EMG ervaring..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant. Hou ons op de hoogte wat je ervaring is. Ik begreep dat de cursus uit drie dagen bestond, maar zijn het drie aansluitende dagen of is het verspreid?

Succes!
 
Hmm, ik ga deze in de gaten houden. Kreeg gister ook een briefje van TNT dat er een aangetekende brief voor mij ligt te wachten op het postkantoor van het CBR, met de data voor deze cursus. Zullen zien wat het gaat worden. Kheb begrepen dat ze expres de cursus ergens ver weg geven (ten opzichte van je woonverblijf)? :/

Ik zou zeggen, trek de stenen uit de straat voor het plaatselijke politieburo en kijk wat er komen gaat :)
_O-
 
Hmm, ik ga deze in de gaten houden. Kreeg gister ook een briefje van TNT dat er een aangetekende brief voor mij ligt te wachten op het postkantoor van het CBR, met de data voor deze cursus. Zullen zien wat het gaat worden. Kheb begrepen dat ze expres de cursus ergens ver weg geven (ten opzichte van je woonverblijf)? :/_O-
En de rede van de EMG?
 
Om privacy-redenen, ze proberen ervoor te zorgen dat je niet ongewenst bekenden tegenkomt als je naar de cursus gaat.
Gelukkig zitten MFers door 't hele land verspreid, en kan je ook aan de andere kant patsen met je Eee Emm Gee })
 
Om privacy-redenen, ze proberen ervoor te zorgen dat je niet ongewenst bekenden tegenkomt als je naar de cursus gaat.

En omdat het ver is, er veel files staan, moet je wel even extra doorrijden waar het kan. Anders kom je te laat.
 
EMG is idd grote onzin.
Het drijft de totale strafmaat nogal behoorlijk op en denk zelfs dat er elementen rondlopen die er nog trots op zijn ook.
Een betere maatregel is gewoon het rijbewijs intrekken voor 2 jaar en dan weer compleet opnieuw incl. theorie laten halen, om daarna voor een tijdspanne het nieuw behaalde rijbewijs 5 jaar lang elk jaar te laten verlengen voor 1 jaar, en er meteen in die periode een puntenrijbewijs te geven.
Dan is de kans best wel aannemelijk dat de stoerheid en bravour er af is .
 
EMG is idd grote onzin.
Het drijft de totale strafmaat nogal behoorlijk op en denk zelfs dat er elementen rondlopen die er nog trots op zijn ook.
Een betere maatregel is gewoon het rijbewijs intrekken voor 2 jaar en dan weer compleet opnieuw incl. theorie laten halen, om daarna voor een tijdspanne het nieuw behaalde rijbewijs 5 jaar lang elk jaar te laten verlengen voor 1 jaar, en er meteen in die periode een puntenrijbewijs te geven.
Dan is de kans best wel aannemelijk dat de stoerheid en bravour er af is .

Zo hé, ben ik blij dat Kevinblade niets te vertellen heeft over de strafmaat :X
Je RBW ongeldig verklaren en dan opnieuw halen??
Voor een keer te hard rijden
Ben je helemaal van de pot gepleurd?
 
Waarom knijpt de agent je niet even in de wangen en zegt: ''Niet meer doen he jongen!'' en verder geen gezeur?
 
Waarom knijpt de agent je niet even in de wangen en zegt: ''Niet meer doen he jongen!'' en verder geen gezeur?
Zo gaat het toch ook met die gasten die iemand in elkaar rossen op straat?
:Y _O-

Afin, mij maakt het eigenlijk niet uit dat ik bekende tegenkom. Vind het veel belangrijker dat ik zo veel mogelijk benzine kan besparen. :+ Najah, een lang ritje op z'n tijd is ook niets mis mee. Zie je weer is wat anders van NL
 
Je RBW ongeldig verklaren en dan opnieuw halen??
Voor een keer te hard rijden
Ben je helemaal van de pot gepleurd?
Voor de mensen die EMG krijgen zal het wel niet 'een keer' zijn. Ja, dat de pliesie het ziet, maar ja...het gaat ook niet om mensen die 5kmh te hard rijden.

