eml remschijf vervangen door Audi remschijf

gettocbr

Rookie
20 mrt 2015
17
0
venray
Hoi hoiIk heb hier voor een hele tijd terug een vraag gesteld over de remschijf van eml voor de naafbesturing van een blackbird
Ik kreeg hier een antwoord op dat je ook een remschijf van een audi 80hiervoo zou kunnen gebruiken (aangepast weliswaar)
Wie heeft toedertijd dit bericht geplaatst en wil deze persoon nogmaal dit bericht herhalen/mailen naar mij, want een bekende van mij is op zoek naar een remschijf van de naafbesturing maar vind €360,00 toch wel veel voor een remschijf
hoor graag van je

alvast bedankt
 
Hallo cbr, op de site van "Winparts" zijn er schijven van 25 tot 90 euri's. (1994).
De andere bouwjaren hebben ze ook.

Succes!
 
Remschijf van Audi past niet diam van de naafbesturing remschijf van eml is 280 mm. Daarbij zijn de remschijven van een auto van gietijzer, van een motorfiets van een staal legering. Vandaar dat de remschijven van een motor duurder zijn dan van een auto.
 
Zeg Cees, als ik jou was zou ik me eerst eens even inlezen in zijspan techniek.
Vele delen uit de auto techniek worden gebruikt in de zijspannen.
EML staat bekend als enorm eigenwijs maar toch niet wereld vreemd.
Een giet ijzer remschijf remt beter dan een rvs remschijf. Als je een remschijf in de juiste maat kunt vinden die past op het hart van EML ben je klaar.
Het is me nu te laat om nog serieus te gaan zoeken naar een alternatief, maar morgen zal ik eens kijken.
 
Ik heb gietijzeren remschijven, afkomstig van een smart, op de draaibank passend gemaakt.
Daarvoor moesten drie vlakken en de buitendiameter afgedraaid worden maar dat gaat heel goed.
Als je een remschijf hebt die een beetje in de buurt komt dan moet dat lukken
 
Laatst bewerkt:
Eerst een alternatieve remschijf op zoeken vervolgens deze op maat laten draaien en gaten boren. Niet iedereen heeft de beschikking over een draaibank. De meeste machine fabrieken rekenen €100,- per uur. Voor die paar centen die hier mee uitspaart hou ik het liever bij een originele EML remschijf.
 
Geloof het of niet maar er zitten er hier een stel die zelfs hun eigen zijspan bouwen om een paar centen uit te sparen _O-
 
Er zijn er die een nieuwe uit de etalage kopen.

Er zijn er die van een plank en een stuk cv buis een span maken .

Er zijn er die ermee racen.

Er zijn er die er een hebben voor de kinderen .

Er zijn er die iedere maand een andere kopen gewoon omdat het kan :9

Er zijn er die er alleen op zondag mee rijden.

Er zijn er die er verre reizen mee maken.

Er zijn er die liever alles origineel houden.

Er zijn er die voor elk probleem een eigen oplossing proberen te vinden.

Maar volgens mij zijn ze allemaal even gelukkig met hun span.


Maar welkom en ze zijn hier gek op foto's (van je span ) :)
 
Remschijf van Audi past niet diam van de naafbesturing remschijf van eml is 280 mm. Daarbij zijn de remschijven van een auto van gietijzer, van een motorfiets van een staal legering. Vandaar dat de remschijven van een motor duurder zijn dan van een auto.
 
Dat had je al gezegd inderdaad.

Gettocbr
Als je de diameter van het naafgat opmeet en de steek van de gaten en je gaat daarmee naar een automaterialenzaak of een autosloperij dan weet ik bijna zeker dat je een passende schijf vindt

Met passend bedoel ik passend op de naaf!
Er zal waarschijnlijk wel wat aan de dikte en buitendiameter gedraaid moeten worden maar dat zal geen onoverkomelijk probleem zijn
 
Laatst bewerkt:
Waarom koop je geen complete audi 80. Kun je alles zelf demonteren etc...en heb je nog een reserve schijf ook. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan