"Emission Control System" er vanaf slope

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
M'n 89'er CB-1 is een californisch model, en is derhalve uitgerust met een "Emission Control System". Hiervoor is een wirwar troep en rubberen slangen aanwezig. Luchtfilter, carburateurs, extra luchtfilter, kastje met een klep en verchroomde buizen die verse lucht bij't uitlaatgas laten.

Kan ik deze meuk veilig verwijderen? Ben van mening dat't m'n motor ontsiert en onoverzichtelijk maakt. Vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en waarmee ik rekening moet houden. Kan ik gewoon alles afdoppen?
 
Volgens het werkplaatshandboek is het idd gewoon extra. Volgens mij kan het er ook wel vanaf dan. Ik zou zelf ff goed het werkplaatshandboek bestuderen, ik zeg dit uit m'n hoofd.

Waarom wil je er vanaf eigenlijk? Maakt het uit met vermogen / verbruik?
 
Ik weet wel van de VF/VFR modellen dat je de carburateurs opnieuw moet proberen af te stellen. Ik zeg opzettelijk proberen omdat het systeem bij dezen zo geintegreerd is in de carbs dat een fatsoenlijke basisafstelling bijna niet meer te verkrijgen zonder het ECS-systeem, tenzij je er niet-Californië carbs op zet.
 
Ik weet wel van de VF/VFR modellen dat je de carburateurs opnieuw moet proberen af te stellen. Ik zeg opzettelijk proberen omdat het systeem bij dezen zo geintegreerd is in de carbs dat een fatsoenlijke basisafstelling bijna niet meer te verkrijgen zonder het ECS-systeem, tenzij je er niet-Californië carbs op zet.


En mogelijk kleinere of grotere sproeiers. Zowel de lucht, stationair en hoofdsproeiers zouden wel eens verschillend kunnen zijn.
 
Ik weet wel van de VF/VFR modellen dat je de carburateurs opnieuw moet proberen af te stellen. Ik zeg opzettelijk proberen omdat het systeem bij dezen zo geintegreerd is in de carbs dat een fatsoenlijke basisafstelling bijna niet meer te verkrijgen zonder het ECS-systeem, tenzij je er niet-Californië carbs op zet.

Er is op amerikaanse sites info over hoe dit te doen, het schijnt wel degelijk te kunnen met een goede basisafstelling en het levert wat extra power op
 
Terug
Bovenaan Onderaan