Het is natuurlijk gebleken dat straffen an sich geen reet helpt. Gevangenisstraf helpt ook niet, slechts in een aantal uitzonderlijke gevallen. Maar we weten niet veel beters te verzinnen. Dit is dan denk ik een redelijk alternatief. Je probeert iemand nog een beetje op te voeden, én het is financiëel een straf. Maar ja, er zijn idd lieden die gewoon vinden dat je op die manier in het verkeer gedragen hun geboorterecht is, dus dat krijg je niet uit hun kop. Erg jammer natuurlijk. Maar die lieden accepteren het toch niet dat er iemand is die zegt dat je dat niet kunt doen. Wellicht helpt shocktherapie, of mag dat niet meer? ;)

Misschien moet de overheid maar een paar plekken creëren waar ze zich kunnen uitleven. Nee, niet op een officiëel circuit, maar gewoon een stuk afsfalt waar je kunt rossen wat je wilt. No limits. Maar dan ook geen medische voorzieningen in de buurt, geen hulpdiensten, geen crashbarriers, geen verzekering. Misschien een stapel kisten en een schep klaarleggen als dienstverlening. GSM moet geblokkeerd worden op die plek, zodat je geen 112 kunt bellen en de ANWB heli mag er niet landen.

Misschien...heeeeeeel misschien dringt er dan iets door. Maar dat zal toch te weinig zijn denk ik.
 
Voor de mensen die EMG krijgen zal het wel niet 'een keer' zijn. Ja, dat de pliesie het ziet, maar ja...het gaat ook niet om mensen die 5kmh te hard rijden.

Het is natuurlijk gebleken dat straffen an sich geen reet helpt. Gevangenisstraf helpt ook niet, slechts in een aantal uitzonderlijke gevallen. Maar we weten niet veel beters te verzinnen. Dit is dan denk ik een redelijk alternatief. Je probeert iemand nog een beetje op te voeden, én het is financiëel een straf. Maar ja, er zijn idd lieden die gewoon vinden dat je op die manier in het verkeer gedragen hun geboorterecht is, dus dat krijg je niet uit hun kop. Erg jammer natuurlijk. Maar die lieden accepteren het toch niet dat er iemand is die zegt dat je dat niet kunt doen. Wellicht helpt shocktherapie, of mag dat niet meer? ;)

Misschien moet de overheid maar een paar plekken creëren waar ze zich kunnen uitleven. Nee, niet op een officiëel circuit, maar gewoon een stuk afsfalt waar je kunt rossen wat je wilt. No limits. Maar dan ook geen medische voorzieningen in de buurt, geen hulpdiensten, geen crashbarriers, geen verzekering. Misschien een stapel kisten en een schep klaarleggen als dienstverlening. GSM moet geblokkeerd worden op die plek, zodat je geen 112 kunt bellen en de ANWB heli mag er niet landen.

Misschien...heeeeeeel misschien dringt er dan iets door. Maar dat zal toch te weinig zijn denk ik.

Kunnen ze die maatregelen die jij noemt ook niet doorvoeren voor:

- Mensen die roken
- Mensen die zich iedere dag volstouwen bij de lokale friettent
- Mensen die zich elke dag kapot zuipen

Wel zo eerlijk dan he :)
 
:^

Voor de mensen die EMG krijgen zal het wel niet 'een keer' zijn. Ja, dat de pliesie het ziet, maar ja...het gaat ook niet om mensen die 5kmh te hard rijden.

[/...]Voor mij was het de eerste keer dat ik een bekeuring heb gekregen voor de motor. Ik heb geen auto, dus daar gaat het moeilijk bij. Ben wel paar keer geflitst met de wagen van de zaak, maar omdat daar de bestuurder onbekent is, is dus deze bekeuring offcieel mijn eerste snelheidsbekeuring. Dus wel degelijk mogelijk.

En ondanks dat het mijn eerste was, wouden ze hem meteen voor 6 maanden afpakken, maar dankzij een bezwaarschrift na een maand toch weer terug gekregen.
Misschien moet de overheid maar een paar plekken creëren waar ze zich kunnen uitleven. Nee, niet op een officiëel circuit, maar gewoon een stuk afsfalt waar je kunt rossen wat je wilt. No limits. Maar dan ook geen medische voorzieningen in de buurt, geen hulpdiensten, geen crashbarriers, geen verzekering. Misschien een stapel kisten en een schep klaarleggen als dienstverlening. GSM moet geblokkeerd worden op die plek, zodat je geen 112 kunt bellen en de ANWB heli mag er niet landen.

Dat zou wel ontzettend gruwelijk zijn, dan zou ik er waarschijnlijk elke dag te vinden zijn om even te vlammen :o
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan