Emigreren naar Duitsland - verzekering/belasting motor?

ach, wij tanken gewoon super95 E10 met de auto. rijd de auto zuiniger op dan met super 95.
scheelt ook nog eens in de literprijs 1,419~1,459.
 
ach, wij tanken gewoon super95 E10 met de auto. rijd de auto zuiniger op dan met super 95.
scheelt ook nog eens in de literprijs 1,419~1,459.

Ik durf dat in m'n motor niet te gooien, heb zo het vermoeden dat hij dat op lange termijn niet echt lekker vind..
 
Ik ben mij er van bewust dat je in Duitsland minder mag veranderen als hier in Nederland, iig tot aan het stadium van banden(dat is wel serieus irritant!) en uitlaten(maar die heb ik toch bij voorkeur standaard of op z'n minst relatief stil, hoef geen herrie), maar met tandwielverhoudingen spelen mag dus bijvoorbeeld ook niet?

Mag wel, maar dan moet je de motor opnieuw laten keuren bij de TÜV.
En voor accessoires heb je een ABE nodig, een zgn Allgemeine Betriebs Erlaubnis. Dat is een dokument waarop staat dat het betreffende onderdeel goedgekeurd is voor jou motor. Dit dokument dien je altijd bij je te hebben. Leuk als je -tig accessoires hebt :(
Je mag ook niet zomaar een band monteren. Voor elke motor zijn bepaalde types vrijgegeven en in bepaalde combinaties. Dus vóór een Michelin en achter een Dunlop ? Niet toegestaan !

Overigens: TÜV is een merknaam. De keuring heet Hauptuntersuchung (HU) en AU is Abgasuntersuchung.
 
Laatst bewerkt:
ach, wij tanken gewoon super95 E10 met de auto. rijd de auto zuiniger op dan met super 95.
scheelt ook nog eens in de literprijs 1,419~1,459.

Dat is vreemd. Van methanol is bekend dat het bij verbranding minder energie oplevert dan benzine.....
 
Elk accessoire opnieuw laten keuren wordt een intensieve hobby in mijn geval, mijn fietsen koop ik meestal met idee er in de loop van de tijd nog van alles aan te veranderen. Zoals dat een echte hobbyist betaamd gaat dat altijd stapje voor stapje op mijn dooie gemakje... Misschien moet ik mijn volgende fiets maar zo kopen dat ik er niet te veel meer aan hoef te veranderen :]

Dat van die banden is overigens hoogst irritant. Op mijn CB500 heb ik momenteel voor+achter BT45's(want dual compound en ik rij veel snelweg en vierkante banden rijden irritant) en dat mag dus niet, om maar even een zijstraat te noemen. Als er maar 2 fatsoenlijke banden om een motor zitten toch? :9

En ik vroeg me al af hoe dat precies zat met wat nou de keuring was en wat nou de instantie die ze uitvoert, dank voor de uitleg ;)

Mag wel, maar dan moet je de motor opnieuw laten keuren bij de TÜV.
En voor accessoires heb je een ABE nodig, een zgn Allgemeine Betriebs Erlaubnis. Dat is een dokument waarop staat dat het betreffende onderdeel goedgekeurd is voor jou motor. Dit dokument dien je altijd bij je te hebben. Leuk als je -tig accessoires hebt :(
Je mag ook niet zomaar een band monteren. Voor elke motor zijn bepaalde types vrijgegeven en in bepaalde combinaties. Dus vóór een Michelin en achter een Dunlop ? Niet toegestaan !

Overigens: TÜV is een merknaam. De keuring heet Hauptuntersuchung (HU) en AU is Abgasuntersuchung.
 
Mag wel, maar dan moet je de motor opnieuw laten keuren bij de TÜV.
En voor accessoires heb je een ABE nodig, een zgn Allgemeine Betriebs Erlaubnis. Dat is een dokument waarop staat dat het betreffende onderdeel goedgekeurd is voor jou motor. Dit dokument dien je altijd bij je te hebben. Leuk als je -tig accessoires hebt :(
Je mag ook niet zomaar een band monteren. Voor elke motor zijn bepaalde types vrijgegeven en in bepaalde combinaties. Dus vóór een Michelin en achter een Dunlop ? Niet toegestaan !

Overigens: TÜV is een merknaam. De keuring heet Hauptuntersuchung (HU) en AU is Abgasuntersuchung.

Of je laat alle extra's op je fahrzeugbrief bijschrijven, dan heb je de ABE ook niet meer nodig
 
Terug
Bovenaan Onderaan