En bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, nog eenmaal.
Ja, off-topic maar we zijn al ontspoord hier.



@Han S stuurt nergens aan op een ruzie, dat lees ik er echt niet uit. Hij brengt alleen begrip op voor mijn situatie. (dank daarvoor @Han S )

En ja misschien is mijn lontje wel korter door de shit waar ik nu inzit, maar normaal kan ik wel wat hebben hoor.
(edit: zaterdag mijn schoonvader begraven en nu nog in spanning voor mijn eigen vader ivm corona, dus ja dat speelt zeker mee, daar ben ik bewust van)



Ik doe helemaal nergens kleinzerig over. Ik vond alleen de opmerking die @Rob RD lomp en dat melde ik netjes als een dieptepunt.
Rob hoeft daar verder niet op in te gaan. Niemand die hem daar te aanzet, maar jij hangt daar de conclusie aan dat wij dan kleinzerig zijn?

Dus Rob zegt wat en ik mag daar dan niets van zeggen (toen nog op een normale manier?) aparte standaard hou je er op na.



Ik vind het uitermate bijzonder dat je het nu op jou betrekt en je conclusie al klaar hebt dat we jou daar op gaan aanvallen?
Waarom trek je die conclusie?
Waarom ga ja dan ook mee in de waan van de dag dat iedereen hetzelfde zal reageren, dat is dezelfde valkuil waar je ons van beticht.
Ik heb met niemand problemen ik zat alleen in 'soort' van uit de handlopende discussie met Rob en verder niet.

Ook bijzonder dat je jezelf dan volwassener vind dat wij ooit zullen zijn. Een mening gebaseerd op één uitval tegen een persoon die zelf constant uitvalt tegen anderen.



Gelijk in de slachtoffer rol, Rob mag zelf wel eens een wat dikkere huid kweken.
En echt serieus, lees het eens twee keer Rob voor je weer uit valt.
Rob zit hier van 2002, ik zit hier van 2005 dus samen 15 jaar op een forum.

Nu heb ik letterlijk tweemaal een punt met Rob gehad over een onderwerp (pwdmngr en deze grap) dat valt best mee in 15 jaar denk ik zo.
Dan krijg ik over mij heen,
dat ik hem constant op zijn rug zit,
Dat ik hem negatief afschilder en maar eens met anderen moet gaan praten hoe hij wel niet is
Dat ik een oordeel over hem vorm
Dat ik van mijn vakgebied in de ICT niks weet.
(Het staat er allemaal kijk maar eens in dat techniek topic)

Kortom dat waren mijn twee korte schermutselingen met Rob in 15 jaar.
Die shit kreeg ik over mij heen. Het valt mij ook op (en ik zal niet de enige) zijn dat Rob ook vaak zo reageert in techniek wanneer er niet snel of soms helemaal niet op zijn oplossing wordt ingegaan. Dan weet hij de aandacht wel naar zich toe te trekken.

En dan reageer ik een keertje fel omdat ik er zo moe van wordt, echt en dan heb ik het gedaan? en ga ik met de waan van de dag mee?

Ik zou zeggen: kijken jullie zelf ook eens buiten de eigen bubbel.
Er is echt nog een wereld buiten de motor/bier en flauwe grappen.

En nee niet alles daar is kinderachtig, en weet je soms kun je het mis hebben en dat is niet erg.
Maak er dan ook niet zo'n punt van.

En blijf maar geloven dat ik een kinderachtige eikel bent, wanneer je er beter van slaapt, na mooi man.



Bedankt voor de goede wensen.
Het is niet zo simpel helaas, ja er is veel bezuinigd maar we zitten met een besmettelijke ziekte lees dit eens geschreven door een verpleegster:
Drie dagen op de longafdeling
Het is zwaar ook met meer afdelingen en mensen. Onmenselijke oplossing horen hierbij.
De verpleegsters/artsen waren super vriendelijk en lief naar ons geen slecht woord, maar het is uiterst kil op zo'n afdeling daar doe je niets aan.

En dit is dan nu mijn laatste antwoord in die topic hier.

Ontopic:
Ik heb er geen last van, ik rij een EV. :)
Ik zal hem vast inschieten: linkswappie en milieufreak enz enz. Makkelijk hokjes denken. (je kunt er niet verder vanaf zitten)

edit nog een antwoord op daddyphilipsen
Als je dit uit mijn bericht weet te filteren word het inderdaad tijd om hulp te vragen, ik wens je echt al het liefs en sterkte voor de komende tijd. Hopelijk weet je het tzt een plekje te geven.
 

Dit soort zaken zullen we steeds meer gaan krijgen met dank aan de "nieuwe" motorrijders die denken dat ze alleen aan zichzelf moeten denken. Nu gaat het nog over motorfietsen en motorrijders die te veel geluid maken en in grote groepen rijden. Maar straks is de motorfiets helemaal niet meer welkom.
Niet het gehele topic gelezen, en ga ik ook niet doen.
Maar ... ik ben het er toch mee eens dat lawaai overlast aangepakt moet worden. En dringend!

Maar lang niet alleen in steden, en ook niet alleen bij motoren.
Sinds ik verhuist ben slaap ik veel beter. Op mijn vorig adres waren er in de buurt wat auto tuners actief. Test- en "show"ritjes rijden, zelfs in straten waar zij niet mochten komen (plaatselijk verkeer), tot laat in de nacht.

Maar net zoals lawaai overlast aangepakt moet worden, ben ik nog meer een voorstander om snelheid grondig aan te pakken. 100% camera (traject) controle, tot in elke straat, in EN buiten de stad, en een nul tolerantie, en boetes instellen naar inkomen.

Ja, ik ben een harde wat dat betreft, maar overdreven snelheid is nog steeds een heel groot probleem. Veel groter dan lawaai.

(Maar snelheidslimieten zouden dan wel logisch moeten zijn, geen max 50 op een brede rechtdoorlopende weg buiten bbk bijvoorbeeld, iets waar ze in B "goed" in zijn :X )

Wat ik vooral niet begrijp in heel deze context is: hoe kan je er zelf nog van genieten door al dat lawaai? En hoe kan je genieten van te snel rijden op de openbare weg? En al zeker in stadsgebied?
 
Nou, ik kan je vertellen dat nu vd rust geniet...en nee, niet alleen van mijn a.s. pensioen.....*D
 
Maar net zoals lawaai overlast aangepakt moet worden, ben ik nog meer een voorstander om snelheid grondig aan te pakken. 100% camera (traject) controle, tot in elke straat, in EN buiten de stad, en een nul tolerantie, en boetes instellen naar inkomen.

Ja, ik ben een harde wat dat betreft, maar overdreven snelheid is nog steeds een heel groot probleem. Veel groter dan lawaai.
en hoeveel kentekenplaten zullen er dan niet gejat worden...
Kan je verzekeren dat dat een groot probleem wordt voor de onschuldige burger....
Mijn moeders platen werden gestolen, op een gegeven moment kwamen de bekeuringen wekelijks binnen (Seat marbella ), en zie dan je gelijk maar eens te krijgen in een bureaucratisch land NL... mijn moeder werd aangehouden...mevrouw waar zijn uw kenteken platen???? hoezo???
mens van 72 krijgt dus een bekeuring voor rijden zonder kentekenplaten...
Belt mij in paniek, en dan gaat het circus loos...
Aangifte doen.... online afspraak maken
Wachten op de aangifte...daarmee naar brezan nieuwe platen met een 1tje
eerste bekeuringen komen binnen>>>>> bezwaar aantekenen
je kunt schrijven wat je wilt, let op bij foto op 1tje...
En dan begint de tijd te dringen, doet de rechter eerder uitspraak dan dat de boete verhoogd wordt??
na lang over en weer krijg je dan uiteindelijk een brief van rechtspraak en stoppen de CJIB brieven....
De crimineel of notoire overtreder laat zich niet tegenhouden
 
Als je dit uit mijn bericht weet te filteren word het inderdaad tijd om hulp te vragen,

Blijkbaar komt het niet goed over, ik wijd dat dan maar aan mijzelf, dat ik het niet goed verwoord.

ik wens je echt al het liefs en sterkte voor de komende tijd. Hopelijk weet je het tzt een plekje te geven.

Echt bedankt.

on-topic.

Dit gaat in veel meer steden komen.
De geest is sowieso uit de fles en motorrijders zijn een kleine groep (en verdeeld) dus het is makkelijk prijs schieten door clubjes die zich goed organiseren. (die zijn al ettelijke jaren bezig en hebben nu eindelijk succes)

En wanneer er motorrijders zijn die het leuk vinden anderen de stuipen op het lijf te jagen door moet open uitlaten te gaan revven wordt het alleen maar erger. (en ja neem het maar aan. Je hebt 5 minuten plezier en straks erg lang ellende ervan)

En nee het blijft niet in Amsterdam voor degene die er nooit komen. Ook dit komt in jou buurt, kwestie van tijd.

En ik ben wat dat betreft somber over de toekomst.
Ook wanneer motorrijders nu allemaal zich netjes gedragen (gaat niet gebeuren) zullen ze doorpakken in allerlei regels.
De successen zijn er, dat gaan ze uitbreiden.
 
en hoeveel kentekenplaten zullen er dan niet gejat worden...
Kan je verzekeren dat dat een groot probleem wordt voor de onschuldige burger....
Mijn moeders platen werden gestolen, op een gegeven moment kwamen de bekeuringen wekelijks binnen (Seat marbella ), en zie dan je gelijk maar eens te krijgen in een bureaucratisch land NL... mijn moeder werd aangehouden...mevrouw waar zijn uw kenteken platen???? hoezo???
mens van 72 krijgt dus een bekeuring voor rijden zonder kentekenplaten...
Belt mij in paniek, en dan gaat het circus loos...
Aangifte doen.... online afspraak maken
Wachten op de aangifte...daarmee naar brezan nieuwe platen met een 1tje
eerste bekeuringen komen binnen>>>>> bezwaar aantekenen
je kunt schrijven wat je wilt, let op bij foto op 1tje...
En dan begint de tijd te dringen, doet de rechter eerder uitspraak dan dat de boete verhoogd wordt??
na lang over en weer krijg je dan uiteindelijk een brief van rechtspraak en stoppen de CJIB brieven....
De crimineel of notoire overtreder laat zich niet tegenhouden
Nieuwe kentekenplaten is niet zo'n groot issue. Als je erachter bent bellen met 0800-8844 en even melden waar je heen MOET. Hun zetten het ook in het systeem van de politie. Online aangifte doen en inderdaad naar de automaterialen zaak.

Ik heb het wel eens gehad. Je ziet het gauw genoeg als je je platen mist en nieuwe platen zitten er binnen het uur weer op. Hebben ze geen aangifte voor nodig. Totale kosten iets van 10-20 euro.
 
en hoeveel kentekenplaten zullen er dan niet gejat worden...
Kan je verzekeren dat dat een groot probleem wordt voor de onschuldige burger....
Mijn moeders platen werden gestolen, op een gegeven moment kwamen de bekeuringen wekelijks binnen (Seat marbella ), en zie dan je gelijk maar eens te krijgen in een bureaucratisch land NL... mijn moeder werd aangehouden...mevrouw waar zijn uw kenteken platen???? hoezo???
mens van 72 krijgt dus een bekeuring voor rijden zonder kentekenplaten...
Belt mij in paniek, en dan gaat het circus loos...
Aangifte doen.... online afspraak maken
Wachten op de aangifte...daarmee naar brezan nieuwe platen met een 1tje
eerste bekeuringen komen binnen>>>>> bezwaar aantekenen
je kunt schrijven wat je wilt, let op bij foto op 1tje...
En dan begint de tijd te dringen, doet de rechter eerder uitspraak dan dat de boete verhoogd wordt??
na lang over en weer krijg je dan uiteindelijk een brief van rechtspraak en stoppen de CJIB brieven....
De crimineel of notoire overtreder laat zich niet tegenhouden
Flauwekul.

Sinds het puntensysteem in Duitsland zijn de kilometerknallers mak.
 
Ik kan best begrijpen dat mensen last hebben van de herrie die wordt veroorzaakt door bepaalde motor rijders. Ik als motor rijder kan het geluid vaak wel waarderen.

Maar ik woon vlak bij de lekdijk en als daar dan zo’n een of 2 pitter heen en weer blijft rijden zonder iets van demping in de uitlaat en regelmatig de toeren begrenzer haalt dan wordt het wel irritant 🤣🤣🤣

Mochten ze hier toevallig mee lezen probeer ook is de andere kant van het water rij is een keer een rondje inplaats van 5 keer heen en weer 🤣
 
en hoeveel kentekenplaten zullen er dan niet gejat worden...
Kan je verzekeren dat dat een groot probleem wordt voor de onschuldige burger....
Mijn moeders platen werden gestolen, op een gegeven moment kwamen de bekeuringen wekelijks binnen (Seat marbella ), en zie dan je gelijk maar eens te krijgen in een bureaucratisch land NL... mijn moeder werd aangehouden...mevrouw waar zijn uw kenteken platen???? hoezo???
mens van 72 krijgt dus een bekeuring voor rijden zonder kentekenplaten...
Belt mij in paniek, en dan gaat het circus loos...
Aangifte doen.... online afspraak maken
Wachten op de aangifte...daarmee naar brezan nieuwe platen met een 1tje
eerste bekeuringen komen binnen>>>>> bezwaar aantekenen
je kunt schrijven wat je wilt, let op bij foto op 1tje...
En dan begint de tijd te dringen, doet de rechter eerder uitspraak dan dat de boete verhoogd wordt??
na lang over en weer krijg je dan uiteindelijk een brief van rechtspraak en stoppen de CJIB brieven....
De crimineel of notoire overtreder laat zich niet tegenhouden
Nou, ik dacht dat B erg was. Maar zo loopt het in in B niet hoor.
Ben ook ooit het slachtoffer geweest van nummerplaat/copy.
'T is efkes miserie, maar je komt er heus wel uit.
 
