EMG ervaring..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal aan mij liggen Sjoerd maar als je brood je rijbewijs is nam ik er geen risico mee, ook niet op de motor.

Als jij minimaal 1x per dag op die weg rijd weet je wat er wel en niet mag, vaak is dit ook de bottelnek trouwens rijden op "vertrouwd" terrein...

En of dit nu op een tijdstip is dat er meerdere weggebruikers zijn of niet maakt niet uit, er zal maar iemand ineens de weg opdraaien of zo, ben je zelf ook mooi zuur...

Natuurlijk bestaat er die mogelijkheid. Daar hou ik ook redekening mee. Ik ga natuurlijk niet ergens als een maloot rijden als ik totaal geen overzicht heb, en niet kan zien of er iemand de weg opschiet. Dat is wat ik bedoel met verantwoordelijk hard rijden. Het gas opentrekken op de juiste plaats en tijd dat het kan, waarvan je zeker weet dat er niets mis kan gaan.

Het feit dat ik mijn brood verdien met mijn rijbewijs, staat los van wat ik probeer te zeggen, dus laat het maar buitenwegen.
 
Eerst hou je hele verhandelingen over dat je van alles op je kerfstok moet hebben voor dat je een EMG krijgt en nu zeg je zelf (en zo is het ook) dat 1x te hard rijden je een EMG kan opleveren. En jij rijdt zelf ook te hard zeg je, dus het verschil tussen jou en een EMGer is dat jij nog niet 'op de verkeerde moment op de verkeerde plek' hebt gereden, gast :+ ;)


Nou gast ook denk ik dat jij ook weleens te hard rijdt, maar als je dan een EMG daarvoor opgelegd krijgt moet je niet gaan janken.
Er zijn mensen die elke dag zich mega misdragen in het verkeer maar toch overal doorheen zwijnen.
Kan ook zijn dat je altijd precies conform de regels rijd en net die ene keer net niet helemaal goed oplet en dan kan je hem aan de broek hebben.
Logich dat je je lullig voelt, maar dat zijn helaas de consequenties van regeltjes die wij eenmaal moeten hebben.
Maar ik blijf erbij dat je niet voor niets een EMG opgelegd krijgt, alleen hopen dat die mensen er wat van opsteken.
Oja nog even voor de duidelijkheid was die boete van mij van €.1560 geseponeerd, omdat er parketnummers waren verwisseld.
Vond het best wel vreemd dat ik na 31 jaar nog steeds een puntenrijbewijs had O-) en dat er feiten ten laste werden gelegd die niet op mij sloegen, maar had wel te hard gereden op een 80 km/u weg O-) .
Dus ook justitie kan foutjes maken.
En helaas rij ik nog regelmatig te hard en dat brengt eenmaal mijn beroep met zich mee.
Maar ben wel heel voorzichtig geworden want net als GAST zegt, voor je het weet ben je op het verkeerde moment op de verkeerde plek. :]
 
Nou gast ook denk ik dat jij ook weleens te hard rijdt, maar als je dan een EMG daarvoor opgelegd krijgt moet je niet gaan janken.
Er zijn mensen die elke dag zich mega misdragen in het verkeer maar toch overal doorheen zwijnen.
Kan ook zijn dat je altijd precies conform de regels rijd en net die ene keer net niet helemaal goed oplet en dan kan je hem aan de broek hebben.
Logich dat je je lullig voelt, maar dat zijn helaas de consequenties van regeltjes die wij eenmaal moeten hebben.
Maar ik blijf erbij dat je niet voor niets een EMG opgelegd krijgt, alleen hopen dat die mensen er wat van opsteken.
Oja nog even voor de duidelijkheid was die boete van mij van €.1560 geseponeerd, omdat er parketnummers waren verwisseld.
Vond het best wel vreemd dat ik na 31 jaar nog steeds een puntenrijbewijs had O-) en dat er feiten ten laste werden gelegd die niet op mij sloegen, maar had wel te hard gereden op een 80 km/u weg O-) .
Dus ook justitie kan foutjes maken.
En helaas rij ik nog regelmatig te hard en dat brengt eenmaal mijn beroep met zich mee.
Maar ben wel heel voorzichtig geworden want net als GAST zegt, voor je het weet ben je op het verkeerde moment op de verkeerde plek. :]

_O-

Ja gast, maar ik zeg toch ook nergens dat ik niet te hard rij??? Sterker nog, er is geen ritje dat ik maak zonder dat ik te hard rij. En janken? ik ben nog altijd diegene die aan dat hendeltje draait....En ja tot op dit moment heb ik nog altijd mazzel wat dat betreft.

En ik wil niet vervelend zijn gast, maar je spreekt jezelf toch nog een beetje tegen. Je zegt namelijk, je kunt 1x wrong timen wrong placen en verder altijd netjes rijden, en daarna zeg je dat je niet voor niets een EMG aan je broek krijgt.....

En welk beroep oefen jij uit dat je regelmatig te hard rijdt dan?
 
Ik gebruik maar bij jou ook maar de term GAST?????
Denk wel dat je het niet vriendelijk bedoeld, maar gelukkig is dit maar vanachter een toetsenbord.
Ik spreek mij zelf niet tegen, dat wil jij ( gast??) suggereren.
Maar mijn mening blijft gewoon als je een EMG opgelegd krijg dan heb je dat niet voor niets gekregen.
Tja mijn beroep ?? Zie het maar een soort probleemoplosser van motorfietsen, en soms kan je niet alles op een testbank doen, soms moet het weleens even op de openbare weg, maar als het even niet moet dan doet deze gast het ook zeker niet.
 
Waarom maak je je zo druk om het woordje "gast"? En Luigibernau bedoelt het allemaal goed, dusvraag me af waarom je hem nu ineens zo aanvalt met "dat hij het vast niet vriendelijk bedoelt, maar dat het niet uitmaakt omdat het vanachter een toetsenbord komt"? Chill Out. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik maar bij jou ook maar de term GAST?????
Denk wel dat je het niet vriendelijk bedoeld
, maar gelukkig is dit maar vanachter een toetsenbord.
Ik spreek mij zelf niet tegen, dat wil jij ( gast??) suggereren.
Maar mijn mening blijft gewoon als je een EMG opgelegd krijg dan heb je dat niet voor niets gekregen.
Tja mijn beroep ?? Zie het maar een soort probleemoplosser van motorfietsen, en soms kan je niet alles op een testbank doen, soms moet het weleens even op de openbare weg, maar als het even niet moet dan doet deze gast het ook zeker niet.


:N Daar zit je er toch echt helemaal naast hoor, wellicht klinkt gast in jouw oren onvriendelijk, is het absoluut niet.

En suggereren doe ik in dit geval niet, ik lees gewoon wat jij allemaal over dit onderwerp geschreven hebt. Maar ongetwijfeld zal ik je verkeerd begrijpen......
 
Laatst bewerkt:
Waarom maak je je zo druk om het woordje "gast"? En Luigibernau bedoelt het allemaal goed, dusvraag me af waarom je hem nu ineens zo aanvalt met "dat hij het vast niet vriendelijk bedoelt, maar dat het niet uitmaakt omdat het vanachter een toetsenbord komt"? Chill Out. :X


Het zal wel met het leeftijdverschil te maken hebben, zit 30 jaar tussen en ook 30 jaar ervaring op gebieden die jij nog moet gaan ondekken, vandaal ook het woord chill out???
Maar ben het wel gewend hoor hier op het forum, het grappige is dat de personen oog in oog staan ineens heel anders zijn.
Het gaat hier om een meningsverschil en dat wordt dan vaak een halszaak gemaakt.
IK respecteer iedr zijn mening en die vloeit voort uit eigen ervaringen.
TS zal ongetwijfeld maar 1 x zo,n overtreding hebben begaan.
En natuurlijk op een tijdstip dat niemand er last van had, dan is het gewoon pech hebben.
Maar ook dit strookt niet met mijn ervaringen wanneer een persoon een EMG opgelegd krijgt.
Maar ook ik probeer lering te trekken uit andermans ervaringen en wil deze ook niet aanvechten.
Is alleen jammer dat een eigen beleving niet helemaal strookt met de werkelijkheid.
En wat noemen van de naam gast, tja noem dan de persoon bij zijn nickname, dat klinkt vriendelijker en minder puberaal :W
 
Het zal wel met het leeftijdverschil te maken hebben, zit 30 jaar tussen en ook 30 jaar ervaring op gebieden die jij nog moet gaan ondekken, vandaal ook het woord chill out???
Maar ben het wel gewend hoor hier op het forum, het grappige is dat de personen oog in oog staan ineens heel anders zijn.
Het gaat hier om een meningsverschil en dat wordt dan vaak een halszaak gemaakt.
IK respecteer iedr zijn mening en die vloeit voort uit eigen ervaringen.
TS zal ongetwijfeld maar 1 x zo,n overtreding hebben begaan.
En natuurlijk op een tijdstip dat niemand er last van had, dan is het gewoon pech hebben.
Maar ook dit strookt niet met mijn ervaringen wanneer een persoon een EMG opgelegd krijgt.
Maar ook ik probeer lering te trekken uit andermans ervaringen en wil deze ook niet aanvechten.
Is alleen jammer dat een eigen beleving niet helemaal strookt met de werkelijkheid.
En wat noemen van de naam gast, tja noem dan de persoon bij zijn nickname, dat klinkt vriendelijker en minder puberaal :W

Nou ok dan mijnheer Kevinblade. Blijkbaar voel je je nogal aangevallen vanwege het feit dat je argumenten er geen blijken te zijn, en het feit dat iemand je r op wijst dat je jezelf, zo lijkt het in ieder geval, tegenspreekt. Dat is voor jou een reden om aan te nemen dat het dan 'onvriendelijk' bedoelt is, en vind je het puberaal.

Aan jouw nogal gevoelige natuur en perceptie kan en wil ik verder ook niet tornen.
Excuses als je mijn posts als beledigend hebt ervaren.

:W
 
Het feit dat ik mijn brood verdien met mijn rijbewijs, staat los van wat ik probeer te zeggen, dus laat het maar buitenwegen.

Ja maar niet wat ik probeer te zeggen... :) :) :) Vind het gewoon niet slim dan...
 
Nou ok dan mijnheer Kevinblade. Blijkbaar voel je je nogal aangevallen vanwege het feit dat je argumenten er geen blijken te zijn, en het feit dat iemand je r op wijst dat je jezelf, zo lijkt het in ieder geval, tegenspreekt. Dat is voor jou een reden om aan te nemen dat het dan 'onvriendelijk' bedoelt is, en vind je het puberaal.

Aan jouw nogal gevoelige natuur en perceptie kan en wil ik verder ook niet tornen.
Excuses als je mijn posts als beledigend hebt ervaren.

:W
:^ :W

Het feit dat ik mijn brood verdien met mijn rijbewijs, staat los van wat ik probeer te zeggen, dus laat het maar buitenwegen.

Ja maar niet wat ik probeer te zeggen... :) :) :) Vind het gewoon niet slim dan...

Najah, het is ook gewoon niet slim om onnodig risico te nemen als je afhankelijk bent van je rijbewijs als het gaat om je inkomen (wat trouwens voor mij maar een part-time baan is), maar het staat nog steeds los van wat ik wil duidelijk maken.

Ondanks dat is het idd gewoon stom :Y
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een puntenrijbewijs invoeren.
Ben je als wegmisbruiker niet afhankelijk meer van de opinie van een enkele agent, maar ben iemand die zich geregeld misdraagt, dan verzamel je snel genoeg punten om voor zo'n EMG in aanmerking te komen.
Werkt al jaren goed in Duitsland. De 'Irrentest' was iets waar men toch wel wat bang voor was en men wilde zich dan gedurende een langere tijd wat gedeisd houden.
En de waardering die je daar krijgt is afhankelijk van de zwaarte van de overtreding.
Bij een ernstigere overtreding krijg je wat meer punten.

EgbertO
 
En is het daar veiliger dan in Nederland? Help het? Ik zie er helemaal niets in. Het verkeer in Nederland is veiliger dan in Duitsland. Maniakken hou je altijd. Waarom zou je dit willen?
Denk je echt dat dit zal bijdragen tot ander weggedrag? Is dat aantoonbaar veranderd daardoor in die landen waar ze dat wel hebben? Of eigenlijk is het daar veiliger door geworden?
 
}) })

Luister eens goed gasten!! Beetje respect graag, weetjewel.


Ik geloof ook niet in het resultaat van een EMG. Ik denk dat een BDE veel beter zou helpen. En als ik rechter was zou ik die stress en negatieve gevoelens opleverende EMG ervaringen helemaal schrappen en vervangen door een RGE ervaring (en wel door de staat betaalt)! Dat zou veel kalmerender werken op de veroordeelde !!

:] :W
En nou rij allemaal wat rustiger dus :Y :Y
 
32 jaar terug was er een heel andere situatie op de weg als nu, is niet met elkaar te vergelijken...

Ben het wel met je eens je moet heel wat gedaan hebben om een emg te krijgen en in de meeste gevallen ben je dan niet echt goed bezig geweest, van mij mogen ze het 3x zo duur maken, zeker als je anderen ook nog eens in gevaar brengt...

Sorry hoor, maar volgens mij schiet die cursus zijn doel dan volledig voorbij. Het is de bedoeling dat je daar wat leert, nu (en met jouw idee) is het meer een extra straf doordat je gigantisch veel geld er voor moet betalen. Zou mooi zijn als ze dat bij opleidingen deden, betaal maar 10.000 euro krijg je het diploma direct!
 
Helemaal mijn punt die "extra straf" , ik vind als je anderen in gevaar brengt is geen boete te hoog.

Staat voor mij gelijk als alcohol in het verkeer, deelnemen is gewoon helemaal niet drinken en niet 2 glaasjes... zoals nu.

In mijn optiek kun je daarvoor dan ook niet zwaar genoeg gestraft worden en waar de Nederlander naar luistert is zijn knip, jammer maar zo is het nu eenmaal...
 
Helemaal mijn punt die "extra straf" , ik vind als je anderen in gevaar brengt is geen boete te hoog.

Staat voor mij gelijk als alcohol in het verkeer, deelnemen is gewoon helemaal niet drinken en niet 2 glaasjes... zoals nu.

In mijn optiek kun je daarvoor dan ook niet zwaar genoeg gestraft worden en waar de Nederlander naar luistert is zijn knip, jammer maar zo is het nu eenmaal...
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen wat de een gevaarlijk vind vind de ander niet gevaarlijk.
 
Dan kunnen ze die cursus dus wel afschaffen.

Die cursus is goed voor diegenen die het (nog) niet schijnen te snappen en dus goed om te houden, begrijp me goed ik wil en ben geen moraalridder zijn maar soms moet men er gewoon nog eens op gewezen worden waar men mee bezig is...


Ik ben het helemaal met je eens. Alleen wat de een gevaarlijk vind vind de ander niet gevaarlijk.

Daarom is dit juist vastgelegd in regeltjes, wel weer jammer dat de ene agent deze weer anders uitlegt dan de andere...

En ja soms snap ik ook niks waar een regel nu weer voor dient, soms zijn er regels omdat men vind dat er een regel moet zijn en snappen ze volgens mij zelf niet eens waarom er nu een regel voor ontworpen is...

:) :) :) snap je het nog...
 
Ben niet van plan om hier nog enige info te plaatsen dus...

SLOTJE A.U.B

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan