En bedankt Yamaha

UltraSub

MF veteraan
23 aug 2002
1.278
0
Voor het uit mun zak kloppen van een boel geld voor een R6 solo-seat, en dan vervolgens dat ding in een kutkleur leveren.
Ik helemaal blij, klik hem er op, en ja hoor.. VET kleurverschil. Veel te licht. Echter op plekken duidelijk veel dichter in de buurt van de originele kleur.
Lijkt er gewoon op dat ze zo dun mogelijk proberen te spuiten om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. Sjeez zeg. Alsof ze er nog niet genoeg op verdienen, op zo'n stukkie kunststof :( |(

Kan ik morgen weer terug naar Motoport, en hoe het dan gaat lopen weet ik nog niet. Maar dit ziet er dus echt niet uit.. De seat op zich wel, maar die kleur is ronduit verschrikkelijk. :(
Kep geen camera hier, anders had ik het jullie laten zien.

Iemand met soortgelijke ervaringen?
 
Iemand met soortgelijke ervaringen?

Ja, en hij sluit ook niet goed aan.
Maar ik kreeg m'n "gratis" bij m'n aankoop.

ondanks dat ziet het er niet slecht uit. Maar ik kan me voorstellen dat als je er voor betaald hebt dat het minder is.
 
Gewoon terug gaan, niet accepteren,
esmil2.gif
Succes. b.t.w. die van mij is wel keurig gespoten. Dus het kan wel ! ! !
 
Voor het uit mun zak kloppen van een boel geld voor een R6 solo-seat, en dan vervolgens dat ding in een kutkleur leveren.
Ik helemaal blij, klik hem er op, en ja hoor.. VET kleurverschil. Veel te licht. Echter op plekken duidelijk veel dichter in de buurt van de originele kleur.
Lijkt er gewoon op dat ze zo dun mogelijk proberen te spuiten om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. Sjeez zeg. Alsof ze er nog niet genoeg op verdienen, op zo'n stukkie kunststof :( |(

Kan ik morgen weer terug naar Motoport, en hoe het dan gaat lopen weet ik nog niet. Maar dit ziet er dus echt niet uit.. De seat op zich wel, maar die kleur is ronduit verschrikkelijk. :(
Kep geen camera hier, anders had ik het jullie laten zien.

Iemand met soortgelijke ervaringen?

Als zoiets van Yamaha komt lijkt me dit sterk. Die dingen worden met de bosjes gemaakt en liggen gewoon op voorraad.
Zou het niet eerder zo zijn dat je dealer je een oor aan naait. Zeggen dat het een originel Yamaha is, maar een gebruikte overgespoten model leveren?
 
Als zoiets van Yamaha komt lijkt me dit sterk. Die dingen worden met de bosjes gemaakt en liggen gewoon op voorraad.
Zou het niet eerder zo zijn dat je dealer je een oor aan naait. Zeggen dat het een originel Yamaha is, maar een gebruikte overgespoten model leveren?
Ik heb de pakbon gezien. Origineel Yamaha, vandaag geleverd. Originele doos (nieuw en verzegeld) en super verpakt.
Dacht het niet dus.... :P
 
Ja, en hij sluit ook niet goed aan.
Maar ik kreeg m'n "gratis" bij m'n aankoop.

ondanks dat ziet het er niet slecht uit. Maar ik kan me voorstellen dat als je er voor betaald hebt dat het minder is.
Hij sluit hier wel heel netjes aan! Dat is nou net waar ik de problemen had verwacht. Had ik al meer over gelezen.
Echter het kleurverschil verwacht je toch niet. Ook al meer over gelezen op het R6 forum overigens. Maar kom nou zeg, als het nou nog imitatie materiaal was, maar het is origineel Yammie! Er is toch ook geen kleurverschil als je gewoon een kuipdeel besteld :?
 
ik denk dat ik 't weet, een slecht gelukt stuk(slecht gelakt),ingepakt en gekeurd door een bende jappen die sars hebben en die dag hun ogen niet tegoei openhadden....
 
Ikheb vorig jaar een nieuwe kuipbeugel besteld voor mijn FZR, de pasvorm was prima maar het spuitwerk ;( . In de lasnaden zag je gewoon de primer zitten en de rest was ook alleen maar met de spuitbus zwart naar gewezen (van een hele grote afstand). Viel me zwaar tegen voor zo'n bedrag.
 
Voor het uit mun zak kloppen van een boel geld voor een R6 solo-seat, en dan vervolgens dat ding in een kutkleur leveren.
Ik helemaal blij, klik hem er op, en ja hoor.. VET kleurverschil. Veel te licht. Echter op plekken duidelijk veel dichter in de buurt van de originele kleur.
Lijkt er gewoon op dat ze zo dun mogelijk proberen te spuiten om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. Sjeez zeg. Alsof ze er nog niet genoeg op verdienen, op zo'n stukkie kunststof :( |(

Kan ik morgen weer terug naar Motoport, en hoe het dan gaat lopen weet ik nog niet. Maar dit ziet er dus echt niet uit.. De seat op zich wel, maar die kleur is ronduit verschrikkelijk. :(
Kep geen camera hier, anders had ik het jullie laten zien.

Iemand met soortgelijke ervaringen?

Denk productiefout... yamaha klopt meestal perfect ik zou terug gaan naar je dealer.....
 
Ik heb een nieuwe rode solo-seat gezien op een R6 (2002) bij MotoPort Zelhem. Deze had ook kleurverschil. Ik vind het supermooi om een solo-seat te hebben, maar toen ik dat kleurverschil zag (ook hier veel lichter dan de rode kleur van de motor), had ik weinig zin er zomaar eentje te bestellen, want goedkoop zijn ze niet. Maar wachten tot ze 2e hands worden aangeboden, dan zijn ze iig goedkoper.


CAT
 
Ik heb een nieuwe rode solo-seat gezien op een R6 (2002) bij MotoPort Zelhem. Deze had ook kleurverschil. Ik vind het supermooi om een solo-seat te hebben, maar toen ik dat kleurverschil zag (ook hier veel lichter dan de rode kleur van de motor), had ik weinig zin er zomaar eentje te bestellen, want goedkoop zijn ze niet. Maar wachten tot ze 2e hands worden aangeboden, dan zijn ze iig goedkoper.


CAT
Mee eens, maar ze zijn zo goed als niks goedkoper.. Doordat de vraag zo hoog is.
Rooie heb je voor 85 euro, maar blauwe doen heel gemakkelijk 90-100 :)
Vandaar dat ik niet meer wilde wachten en gewoon een nieuwe heb besteld.
Ik vind dat Yamaha dit maar moet oplossen. Kun je toch niet maken man. Ik ga morgen of anders vrijdag ff terug naar de dealer. Zie wel....
 
Miljaar.. Zet hem net buiten om ff langs de dealer te rijden, wat denk je?
Valt het zo goed als niet op, in de volle zon dan.. Staattie in de schaduw, is het een ramp....

[me]UltraSub voelt hem al aankomen
[/me]

"ja meneer, maar das toch zo goed als niks, dat kleurverschil, daar beginnen we niet aan"

[me]UltraSub denkt dattie beter morgen kan gaan, dan zou het bewolkt zijn }) [/me]
 
GODVER!!
Wat denk je.. ga ik vandaag mijn nieuwe ophalen, want Yamaha zei dat ze een nieuwe spuiter hadden, en deze geclaimd kon worden, nieuwe er op, wel beter gespoten maar de tint was precies even slecht zeg.
Nog erger, de pasvorm was K*T!
Dus ik denk klein beetje schroeven/stellen. Gaat goed, tot het ding uit mijn handen schiet en op de grond klettert.
Natuurlijk beschadigd. Godver Yamaha.. Kut fabriek. Is toch niet te filmen zeg.
110 pleuro's voor zo'n stukkie kut kunststof, en dan niet eens fatsoenlijk kunnen maken zeg.. Je gelooft het toch niet. Voor mij nooit meer een soloseat.
Doordat ik hem zelf wat wilde verstellen en uit mijn klauwen heb laten vallen (en ik was al s u p e r voorzichtig) kan ik hem natuurlijk ook niet meer teruggeven :( :(

[me]UltraSub zucht heeeeeeeeeeeel diep........
[/me]


Thieutje: R6 Messagenet
 
Hoe oud is je motor????
Na verloop van tijd treedt er namelijk altijd kleur verschil op vgl bij auto's als er een stukje over gespoten moeten worden spuiten ze vaak ook een hele kant omdat er anders kleurverschil is. Ik weet niet hoe dit bij een R6 is.

Als je nog keer wat besteld zou ik het gewoon met de motor op gaan halen en hem dan er daar opzetten kun je gelijk het kleur verschil zien.

Is helaas wel lullig als je het laat vallen.
 
ik heb een grijze cover op mijn '99 r6,is goed gespoten maar heb zelf met een stikker de witte striping van het achterste deel doorgetrokken.
 
heb een blauwe cover op mijn 2000 r6 , kleur was (is) goed alleen de aansluiting van dan dat cover is klote.
bij mijn R6 staat ook de gehele achterpartij scheef , hebben ze al proberen te verhelpen maar niets
 
Bekende van me zet zijn rode nieuwe R6 vanmiddag bij de dealer neer voor een 1000 km beurt. Ook een solo kapje en wat denk je....andere kleur rood dan de rest van de motor. Bleek een vriend van hem ook te hebben en die had zijn kapje al twee maal om laten ruilen, tevergeefs |(
 
Rot voor je dat je 'm heb laten vallen. Je heb nu iig weinig meer te verliezen dus ik zou proberen om 'm te (laten) spuiten in de juiste tint
 
GODVER!!
Dus ik denk klein beetje schroeven/stellen. Gaat goed, tot het ding uit mijn handen schiet en op de grond klettert.
Natuurlijk beschadigd. Godver Yamaha.. Kut fabriek.

Straks ga je nog vertelen dat Yamaha hem uit jouw handen heeft laten vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan