Emigreren: Amsterdam-Stockholm

5 okt 2015
242
0
Amsterdam
Beste MF leden,

De kogel is door de kerk, ik ga naar Zweden emigreren. Aangezien mijn vriendin en driekwart van mijn familie daar woont, was na een aanbod van een Zweedse bank de keuze snel gemaakt.

Er zijn volgens mij 2 opties mogelijk:

1. Van Nederland naar Zweden rijden.
In dat geval zit ik zo'n 1450 kilometer op een supersport en ben ik nog langer bezig als ik gebruik maak van een veerboot (DE-SE of DK-SE) i.p.v. hele route over asfalt. In hoeverre is dit te doen, zijn er mensen die zo'n trip hebben gemaakt?

2. De motor op pallets zetten, inpakken en op de transport zetten.
Hier weet ik dus helemaal niets van af, zijn er bedrijven die binnen Europa fietsen transporteren? Ik denk niet dat Postnl of UPS een krat van +/- 190 KG accepteren. Ik kan zo 100 offertes opvragen bij bedrijven, maar mijn enige grote liefde geef ik niet zomaar weg aan de eerste en beste Jan de Verhuizer BV. Mochten er MF leden zijn die hier ervaring of contacten hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Verder zijn alle andere tips van harte welkom. :} :} :}

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Gaaf toch om zo'n grote keerpunt in je leven te starten met een motorrit. Vergeet je nooit meer. Ik zou er gewoon voor gaan, 2-3 dagen rijden.
 
+1

wijze beslissing! Nederland is echt veel te vol en te druk.

pak de motor, neem je tijd en rijd in een aantal dagen naar Zweden. levert een mooi verhaal op en is zoals gezegd onvergetelijk.

bovendien hou je je motor in de gaten en weet je wat er onderweg mee gebeurt.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het wel weten. Op de motor natuurlijk!

Uiteraard wel de tijd voor nemen. Persoonlijk zou ik dan waarschijnlijk de ferry genomen hebben (bijv Kiel-Göteborg), maar je kunt ook de uitdaging aangaan om op een supersport over de Oresundbrug te rijden en niet omver geblazen te worden 😀

Ik zeg geniet ervan!
 
Als je er goed zin in hebt moet 1450km te doen zijn in 1 dag. :]

Op een rustige manier gaat 't in 2 dagen. :]

Toeristisch in 3 dagen of nog veel langer................. :]
 
Dr was toch ook iemand die met een R1 de wereld rond ging, dus lijkt me te doen zou mijn keuze ook zijn als ik zou gaan. Onderweg dan wel mooi toer verhaal voor mf maken dan he :P
 
Of je pakt de Stenaline van Kiel naar Goteborg.
Amsterdam - Kiel= 550km
Goteborg - Stockholm = 450km

Boot vanuit Kiel vertrekt einde van de middag, dus je hebt de hele dag om daar op je gemakje heen te rijden. Lekker slapen aan boord en de volgende ochtend weer fris en fruitig aan de overkant waarna je weer een hele dag hebt om naar Stockholm te rijden.

Ik vind die overtocht altijd wel fijn, het breekt lekker de rit en zo'n overtocht vind ik ook altijd wel wat hebben. Bespaart je een hoop saaie kilometers door Denemarken en een hotelovernachting want je overnacht aan boord. Enkeltje voor één persoon met motor en een simpele hut kost je ook de wereld niet, en een groot deel van die kosten bespaar je al aan brandstof en de prijs van een overnachting die nu bij je overtocht inzit.
 
Veerboot DE-SE pakken en ondertussen pitten, heb de route al ooit geheel over asfalt gemaakt maar dat was niet zo'n pretje. En dat toentertijd nog wel op een 400cc honda'tje. Met een paar uurtjes slaap moet het prima te doen zijn.
 
1450 km kan prima op 1 dag,
wil je het relaxter doen neem je een overnachting ergens onderweg in Duitsland.

Of je rijdt naar Kiel en pakt de boot naar Göteborg.
Volgende ochtend rijdt je weer lekker uitgerust de boot af.

Maar eh, kun je alles wat je meeneemt op de motor meeslepen :?
 
Ik zou er een paar dagen en een paar kilometers extra voor uitrekken.
Afwisselend snelweg voor het opschieten en binnendoor voor de leuk, op die manier is 700+km prima te doen.
 
Heren, bedankt voor alle input...hier kan ik wat mee! :t

Als ik jullie posts zo lees dan klinkt dit wel enorm verleidelijk:

Amsterdam naar Kiel (DE) met een tussenstop komt neer op 560 km rijden.
Daarna van Kiel naar Göteborg (SE) op de boot met motor is 12 uur varen, 134,- EUR inc. bed en ontbijt.
Vervolgens van Göteborg naar Stockholm met een tussenstop komt neer op 466 km rijden.

Ik neem alleen mijn Alpinestars tas mee met extra onderkleding en broodnodige spullen in dat geval. De rest van mijn inboedel gaat via PostNL, heb toch alleen kleding en boeken hier in Amsterdam.
 
Heren, bedankt voor alle input...hier kan ik wat mee! :t

Als ik jullie posts zo lees dan klinkt dit wel enorm verleidelijk:

Amsterdam naar Kiel (DE) met een tussenstop komt neer op 560 km rijden.
Daarna van Kiel naar Göteborg (SE) op de boot met motor is 12 uur varen, 134,- EUR inc. bed en ontbijt.
Vervolgens van Göteborg naar Stockholm met een tussenstop komt neer op 466 km rijden.

Ik neem alleen mijn Alpinestars tas mee met extra onderkleding en broodnodige spullen in dat geval. De rest van mijn inboedel gaat via PostNL, heb toch alleen kleding en boeken hier in Amsterdam.

Check parcelinternational.nl of cheapcargo even voor de rest van je zooi. Veel goedkoper dan PostNL internationaal. Ook kun je er grotere pakketten mee versturen en zwaardere. Of, wel via PostNL: maak een pakketzegel aan via goedkooppakket.nl Scheelt ook aanzienlijk, groter formaat mogelijk en je levert het gewoon zelf in bij hetzelfde PostNL punt.

En verder: ik denk dat ik m zou rijden erheen. Kost wat, maar dat geldt ook voor het vervoer in een krat. En even op een pallet zetten zal niet gaan, daar zijn speciale kratten voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga geregeld naar Zweden ik zou als ik jou was de veerboot van Finnlines vanaf Travemünde naar Malmö nemen deze vertrekt s`avonds dus kun je op je gemak rustig overdag daar naartoe rijden. :]
En s`morgens op je gemak van Malmö naar Stockholm rijden. :]
Licka Till , Danny :W :]
 
Onderweg dan wel mooi toer verhaal voor mf maken dan he :P
Deal!

Slim dat scheelt natuurlijk uitpakken
Zoveel spullen heb ik niet, en ik kan max 35 kg (formaat 100 × 50 × 50 cm) op de post doen via PostNL.

+1 wijze beslissing! Nederland is echt veel te vol en te druk.

Als ik hier een kleine opsomming ga geven van de voordelen denk ik dat er meer MF leden (vooral met gezinnen) het eea in Scandinavië gaan opzoeken. :9
 
Waarom stop je hem niet in een flinke bestelbus samen met de rest van je spullen?
Ik kan me niet voorstellen dat je gaat emigreren en alleen een motor meeneemt.
 
Waar laat je die bestelbus dan? Eventueel importeren in Zweden zou kunnen maar ik heb geen idee wat dat kost. Bovendien moet je 'm hier eerst kopen.

Ik ben in 2011 in Zweden geweest (meeting bij de Saabdealer ANA in Trollhättan). Vond het er een prachtige omgeving, begin mei.

Emigreren moet je doen als je jong bent. Ik voel me er met 45 jaar (al) te oud voor.
 
Waar laat je die bestelbus dan? Eventueel importeren in Zweden zou kunnen maar ik heb geen idee wat dat kost. Bovendien moet je 'm hier eerst kopen.

Ik ben in 2011 in Zweden geweest (meeting bij de Saabdealer ANA in Trollhättan). Vond het er een prachtige omgeving, begin mei.

Emigreren moet je doen als je jong bent. Ik voel me er met 45 jaar (al) te oud voor.
:?
Die huur je gewoon. Je gaat geen bestelbus kopen voor een verhuizing lijkt me...
 
Optie 3: motor verkopen en in Zweden een andere kopen.
Of zijn motoren daar veel duurder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan