..en bedankt......#*!@$?&#! zij(samen)spanners

Jasje

MF'er
17 apr 2003
138
0
Den Haag
Nu pleegt mijn vrouw wel 'ns een kijkje over m'n schouders te nemen als ik op mf bezig ben. Zit ik mij daar heel onschuldig bij zijspannetjes te koekeloeren, zegt ze ineens "Die is gaaf! Wanneer ga je er zo een kopen?" Zitten we naar zo'n belachelijke ural of dnepr te kijken. Bij deze dus het vriendelijke doch dringende verzoek om geen foto's meer te plaatsen hiervan. :( Ze bood me zelfs geld aan om voor te schieten!
Nu wil het feit dat ik al heel wat heimelijke uurtjes naar spannen heb zitten zoeken en ja de dnepr/ural behoren ook tot mijn favorieten :o Dacht eerst een bakkie aan m'n CB te bouwen die b.t.w. nog steeds niets staat te doen. Blijkt iets minder simpel als ik dacht. Compleet spannentje dan. Ik word echter een beetje droevig van de verhalen over wat er allemaal aan die oostblokkers versleuteld wordt (moet worden). Zijn ze bijvoorbeeld geschikt voor dagelijks gebruik? Passen er twee kleintjes in zo'n bakkie? Kan je het span gewoon in de straat laten staan (in de grote boze stad)? K'eb geen garasie namelijk.
Kortom, ik zoek allerlei excuses om geen ural aan te hoeven schaffen. Wie helpt mij? Of niet, liever. :+
 
ik kan maar 1 ding zeggen




L :) L


en succes ermee :P

doe eerst maar eens proefrijden ergens en denk er dan nog eens over na :)
 
Minpunten:
- Parkeerproblemen: Geen plaats of buren zien het als visueel milieu-delict.
- Comfort: Waarschijnlijk geen ;)
- Milieu: Uistoot van het vehikel, olielekkage etc.

Pluspuntje:
- Ego booster: Ga maar eens een rondje rijden in je vehikel, iedereen staat stil, gaat zwaaien, steekt duimen omhoog of beginnen spontaan te lachen.
Zo doe je niet alleen iets leuks voor jezelf maar zorg je ook voor een onvergetelijk moment voor je medemens. (Al dan niet stilstaand in de druipende regen op een of andere vluchtstrook wachtend op de ANWB)

Ik spreek uit ervaring voor al het bovenstaande ;) , maar rij geen zijspan
 
Dat is geweldig
ukliam3.gif


Hier heb je er een om je Vrouw te laten zien
full
 
Oh, maar die sleuteltopics zijn allemaal verzonnen hoor! Da's allemaal niet waar. :+

Uitermate betrouwbaar spul, zo heeft slijtboutje pas twee keer stilgestaan met de zijne, doet die van mij het nog helemaal niet maar is wel lekker onderweg, en vraagt ST-er zich af hoe hij dat ding kan upgraden tot Busa-verslinder.

Tegenhanger: Uralrijder!! heeft al 120.000 km met de zijne gereden. Is er ook aan af te zien, maar dat mag. Het spul kan dus best betrouwbaar zijn. Een beetje handigheid is natuurlijk nooit weg. :} :}

De 25e is er een sleuteldag bij Gossie in Zeeland, als je daarheen komt zoeken we een leuk spannetje voor je uit (als ze dan weer 2e hands hebben) en reviseren we em ter plekke even, hoef je dat ook niet meer te doen :P .

Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen: doen! Kost geen drol en een hoop lol heb je ermee. Twee kinderen (niet te oud) moet passen in de bak, en anders kun je twee stoelekes achter elkaar zetten. :)

& voor technische tips ben je hier altijd welkom! :)
 
..Ehh..Ralfie, dat zijn niet de teksten die ik voor ogen had. O-) Gelukkig is m'n vrouw niet thuis nu... Heb al bij Gossie gekeken op de site. Ga denk ik van de week 'ns even langs om te kijken wat ze hebben en om sfeer te proeven. Van de 22e tot 3 okt. zijn ze gesloten stond op de site. Toch sleutelen de 25e? Of was dat 25 okt?
 
full


De oplossing als je én vrouw én kind én schoonmoe meewil.
Er is nog ergens eentje in omloop met een dubbelbrede bak maar die kan 'k niet terugvinden.
 
Nu pleegt mijn vrouw wel 'ns een kijkje over m'n schouders te nemen als ik op mf bezig ben. Zit ik mij daar heel onschuldig bij zijspannetjes te koekeloeren, zegt ze ineens "Die is gaaf! Wanneer ga je er zo een kopen?" Zitten we naar zo'n belachelijke ural of dnepr te kijken. Bij deze dus het vriendelijke doch dringende verzoek om geen foto's meer te plaatsen hiervan. :( Ze bood me zelfs geld aan om voor te schieten!

Kortom, ik zoek allerlei excuses om geen ural aan te hoeven schaffen. Wie helpt mij? Of niet, liever. :+

Ik zou een nieuwe vrouw nemen. :X
Eentje met een betere smaak.

:+
 
..Ehh..Ralfie, dat zijn niet de teksten die ik voor ogen had. O-) Gelukkig is m'n vrouw niet thuis nu... Heb al bij Gossie gekeken op de site. Ga denk ik van de week 'ns even langs om te kijken wat ze hebben en om sfeer te proeven. Van de 22e tot 3 okt. zijn ze gesloten stond op de site. Toch sleutelen de 25e? Of was dat 25 okt?

Oh sorry :P . 25 okt. is sleutelen, eind september gaan ze even met vakantie (welverdiend). Langsgaan is altijd handig omdat de site niet altijd even aktueel is. Er is momenteel erg veel vraag naar 2e hands Ural's (echt waar!), dus je moet maar effe gaan kijken inderdaad.

En voor je kinder"probleem":

breit4.jpg


8-)
 
(Afbeelding)

De oplossing als je én vrouw én kind én schoonmoe meewil.
Er is nog ergens eentje in omloop met een dubbelbrede bak maar die kan 'k niet terugvinden.

En ook nog de mogelijheid voor een aanhanger voor alle koffers.

Vind ural achtige zijspannen meestal wel mooi, maar dit... bleh.

Enne, hoe zijn de ervaringen van het buiten laten staan van een span? lokt dat veel vandalisme uit of valt dat nogal mee? M'n garage is nu al vol en dat zal over een tijdje alleen maar meer zijn. Totaal geen plek voor een span dus.
 
En ook nog de mogelijheid voor een aanhanger voor alle koffers.

Vind ural achtige zijspannen meestal wel mooi, maar dit... bleh.

Enne, hoe zijn de ervaringen van het buiten laten staan van een span? lokt dat veel vandalisme uit of valt dat nogal mee? M'n garage is nu al vol en dat zal over een tijdje alleen maar meer zijn. Totaal geen plek voor een span dus.

Als je geen splinternieuwe Ural koopt zal het wel meevallen, ziet er niet echt jatbaar uit zeg maar. Mischien dat ze je bak een keer volpissen 's nachts :? :+ Zeiltje erover heen, kan 's morgens zo in de bak, klaar. :)
 
Op dinsdag 16 september 2003 07:58 schreef Ralfie het volgende:Er is momenteel erg veel vraag naar 2e hands Ural's (echt waar!)...
Goh, begint je ge-lobby dan toch te werken? :P


[me]Rdz denkt serieus dat 't zijspan gedoe op dit forum best wel een serieuze reclame werking heeft voor dat gossie bedrijf. ;) [/me]
 
Goh, begint je ge-lobby dan toch te werken? :P


[me]Rdz denkt serieus dat 't zijspan gedoe op dit forum best wel een serieuze reclame werking heeft voor dat gossie bedrijf. ;) [/me]

Is ook zo, ze zijn erg blij met me, ik krijg zware commissiepercentages! 8-)
 
Je kan ook tegen je vrouw zeggen dat je op stofzuiger-forum een hele oudewetse modieuze stofzuiger uit de jaren 60 a la Stalin hebt gezien.
Je hoeft m hier en daar alleen maar wat op te knappen O-)

[me]Hrimgrimnir hoopt dat dit niet te letterlijk wordt opgevat[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan