eml remschijf

fred

MF'er
6 feb 2004
46
0
belgie lommel
ik zoek een remschijf, diameter 175,diameter binnenkant 50 en voorzien van 6 gaten om ze te bevestigen, gaten staan 27 uit elkaar.Heb mijn laders stuk gereden en daardoor is de schijf krom. Wie kan mij helpen aan een nieuwe of okkasie? zijspan zie foto.
Alvast bedankt.

Grt Fred

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/129977/a67b65c8602377abd81665f170dfdbfc (DSCN0012.JPG)​
 
ik zoek een remschijf, diameter 175,diameter binnenkant 50 en voorzien van 6 gaten om ze te bevestigen, gaten staan 27 uit elkaar.Heb mijn laders stuk gereden en daardoor is de schijf krom. Wie kan mij helpen aan een nieuwe of okkasie? zijspan zie foto.
Alvast bedankt.

Grt Fred


Wat een pech '( maar wat bedoel je met "laders" :?

is zo'n schijf niet via EML te krijgen?


Trouwens, leuk span heb je :)

full
 
bedoel niet laders maar lagers kapotgereden. EML reageert er niet op, zijspan zal te oud zijn. Ik vermoed dat deze remschijf afkomstig is van een bromfiets, maar welke? zijspan is trouwens te koop, heb er vijf en het word te veeel.

Grt Fred
 
Ik kan ze maandag wel eens bellen maar dan moet ik ook het exacte type zijspan en bouwjaar weten. ( en inderdaad de maten want ze weten daar nooit veel van dingen van een paar jaar oud :( )
 
Exacte type van het zijspan ken ik niet.Zie foto.Heb een mail gedaan naar eml met foto van het zijspan.Ze hebben ook gereageerd maar er zal niet genoeg aan te verdienen zijn volgens mij. En aangezien het oude eml er niet meer is:andere bazen andere wetten.

Zal genoodzaakt zijn de remklauw en leidingen te verwijderen en ongeremd door het leven te rijden.

Wat betreft maten: als het gat in het midden 50 is en voorzien is van 6gaten en de buitendiameter is groter kan er een deel afgedraaid worden.

Grt Fred
 
Laatst bewerkt:
probeer eens een guzzi zaak,ik weet dat die van mij een guzzi "klauw" heeft,
tis nie veel maar het proberen waard
 
Ik ga volgende week eens kijkn bij EML crosszijspannen in ST Niklaas bij Antwerpen die zouden mij kunnen helpen beweert men.

Grt Fred
 
EML. gebruikt altijd Brembos dus bij de Italiaanen moet je kunnen slagen
bel Roukama eens 075 6400370.
 
Zou me niet verbazen als EML destijds het schijfje zelf gemaakt heeft. Ik heb ook zo'n klein ding aan maijn GT1 bak (rond '81). Daar zat destijds een Ceriani remklauwtje op dat ook op Zundapp bromfietsen zat. Misschien is het ook wel een Zundapp schijfje! En grotere modellen zaten op Moto Morini's, ontdekte ik op Vehikel. Ik heb er op den duur (na twee kapotte klauwtjes) een Brembo-klauwtje opgezet m.b.v. een artikel uit Motorrad-Gespanne. EML heeft naar mijn weten altijd zo veel mogelijk zelf gemaakt (misschien dat ze het daarom ook iedere keer niet redden). Heb overigens goede ervarignen met EML. Heb nog eens een nieuwe ruit voor mijn bak gekocht en zelf afgehaald in Neede. Werd netjes ontvangen, het waren toen (1998) echt enthousiastelingen. Ik kon van alles vragen en de man (ene Mischa?) was best enthousiast toen hij hoorde dat ik zo'n ouwe bak aan het opknappen was.
Misschien kan een metaalbewerkingsbedrijf wel zo'n ding voor je maken.
Succes.
 
ik dacht dat ik je kon helpen.
van een vroeggestorven project had ik een zundapp remschijfje liggen.
helaas heeft dit schijfje maar 5 gaten, ik heb het grimeca klauwtje er ook bij.
als er iemand wat aan heeft? ik doe er met liefde afstand van.
 
ik dacht dat ik je kon helpen.
van een vroeggestorven project had ik een zundapp remschijfje liggen.
helaas heeft dit schijfje maar 5 gaten, ik heb het grimeca klauwtje er ook bij.
als er iemand wat aan heeft? ik doe er met liefde afstand van.

Toen ik las dat je een grimeca klauwtje "over" had bedacht ik me twee dingen, a)wat wil je ervoor hebben en b) Ik heb, begin jaren 90, in A'dam bij "Remservice" in de 3e oosterparkstraat een klauwtje en schijf gekocht voor m'n ST bakje. Het was niet dezelfde als EML eronder had gezet maar had wel dezelfde afmetingen en 6 gaten. Ik meen me te herinneren dat het oorspronkelijk voor een brommerd was gemaakt.
Maar goed dat was in ..... "91 (heb net even de bon opgezocht, belachelijk wat een mens bewaart) het adres is/was 3e Oosterparkstraat 123-127.

Nu ik toch bezig ben, heeft iemand ervaring met het plaatsen van een glaserkuip op een BMW /7 ?? Het schijnt op een /5 al niet tegaan zonder aanpassingen en ik heb er net een aangeschaft die op de /7 moet gaan komen.
 
Kun je die remschijf gewoon niet zelf maken? Volgens mij is hij niet dikker dan een millimeter of 5 en dat is met een behoorlike decoupeerzaag te zagen. Met een passer en de oude schijf als mal voor de boutgaten zou dat moeten lukken? Het metaal kun je zo in een metaalwinkel halen, waarshijnlijk ook nog vershillende hardheden. Overigens heb ik me idd vergist in het merk van het klauwtje in mijn vorige post, het is niet ceriani , maar grimeca. ceriani was van de vorken. Ik heb twee van die klauwtjes versleten en ik kan maar 1 ding zeggen: Voor een brommer is hij misschien goed maar voor de motor moet je hem met een hele grote boog over de linker- dan wel rechterschouder in de sloot pletteren. Ik had de blokjes in 3000 kilometer versleten, ging vervolgens door het plaatje en de zuiger heen en trapte door mijn rem. Leuke vakantiegebeurtenis. Heb dit ook in het Duitse Motorrad-Gespanne gelezen. Heb later de Brembo erop pas gemaakt en dit ging prima met de originele Goldwing-pomp.
 
Kun je die remschijf gewoon niet zelf maken? Volgens mij is hij niet dikker dan een millimeter of 5 en dat is met een behoorlike decoupeerzaag te zagen. Met een passer en de oude schijf als mal voor de boutgaten zou dat moeten lukken?

ja dat zal best gaan O-)
je moet er alleen niet mee proberen te remmen.
plaatmateriaal dat je zo koopt is gewalst om op dikte te maken.
daardoor lopen de moleculen in één richting.
als je hem dan warm maakt zal hij om de walsrichting gaan krullen.
dan heb je dus een kromme schijf |(

remschijven worden gegoten, daarom zijn ze zo duur.
misschien kan je er wel één draaien van een stuk staf van een diameter van een centimeter of dertig, dan loopt de walsrichting haaks op de schijf.
buiten dat dit niet echt goedkoop zal zijn lijkt deze oplossing me scheurgevoelig.

misschien dat je een autoschijf op maat kan draaien maar volgens mij hebben die allemaal een "hoedje" als center
 
Ik heb twee van die klauwtjes versleten en ik kan maar 1 ding zeggen: Voor een brommer is hij misschien goed maar voor de motor moet je hem met een hele grote boog over de linker- dan wel rechterschouder in de sloot pletteren. Ik had de blokjes in 3000 kilometer versleten, ging vervolgens door het plaatje en de zuiger heen en trapte door mijn rem.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het grimecaklauwtje is dan ook niet voor op mijn span (daar heb ik ook een brembootje voor aangepast)Ik wil het grimacaatje proberen op een ATB te krijgen. Het remschijfje was volgens mij ook voor een brommer maar daar heb ik geen klachten over.
 
Zou best kunnen van dat kromtrekken, maar ik heb de indruk dat het zijspanwiel bij mij maar heel lichtjes remt, zodat er niet zoveel hitte ontstaat. Heb ook nog eens een paar weken zonder sijspanrem gereden en ik merkte het eigenlijk alleen bij hogere snelheden (>80) dat hij wat meer naar links trok bij het remmen. Vandaar deze suggestie want als je er niet meer aan kunt komen, dan moet je wat.
Schiet me nog iets te binnen, misschien is een schijfje van zo'n 45 km autootje wat.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo een wiel zit er bij mij op. En te zien aan de remklauw ook hetzelfde type.Ondertussen heb ik de lagers al vervangen.De remklauw,schijf en leidingen zijn er ook al af en heb het wiel voorlopig gemonteert zonder rem. Zal er ooit nog wel eens tegen de kop lopen. Misschien volgende maand in Utrecht.Alvast bedankt voor de vele reacties en suggesties.

Grt Fred
 
Heb nu een email met de foto van het wiel en de afmetingen van de schijf naar EML verzonden. Eens zien of ik een reactie krijg deze maal.Ben ook al op de site van Grimeca geweest en denk wel dat ik ze daar kan bestellen, wel in modern design.

Grt Fred
 
Ondertussen mail terug gekregen van EML. Alles zou nog te verkrijgen zijn. Heb nu naar de prijzen gevraagd.

Grt Fred
 
Nog altijd geen antwoord terug van EML.Hier in Belgie groot probleem om zo een remschijfke vast te krijgen.

Grt Fred
 
Terug
Bovenaan Onderaan