Nieuwe kentekenplaten is niet zo'n groot issue. Als je erachter bent bellen met 0800-8844 en even melden waar je heen MOET. Hun zetten het ook in het systeem van de politie. Online aangifte doen en inderdaad naar de automaterialen zaak.

Ik heb het wel eens gehad. Je ziet het gauw genoeg als je je platen mist en nieuwe platen zitten er binnen het uur weer op. Hebben ze geen aangifte voor nodig. Totale kosten iets van 10-20 euro.
ik kreeg geen nieuwe platen mee zonder dat er aangifte was gedaan, en kon overleggen, dat is juist gebeurt om te voorkomen dat iedereen met dezelfde platen rond gaat rijden, en je krijgt ook een nieuw kentekenbewijs dan met duplikaat code 1 er op
Maar regels veranderen regelmatig,
 
ik kreeg geen nieuwe platen mee zonder dat er aangifte was gedaan, en kon overleggen, dat is juist gebeurt om te voorkomen dat iedereen met dezelfde platen rond gaat rijden, en je krijgt ook een nieuw kentekenbewijs dan met duplikaat code 1 er op
Maar regels veranderen regelmatig,
Dat had ik 5 jaar geleden ook met de motor.
Kentekenplaathouder afgebroken in Duitsland en plaat weg.
Ik kon gelijk een nieuwe halen, met een 1 erop.
Als ik de oude nog had gehad met leesbare code, dan was er geen 1 op gekomen.

Het kentekenbewijs hoefde volgens mij niet aangepast te worden.
 
ik kreeg geen nieuwe platen mee zonder dat er aangifte was gedaan, en kon overleggen, dat is juist gebeurt om te voorkomen dat iedereen met dezelfde platen rond gaat rijden, en je krijgt ook een nieuw kentekenbewijs dan met duplikaat code 1 er op
Maar regels veranderen regelmatig,
Dat is al heel lang niet meer zo. Ik had het volgens mij iets van 8 jaar geleden. Geen nieuw kentekenbewijs en ook geen aangifte hoeven laten zien.
 
Dat is al heel lang niet meer zo. Ik had het volgens mij iets van 8 jaar geleden. Geen nieuw kentekenbewijs en ook geen aangifte hoeven laten zien.
ik weet dat inderdaad de EU de 1tjes op de kentekenplaten als "onwettig" heeft bestempeld, daarom zie je die volgens mij ook niet meer
 
ik weet dat inderdaad de EU de 1tjes op de kentekenplaten als "onwettig" heeft bestempeld, daarom zie je die volgens mij ook niet meer
Dat niet, de 1tjes hebben we nog steeds. Vorig jaar een wilde ze geen eerste afgifte doen van een gaik kentekenplaat, dus moest ik hem als vermist op geven. En tadaa. een 1tje.
 
Verder heb ik nooit de lol begrepen van extra lawaai maken. Dat sommige dingen nou eenmaal lawaai maken begrijp ik, en dat dat overlast geeft in een oude stad kijkt niemand van op. Als je je buren hoort schijten raak je gewend aan die dingen. Maar wat is er nou tof aan om modificaties te doen die extra overlast geven? Wat voor nare mensenhater ben je als je in een drukke straat voor een stoplicht even een revbomb geeft? Wat is er nou leuk aan als er honderd man (en honderd huisdieren, vogels etc.) tegelijk jou een grote asociale kloothommel vinden die daarnet nog geen mening over je hadden? Ik kan daar echt niet bij.

Dus jij bent het er ook mee eens dat er dit jaar een algeheel vuurwerk verbod is;)


Maar ik begrijp je standpunt hoor, sommige maken het wel errug bonT..
Mijn Akra klinkt heerlijk bescheiden, niet veel meer dn de standaard pijp die er niet meer op zit.
En geheel volgens de Kwaak fabrikant specificatie geleverdO-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan