En ALWEER terug naar Win98..

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Ik word er wel een beetje moe van...eerst 98, toen XP, wegens niet werkende ISDN-driver weer naar 98, toen weer XP met WEL werkende ISDN driver...

En sinds gisteren weer Win98. De druppel was dat ik een gaaf (origineel) spel had geleend van mijn buurjongen (Operation Flashpoint), en die werkte ook al niet onder XP...

Ik kom veel teveel spellen tegen die niet draaien! :( :(
Dit spel, Max Payne, GP3 doet soms moeilijk, SBK2001 doet moeilijk...

Meer mensen die er last van hebben??
 
Ja, XP heeft veel te veel grafische onzin wat mij betreft. Ook is het minder stabiel dan win 2000 (maar onder win2000 werkt er nog minder dus sja..)
SBK2000 werkt er wel aardig onder op zich. Het ergste is nog wel dat ik met geen mogelijkheid m\'n lokale netwerk aan de praat krijg onder XP. Waarschijnlijk omdat ik voor internet utp gebruik en voor LAN gebruiken we BNC. Hij zegt steeds dat er geen kabel in zit |(

Ik zou b.t.w. graag gp 500 en/of superbike 2001 van iemand krijgen (eventueel in ruil voor iets anders -> ftp account bij me of ander spel o.i.d.)
Als iemand interesse heeft, m\'n icq nummer is 32374863
 
grafische zooi kun je uit zetten.

idd veel gerommel met drivers, kan me niet voorstellen dat beginnende computeraars niet gaan klagen, als ik er een dag over doe om mijn ADSL aan de praat te krijgen.

als het eenmaal draait gaat het perfect, maar zoals gezegd niet iedere software accepteerd XP...

nog meer drivers en updates dus... :(
 
Ik word er wel een beetje moe van...eerst 98, toen XP, wegens niet werkende ISDN-driver weer naar 98, toen weer XP met WEL werkende ISDN driver...

En sinds gisteren weer Win98. De druppel was dat ik een gaaf (origineel) spel had geleend van mijn buurjongen (Operation Flashpoint), en die werkte ook al niet onder XP...

Ik kom veel teveel spellen tegen die niet draaien! :( :(
Dit spel, Max Payne, GP3 doet soms moeilijk, SBK2001 doet moeilijk...

Meer mensen die er last van hebben??

Dit klinkt weer als een uitdaging voor mij.
Ik zal eens kijken of ik flashpoint heb liggen en zal het eens onder XP draaiend krijgen.
 
Heb je ook moeilijkheden met games als je xp over win Me gooit, kan namelijk xp pro krijgen maar heb geen zin in teveel gekl**t.
Dus gewoon updaten ipv schone installatie misschien blijven de games dan wel werken???
 
Hmmm... Absoluut geen problemen met XP. Draai het nu een maandje of 2 en het loopt echt als een trein. Alle spellen die ik geprobeerd heb werken goed, applicaties werken zoals het zou moeten. Niks te klagen. :}
 
Hmmm... Absoluut geen problemen met XP. Draai het nu een maandje of 2 en het loopt echt als een trein. Alle spellen die ik geprobeerd heb werken goed, applicaties werken zoals het zou moeten. Niks te klagen. :}
Heb je geupdate\'t of schone instal ???
 
Even een vraagje aan jullie computerwizards:

Ik heb ME op mijn laptop maar ik heb het idee dat alles steeds langzamer begint te draaien. Ik doe er geen games op en denk dat ook niet te gaan doen. Verder gewone office software, Internet, inloggen in een Novell 15 netwerk en ik brand CD\'s via een Adaptec USB --> SCSI interface. Ben ik nou beter af met Win2000, Win98 Lite of moet ik gewoon ME opnieuw installeren?
 
Even een vraagje aan jullie computerwizards:

Ik heb ME op mijn laptop maar ik heb het idee dat alles steeds langzamer begint te draaien. Ik doe er geen games op en denk dat ook niet te gaan doen. Verder gewone office software, Internet, inloggen in een Novell 15 netwerk en ik brand CD\'s via een Adaptec USB --> SCSI interface. Ben ik nou beter af met Win2000, Win98 Lite of moet ik gewoon ME opnieuw installeren?

Ik zou als jou eerst systeem herstellen uitschakelen.

[kind kan de was doen]
gewoon rechtermuisknop op deze computer klikken en eigenschappen kiezen.
dan naar geavanceerd en dan systeem herstellen uitschakelen aanvinken.
[/kind kan de was doen]

dat scheelt al een hoop.
In principe heb jij genoeg aan 98 of ME, maar mocht je toch 2000 hebben liggen en je PC toch opnieuw willen installeren, pak dan windows 2000.
Die is stukkuh stabieler.
 
Laatst bewerkt:
Die update heb ik dus niet...hoeveel mb istie?

En probeer Max Payne en Operation flashpoint maar eens, ben erg benieuwd...
 
ruud: ik heb op flashpoint en max payne beide zonder problemen in winCP gerunt hoor
 
Heb je ook moeilijkheden met games als je xp over win Me gooit, kan namelijk xp pro krijgen maar heb geen zin in teveel gekl**t.
Dus gewoon updaten ipv schone installatie misschien blijven de games dan wel werken???
Updaten (bijwerken in goed Engels, o sorrie, Amerikaans) is altijd fout. Altijd eeen schone installatie. Voor de enkele zaak die het wel goed doet zijn er veel te veel die grandioos de soep in gaan.
 
Die update heb ik dus niet...hoeveel mb istie?

En probeer Max Payne en Operation flashpoint maar eens, ben erg benieuwd...

Die update begon XP automatisch over te zeuren op de dag dat XP op de markt kwam. Was meen ik 19 mb, maar kan het ook mis hebben. Draai dus wel de 2600 build, maar dat moet geen bal uitmaken.

Wat betreft die laptop, als het een beetje leuke machine is met minstens 128 en een 600 Mhz of hoger dan zou ik er 2000 of XP opgooien. Maar ja, wie ben ik? ;)
 
Laatst bewerkt:
games=op 98 blijven.
desktop apps=XP.

klaar....

Ik word er wel een beetje moe van...eerst 98, toen XP, wegens niet werkende ISDN-driver weer naar 98, toen weer XP met WEL werkende ISDN driver...

En sinds gisteren weer Win98. De druppel was dat ik een gaaf (origineel) spel had geleend van mijn buurjongen (Operation Flashpoint), en die werkte ook al niet onder XP...

Ik kom veel teveel spellen tegen die niet draaien! :( :(
Dit spel, Max Payne, GP3 doet soms moeilijk, SBK2001 doet moeilijk...

Meer mensen die er last van hebben??
 
Operation Flashpoint doet het wel onder XP
Je moet even de win2000 patch halen voor dat spel,
dan werkt deze perfect,

ftp://www.flashpoint1985.com/v1.10_interim-upgrade.zip

alle games werken onder XP bij mij :P
 
Goeiendag,

Onder XP is het mogelijk om een programma in een andere mode te starten. Rechts klikken op de exacutable waarmee je het programma start. Dan properties (of Eigenschappen voor de NL gebruikers), het tabje Compatibility en even aangeven hoe XP zich moet gedragen, bijv Windows 98/ME.
Tot nu toe ben ik nog geen spel tegen gekomen wat niet wil draaien *D .
Kijk ook even bij de fabrikant van video- en geluidskaart of er een nieuwe driver is die XP ondersteund, dit kan ook helpen. Ook even bij de chip fabrikant kijken, bijv. bij www.nvidia.com voor alle TNT en Geforce videokaarten.

Suc6 en anders gewoon lekker :] .

Richard.
 
richard, dat had ik (natuurlijk) al geprobeerd...

Hmm...al die patches...ik ga maar eens kijken hoe groot die is...thx!
 
games=op 98 blijven.
desktop apps=XP.

klaar....
En nu een moeilijke...
Ik doe aardig wat aan games, maar ook met desktop apps ben ik regelmatig i/d weer...
Nu nog een akelige: Win ME draait op dat ding van mij stabieler dan 98 of 98 SE... Beide 98-jes lopen meer vast dan dat ze werken... Ook met 384 MB intern geheugen zijn de system resources snel ergens rond de 6%... Met dezelfde zooi draaien op ME 85%...
Op 98 vastlopen met 4 speed cd fikken... Nu kijk ik onder ME filmpjes, download ondertussen wat en brand een cd op 4-speed (trage fikker)...

Wat is het advies: XP of ME?
 
Op Maandag 05 november 2001 16:59 schreef DeGroteMuis het volgende:Wat is het advies: XP of ME?

Kheb zelf ook erg goede ervaringen met ME. Kheb nu ME en XP dualboot draaien. Maar aangezien nog niet alles werkt onder XP draai ik vaker ME dan XP.
 
Ik draai zelf win2k en heb er geen problemen mee, alleen de oudere games draaien niet, maar wat nu allemaal uitkomt draait probleemloos op win2k. En Grotemuis...het zelfde verhaal als hierboven, draai win2k, stabiel en alle nieuwe games draaien erop!!¡¡
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan