Emissie normen en een beter milieu

Het is hier techniek.
Off topic doen we niet aan.
Elke week een dag geen vlees eten, dat Levert dezelfde besparing op het gebied van milieubelasting op, als gewoon autorijden. denk daar maar eens over na.

Euro4 zooi kan er dus gewoon af.

Prima, eet jij al een dag geen vlees in de week?
 
Wil je overigens een K&N in de filterkast of een los filter?\


weet ik nog niet hij heeft standaard al een aardige inlaat roggel om te horen omdat het voor je zit ivm de omgekeerde kop
boven 5000rpm hoor je hem gorgelen :+
ik wacht wel effe wat onze amerikaanse vrienden gaan ontwikkelen want deze slopen ook altijd alles eraf
en passen dat aan met (instelbare) ecu,s van EJK ofzo
heb geluk dat de G310R hetzelfde blok heeft en deze is vanaf september op de us markt uitgeleverd
de GS310 word pas eind deze maand leverbaar in de us
dus zullen tussen nu en maart wel diverse fabrikanten op gaan inspelen
en gok dat ik dit jaar ivm de weersomstandigheden niet(veel)meer rij.[/quote]
Ik heb er juist een recente A2 motor gekocht voor de winter, lekker doorrijden.
Ideaal ding voor dagelijks gebruik. :]
En veel plezier met sturen..

Met heel mooi weer en op het circuit gaan we wel op de S1000R. :Y
 
tja daar geloof ik niet in
dit is verzonnen door politici om legaal van je te stelen dmv allerlei belastingen etc
we hebben hier verschillende ijstijden gehad toen de mens er nog niet was
waar ik woon
IJstijden

:+

Ook aanhanger van Trump, zeker. De bewijzen zijn onweerlegbaar, en wanneer we allemaal redeneren zoals jij blijft er voor onze kinderen en kleinkinderen geen bewoonbare planeet meer achter.
 
Ze hebben mij anders 30 jaar geleden voorgespiegeld dat wij hier in nederland een subtropic klimaat zouden krijgen :t

En dat met het toenmalige wagenpark wat ongeveer een derde was van het huidige.

Ik merk er alleen niks van :( We hebben nu 9 maanden herfst met af en toe wat zonnige dagen.
Dat is toch geen subtropisch klimaat :( |( -O-
 
Ook aanhanger van Trump, zeker. De bewijzen zijn onweerlegbaar, en wanneer we allemaal redeneren zoals jij blijft er voor onze kinderen en kleinkinderen geen bewoonbare planeet meer achter.

Ik ben geen aanhanger van Trump, maar de bewijzen zijn zeker niet onweerlegbaar. Alleen al het feit dat je stelt dat de bewijzen onweerlegbaar zijn, betekent dat je niet begrijpt hoe wetenschap hoort te werken. Als wetenschap goed verloopt poneert de ene wetenschapper een stelling en onderbouwt deze, andere wetenschappers proberen deze stelling te weerleggen. Een stelling die onweerlegbaar is (als in, het is niet mogelijk deze stelling tegen te spreken) is geen goede wetenschappelijke stelling.

Klimaatwetenschappen zijn de laatste decennia afgegleden tot iets wat op religie is gaan lijken. Wetenschappers die hun wetenschappelijke taak doen door stellingen proberen te weerleggen worden verketterd en in de ban gedaan. Dat gekoppeld aan de politieke wil dat er een menselijke oorzaak is voor het klimaatprobleem zorgt ervoor dat die wetenschappers geen geld meer krijgen voor hun werk.

We hebben een klimaatprobleem, zonder meer. Maar dat menselijk handelen daar zoveel invloed op heeft dat we dat probleem kunnen oplossen is zeer twijfelachtig. Het is de moeite waard dat te onderzoeken, maar tegelijkertijd moeten we er ons ook voorbereiden dat het probleem niet is op te lossen. Wat betekent dat binnen afzienbare tijd grote delen van deze planeet die nu nog bewoonbaar zijn, dat straks niet meer zullen zijn.

En als de invloed van de mens zo groot is dat de klimaatverandering wel omkeerbaar is, dan is de oorzaak vooral te vinden in de ongebreidelde groei van de mensheid, niet in het handelen van een individueel mens. Dat betekent rigoreuze geboortestops, euthanasie rond de 80 jaar en niet langer investeren in betere medicijnen en gezondheidszorg, het aantal mensen moet drastisch omlaag.

Beide boodschappen wil een politicus niet verspreiden, dus wordt de fabel verspreid dat we ons gedrag moeten aanpassen om te voorkomen dat de aarde onbewoonbaar wordt. Eigenlijk dezelfde stelling als de dominee en pastoor die nog niet zo lang geleden verkondigden dat we ons gedrag moesten aanpassen om niet in de hel te komen.
 
Zolang die (mega)(cruise) schepen hun ding blijven doen ga IK met wel of geen katalysator geen verschil maken. Dat kan ik je wel vertellen.

Wanneer we dat met zijn allen wel gaan doen (incl. alle andere denkbare vervuilers) dan helpt het.

Kijk alleen al naar SMOG.

Laat mij dan maar lekker mijn te arm lopende motortje iets rijker zetten. Pair was ook al zum kloten dus dat is er af. Niet essentieel voor de kat geloof ik (lambda wel) maar krijg ze er ook niet zomaar uit.
 
En als de invloed van de mens zo groot is dat de klimaatverandering wel omkeerbaar is, dan is de oorzaak vooral te vinden in de ongebreidelde groei van de mensheid, niet in het handelen van een individueel mens. Dat betekent rigoreuze geboortestops, euthanasie rond de 80 jaar en niet langer investeren in betere medicijnen en gezondheidszorg, het aantal mensen moet drastisch omlaag.


amen :}
al de rest is BS.
 
Ach zoals het nu op de wereld gaat heb je kans dat hij er niet lang meer is.

Bij Yellowstone borrelt een supervulkaan, deze week 3 aardbevingen in verschillende landen, de plaag die van Madagascar zichzelf aan het verspreiden is richting Afrika.

Dan nog die mafkezen in de VS en Noord-Korea die op een knopje kunnen gaan drukken om een nuclaire oorlog te starten.


Vraag me af waarom je in deze tijden nog een kind op de wereld zou willen zetten :X
 
Laatst bewerkt:
Ach zoals het nu op de wereld gaat heb je kans dat hij er niet lang meer is.

Bij Yellowstone borrelt een supervulkaan, deze week 3 aardbevingen in verschillende landen, de plaag die van Madagascar zichzelf aan het verspreiden is richting Afrika.

Dan nog die mafkezen in de VS en Noord-Korea die op een knopje kunnen gaan drukken om een nuclaire oorlog te starten.


Vraag me af waarom je in deze tijden nog een kind op de wereld zou willen zetten :X

Verder valt t wel mee,toch??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als de invloed van de mens zo groot is dat de klimaatverandering wel omkeerbaar is, dan is de oorzaak vooral te vinden in de ongebreidelde groei van de mensheid, niet in het handelen van een individueel mens. Dat betekent rigoreuze geboortestops, euthanasie rond de 80 jaar en niet langer investeren in betere medicijnen en gezondheidszorg, het aantal mensen moet drastisch omlaag.
Euthanasie bij 50 jaar en 5 maanden lijkt mij veel beter, halve maatregelen werken niet. Geboortebeperking ben ik voor. Maar ga dat maar eens organiseren in landen die zeer slecht zijn georganiseerd.

On topic. TS is er volgens mij wel uit dat hij de afstelling van zijn motor moet aanpassen met wat hij van plan is. Hij kan wachten op wat eigenaren in Amerika doen, maar dan moet je maar net dezelfde set-up hebben van in- en uitlaat. Hij kan ook naar een bedrijf in Nederland gaan die zijn motor (op een bank) afstellen. Een tuner met kennis van zaken kan elke motor afstellen, die heeft geen voorbeeld van anderen nodig.
 
alles even gelezen.

op naar 10 miljoen inw. in nl. en ipv die ene dag vlees skippen, kun je ook zandvoort's duinhert eten.

en koop een motor die klaar is
 
Laatst bewerkt:
alles even gelezen.

op naar 10 miljoen inw. in nl. en ipv die ene dag vlees skippen, kun je ook zandvoort's duinhert eten.

en koop een motor die klaar is
Zeg als jij nou eens even naar buiten gaat he. Kan je pc uit scheelt ook weer een beetje energie.
En ons een bult gemauw over een uitgekauwd onderwerp.

Dit is het techmische gedeelte mf niet het red de wereld afdeling.
 
Alle discussie over milieu terzijde, als je de de "emissie troep" verwijdert, zul je wel even langs het RDW moeten voor een keuring, en als je dan zonder die "troep" niet aan de emissienorm voldoet die voor jouw motor van toepassing is zal je het weer terug moeten draaien. Wijzigingen aan het uitlaatsysteem van een auto of motor vallen onder die dingen waarvoor herkeuring nodig is.

Er is weliswaar geen APK voor motoren waar ze dit soort dingen checken, maar als jij met een open pijp langs meneer agent sjeest kan ie je nog steeds meenemen naar een rolbank...
 
Alle discussie over milieu terzijde, als je de de "emissie troep" verwijdert, zul je wel even langs het RDW moeten voor een keuring, en als je dan zonder die "troep" niet aan de emissienorm voldoet die voor jouw motor van toepassing is zal je het weer terug moeten draaien. Wijzigingen aan het uitlaatsysteem van een auto of motor vallen onder die dingen waarvoor herkeuring nodig is.

Er is weliswaar geen APK voor motoren waar ze dit soort dingen checken, maar als jij met een open pijp langs meneer agent sjeest kan ie je nog steeds meenemen naar een rolbank...
_O- _O-
 
In drenthe hebben we geen rollebank
In drenthe is het leven en laten leven
Zolang je niet associaal veel herrie produceert vinden ze het hier wel best
Ben niet voor niks naar drenthe gevlucht hier kan nog wat.
 
Ook aanhanger van Trump, zeker. De bewijzen zijn onweerlegbaar, en wanneer we allemaal redeneren zoals jij blijft er voor onze kinderen en kleinkinderen geen bewoonbare planeet meer achter.



Ken jij het klimaat van de vroege middeleeuwen ?

Welke bewijzen zijn onweerlegbaar ? want het klimaat onderzoek en model van Mann, waarmee de hele opwarmingshype begon, rammelt aan alle kanten en is compleet lekgeprikt. Het is meer een religie geworden, dan een wetenschappelijk onderzoek.

Nieuwe studie: Middeleeuwen waren toch WARMER dan nu | Kathedralenbouwers

Zo lang de lucht vol is met reusachtige vliegtuigen, de zee vol enorme zeeschepen, die op mazut varen en het regenwoud opgeofferd wordt voor de productie van palmolie voor biodiesel, blijf ik lekker op mijn oude motor op carbs rijden. Met name het verdwenen regenwoud heeft meer invloed op het klimaat, dan een paar auto's of motoren.
 
In drenthe hebben we geen rollebank
In drenthe is het leven en laten leven
Zolang je niet associaal veel herrie produceert vinden ze het hier wel best
Ben niet voor niks naar drenthe gevlucht hier kan nog wat.
Wat heeft een rollenbank voor brommers met het afstellen van jouw motorfiets te maken?
 
Ik ben geen aanhanger van Trump, maar de bewijzen zijn zeker niet onweerlegbaar. Alleen al het feit dat je stelt dat de bewijzen onweerlegbaar zijn, betekent dat je niet begrijpt hoe wetenschap hoort te werken. Als wetenschap goed verloopt poneert de ene wetenschapper een stelling en onderbouwt deze, andere wetenschappers proberen deze stelling te weerleggen. Een stelling die onweerlegbaar is (als in, het is niet mogelijk deze stelling tegen te spreken) is geen goede wetenschappelijke stelling.

Klimaatwetenschappen zijn de laatste decennia afgegleden tot iets wat op religie is gaan lijken. Wetenschappers die hun wetenschappelijke taak doen door stellingen proberen te weerleggen worden verketterd en in de ban gedaan. Dat gekoppeld aan de politieke wil dat er een menselijke oorzaak is voor het klimaatprobleem zorgt ervoor dat die wetenschappers geen geld meer krijgen voor hun werk.

We hebben een klimaatprobleem, zonder meer. Maar dat menselijk handelen daar zoveel invloed op heeft dat we dat probleem kunnen oplossen is zeer twijfelachtig. Het is de moeite waard dat te onderzoeken, maar tegelijkertijd moeten we er ons ook voorbereiden dat het probleem niet is op te lossen. Wat betekent dat binnen afzienbare tijd grote delen van deze planeet die nu nog bewoonbaar zijn, dat straks niet meer zullen zijn.

En als de invloed van de mens zo groot is dat de klimaatverandering wel omkeerbaar is, dan is de oorzaak vooral te vinden in de ongebreidelde groei van de mensheid, niet in het handelen van een individueel mens. Dat betekent rigoreuze geboortestops, euthanasie rond de 80 jaar en niet langer investeren in betere medicijnen en gezondheidszorg, het aantal mensen moet drastisch omlaag.

Beide boodschappen wil een politicus niet verspreiden, dus wordt de fabel verspreid dat we ons gedrag moeten aanpassen om te voorkomen dat de aarde onbewoonbaar wordt. Eigenlijk dezelfde stelling als de dominee en pastoor die nog niet zo lang geleden verkondigden dat we ons gedrag moesten aanpassen om niet in de hel te komen.

Hehe....., iemand die zelf nadenkt. Helemaal mee eens!
 
Laatst bewerkt:
Ook aanhanger van Trump, zeker. De bewijzen zijn onweerlegbaar, en wanneer we allemaal redeneren zoals jij blijft er voor onze kinderen en kleinkinderen geen bewoonbare planeet meer achter.

Toch blijft het vreemd dat we steeds meer eisen/kosten/kg's krijgen om uitstoot te beperken..... maar nooit hoor ik de overheid eisen dat onze motorvoertuigen minder brandstof moeten gaan verbruiken :?

Zou voor iedere burger toch een leukere maatregel zijn, scheelt een bak geld...
 
Eehhhhh minder co2 uitstoot betekent, dat je minder moet verbranden, anders krijg je teveel uitstoot. Downsizen wordt niet gedaan, om de co2 uitstoot te beperken, maar om brandstof verbruik te verminderen, waarmee je gelijk ook je co2 reductie behaald. Kijk maar eens naar het verbruik van bv een Focus van de laatste generatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan