EML TS

18 jul 2004
39
0
gouda
Mijn eerste post hier.
Overdonderd door de Russische aanhang binnen dit forum, vraag ik me af of er ook nog iets anders gereden wordt. Ik zie een Goldwing bouwproject en een hoop plaatjes die van het web gehaald zijn.
Zelf heb ik (al jaaaaren) een BMW-EML TS combinatie, ja dat is de combinatie waar de Amsterdamse verkeerspolitie nog mee gereden heeft. Ontworpen als "rellenbestrijdingsvoertuig" door de oude heer Winkelhuis himself (heb ik me laten vertellen)op basis van een ST bakje.
Ruim een jaar of 10 geleden door de amsterdammers te koop aangeboden (ik meen dat er 8 verkocht zijn en de rest gesloopt) en door o.a. mij gekocht.
Ik weet dat er 1 bij een zijspaninstructeur/motoragent terecht is gekomen en ik vraag me af of iemand weet waar de andere terecht zijn gekomen, en of ze nog rijden.
 
Laat je niet gek maken door al die russen hier, zitten ook 2 Guzzi's een gele en een zwarte.
Op de zwarte kan ik wel effe in gaan; want die is van mijn........

de trekker:
Moto Guzzi 1000 SP2/SP3/Le Mans 1000
een beetje een motorisch mengelmoesje, het kenteken is 1000 SPII, motorisch is het een en ander wat vlotter gemaakt met SP3 en Le Mans 1000 onderdelen (oh ja, en een T5 kuipje.......).
Foto's hobbelen hier op het forum rond.

de bak
EZS compact


en over die BMW? enige wat ik van BMW weet dat is dat ik met een relatief nieuwe BMW met EML bakkie gelest heb, bij de rijschool van Rob Teffer; maar dat machien zag er nou niet direct uit als een oud politie gebakkie.

verder inderdaad welkom hier, wordt er tenminste nog eens wat anders als russich en japans gesproken.......

greetz
Steven
 
Hey Gummikuhgespann allereerst welkom hier :) :)

Idd, er is hier heel wat meer te vinden dan alleen russiche driewielers, waaronder minstens 2 Guzzi's meer dan 3wheel hierboven schreef, nl. nog een groene (van Elsjo) :

full


en nog een zwarte van mij:

full


(ookal zit die momenteel nogal in de lappenmand '( )

Ook de bovengenoemde BMW-rijdende zijspan-instructeur Rob Treffer meldt zich hier regelmatig ( http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?on=user&searchstr=8491 (<b>Zijspanrob</b>) ).

Verder is er nog voor elck wat wilsch, kijk maar eens in dit topic: Ouwehoeren (uh…communiceren) over zijspannen part2


Groeten,
Gerard
 
@ Catweazle, Ik bedoel eigenlijk combinaties die niet alleen om aan te sleutelen zijn. Natuurlijk is zelf aan je span sleutelen een heel gezellige en ontspannende bezigheid (ik heb na 2.5 uur lezen het gehele topic van Ralfie over het ophalen van zijn 3wieler uit)maar rijden vind ik toch veel beter.

Verder wil ik het ontvangstcommite bedanken voor het welkom.

full


zelf nog geen digitaal fotootje beschikbaar, vandaar de tekening.
 
Catweazle, Ik bedoel eigenlijk combinaties die niet alleen om aan te sleutelen zijn. Natuurlijk is zelf aan je span sleutelen een heel gezellige en ontspannende bezigheid
Verder wil ik het ontvangstcommite bedanken voor het welkom.

Ehh, zoals je al begrepen/gelezen heb ben ik nog niet "echt" een zijspanner :(
Moet wel toegeven dat ik erg aan het sleutelen ben :9~ , maar dit in de waan dat als ik klaar ben er dan bijna niet meer hoef om te kijken O-) , is toch een BMW kopie nietwaar :+ Hoop inderdaad dat het rijden nog leuker is. [Kan haast niet ;) ]
Wat dat welkom betreft, we zijn over het algemeen heel serieus en vriendelijk tegen elkaar }) . Leuk bakkie btw, alleen begrijpt die ene het concept zijspan niet :+
 
Aha, dat moet haast dus dat ding van Zijspanrob zijn *D

Verders is er niet zo veel mis met de Russialovers.
Sleutelen is ook hobby :9
 
sleutelen een hobby???
nehhh, dat kan toch niet, gereden moet er worden..........
moet alleen wel eerst even de voetpakking van de linker cylinder vervangen; tis nou net een engelse fiets, rijdt als een zonnetje en staat standaard een plasje olie onder.....
zelfs een guzzi lijkt na 20 jaar toch wat onderhoud nodig te hebben....
 
Laatst bewerkt:
In het jaar des heren trad ik toe tot het legioen der motorrijders, en wel van de verkeerspolitie Amsterdam.
Daar hadden we :9~ 16 zijspannen. Een jaar later zijn er 8 verkocht en in juni 1990 zijn de laatste in 1 koop verkocht aan een groep officieren van justitie en rechters, zo wil het verhaal ons doen geloven. Jammer er waren genoeg motordienders die zelf een zijspan wilden overnemen. WAAR ZIJN ZE GEBLEVEN???
1 staat bij rijschool Blom te Amsterdam, nr. 2 heeft zich hier op het forum gemeld, rest ???. Ik ben zelf eigenlijk ook benieuwd.
 
Ik heb van de verkopende agent begrepen dat een sloper uit Haarlem een aantal combinaties heeft gekocht. Ik heb er 1 een jaar of wat geleden in de buurt van Leiden gezien, werd behoorlijk belast met 2 man op de motor en 2 kinderen in het bakkie en 2 kinderwagens op het rekje boven de accu. En er staat me ook iets bij van een instructeur uit Volendam ofzo (maar daar ben ik niet zeker van) En BMW de Jong uit Alphen heeft er ook nog in onderhoud gehad (of nog steeds ?)
In ieder geval staat "2902" nog bij mij in de garage (net nog gecontroleerd) Ondertussen geen 800 cc meer, maar voorzien van de ombouwset naar 1000 cc.

Ik hoop dat andere 3wielers nog EML TS'jes weten te staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan