose plasticje 'even' opnieuw halen.

Ik weet het Ferrekau, in het begin voel je, je erg klein en lullig dat
je daar bent, maar ik moet zeggen hoewel het serieus is, dat de
spanning er wat afgaat. Helaas mocht ik het ook ervaren, maar wij
hadden een "schoon" groepje, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Nu heb ik ongeveer een maand geleden bericht gekregen dat ik een EMG moet volgen. Hier ben ik het (natuurlijk) niet mee eens en heb dan ook een bezwaarschrift ingediend bij het CJIB. Deze heeft mij vervolgens laten weten dat het bezaarschrift geen drol heeft uitgemaakt en ik dus alsnog op cursis mag...


Heb alles uitgerekend en vind dit toch wel behoorlijk BELACHELIJK en buiten proportioneel...


Wanneer ik op google info probeer te achterhalen kom ik steeds bij dezelfde info terecht
:W

Het CJIB heeft eigenlijk niets met de EMG te maken, dus logisch dat zij je geen bevredigend antwoord kunnen geven.


Belachelijk en buiten proportioneel..... tja, dat hangt er vanaf wat je gedaan hebt waarvoor je die EMG opgelegd hebt gekregen.
Ik heb wel wat EMG's voorbij zien komen, maar nog nooit 1 die ik buiten proportioneel vond :N maar dat KAN natuurlijk ook aan mij liggen.


Als je steeds bij dezelfde info komt zou die info wel eens de enige en betrouwbaar kunnen zijn en probeer je eigenlijk te zeggen dat je op zoek bent naar iets dat er schijnbaar niet is ??
 
hmmmm wist niet dat de cursus voor rijden onder invloed is , ik bedoelde dat ik wel eens wat harder rijd dan is toe gestaan als ik alcohol op heb rij met de fiets
@ts
ze zouden gelijk je rose papiertje moeten af pakken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan