En daar ging ik...

hoe te repareren

  • A) simpel zelf bijwerken

    Stemmen: 21 52,5%
  • B) nieuwe kappen zoeken

    Stemmen: 14 35,0%
  • C) de complete motor overspuiten in nieuw design.

    Stemmen: 5 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    40
Erg bizar met zulke snelheden en zo een motorfiets op vers ingereden bandjes. :?
Moet haast wel diesel ofzo gelegen hebben volgens mij. -O-Als jouw R6 minstens zo goed remt als een CB-1, wat ik wel hoop voor je, O-)
Dan zou die bij een dikke 15kmu zowat ineens stil moeten staan als je allebei de remmen redelijk indrukt. (bij rechtdoor en goeie grip)

Jij hebt het volgens mij over een hogere snelheid en een stevige rem aktie, zoals remmen voor een bocht of een remproef of noodstop.

In dit geval gaat het kennelijk over een hobbelig, glibberig en onoverzichtelijk bochtje.


het was ook een heel lullig ongeluk.
het wegdek zelf was kut.
het was net op een bocht rechts naar beneden en de rechterkant van de band was relatief nieuw omdat ik de meeste bochten naar links heb.

het wegdek was oud asvalt met nieuwe reparatiestukken er in en ook van dat zwarte glimmende asvalt waarmee ze een dikke scheur hebben gerepareerd.
maar ik kan het iig na vertellen, las vandaag weer in de krant dat 2 nederlanders in luik een dodelijk motorongeluk hebben gehad dus die schade van mij is relatief niks...

ik ga vanmiddag ff naar de garage toe om de motor te laten checken op gevaarlijke mankementen die ik zelf niet zou kunnen zien.
de motor rijdt gewoon nog (ben ook 30 km toen nog naar huis gereden en alles nog perfect).

maar goed, iedere motorrijder gaat ooit wel een keer onderuit zeggen ze en ik hoop dat dit mijn eerste en laatste keer is ;)

ik heb nog een gelukje bij mijn ongeluk.
onze auto moet worden gespoten (groot karwei, krasschade over de hele auto) en aangezien we erg goede klanten van de spuiter zijn :') hoop ik dat ik een leuke korting kan krijgen).

ik heb nog een paar vraagjes:
1) mijn uitlaat heeft een heel klein stukje uit het carbon gedeelte en een paar krasjes.
hoe kan ik het beste dit carbon herstellen?

2) mijn achterrem pedaal is dus helemaal omgebogen.
is dit makkelijk zelf weer recht te buigen door het flink te verhitten eerst?
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik dat nog niet persoonlijk gezegd, maar bij deze alsnog: sterkte met het herstel en het opknappen.

Ik zou de rem niet zelf terugbuigen. Dit metaal is bedoeld om bij eventuele klappen te vervormen en af te breken, omdat jij er dan niet aan kunt blijven hangen. Als ie is gebogen is de structuur echt veranderd en kan hij makkelijker afbreken. Bij terugbuigen maak je het alleen nog maar zwakker.

Over carbon heb ik niet zoveel tips, maar google is je vriend:

http://www.thefastforum.be/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=14683
 
@TS: mooi verhaal, zwaar klote voor je! Maar je komt er idd nog genadig vanaf.

en zoals Boos zegt niet terug te buigen en wat kost een pedaal nou helemaal?


@all
helpt een schuurpapier behandeling nou inderdaad een beetje voor nieuwe bandjes?
 
zou dat kuipwerk verkopen aan een schade herstelbedrijf, of professioneel laten maken.

en anders gewoon nieuwe kappe zoeken, zijn heus wel meer van die kappen te vinde zonder schade.
 
@TS: mooi verhaal, zwaar klote voor je! Maar je komt er idd nog genadig vanaf.

en zoals Boos zegt niet terug te buigen en wat kost een pedaal nou helemaal?


@all
helpt een schuurpapier behandeling nou inderdaad een beetje voor nieuwe bandjes?


nee dat helpt niet, de banden worden van binennuit ook ingevet, dus het moet er echt "uitzweten" door opwarmen/rijden enz.
 
ik ben nu bezig mijn rempedaal eraf te halen.
hij is goed krom.

iemand toevallig eentje over of weet waar je zoiets goedkoop kunt krijgen?

nu eerst een tangetje kopen om borgplaatjes eraf en erop te zetten, krijg het anders niet los :P
 
Allereerst, sterkte!

Ten tweede, ik las dat je nog niet echt een ervaren bestuurder bent. Hoe komt 't dan dat je niet je achterrem gebruikt, als 't goed is wordt 't tegenwoordig bij je lessen al aangeleerd, en meestal zak je voor je examen als je je achterrem niet (altijd) gebruikt. Mijn examinator was er erg streng op, gelukkig gebruik ik 'm dus altijd.
 
Allereerst, sterkte!

Ten tweede, ik las dat je nog niet echt een ervaren bestuurder bent. Hoe komt 't dan dat je niet je achterrem gebruikt, als 't goed is wordt 't tegenwoordig bij je lessen al aangeleerd, en meestal zak je voor je examen als je je achterrem niet (altijd) gebruikt. Mijn examinator was er erg streng op, gelukkig gebruik ik 'm dus altijd.


helemaal niet is ook overdreven van mij.
gebruik hem vaak bij normaal remmen maar in bochten en binnen de stad/een dorp meestal alleen de voorrem.

tijdens het lessen had ik een cb500 en moest soms echt met de AVB onderdelen van de motor afstappen omdat ik mega kramp in mijn kuit had als ik veel de achterrem gebruikte.
 
tijdens het lessen had ik een cb500 en moest soms echt met de AVB onderdelen van de motor afstappen omdat ik mega kramp in mijn kuit had als ik veel de achterrem gebruikte.
Als je straks een nieuw pedaal hebt, dat ding meteen op de goeie hoogte zetten voor je voet. ;) Dan mag dat geen probleem meer zijn. Tenzij je elke 20 seconden zit te remmen ofzo. Dan raad ik je aan om ook wat meer te anticiperen. :P :+

Hier kun je mogelijk een nieuw pedaal bestellen:
Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts

Maar ik zou eerst eens een motorsloop proberen. Als er geen in de buurt zit dan eentje die aan versturen doet.

Past deze?:

http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_84&products_id=1047
 
ik ben nu bezig mijn rempedaal eraf te halen.
hij is goed krom.

iemand toevallig eentje over of weet waar je zoiets goedkoop kunt krijgen?

nu eerst een tangetje kopen om borgplaatjes eraf en erop te zetten, krijg het anders niet los :P
Heb het paar weken geleden ook gedaan. trg buigen is geen optie heb ik ook geprobeerd laatste stukkie zei ie knak. liever door een tang dan dat je er met remmen achterkomt.Nieuw is rempedaaltje bij motoport +/-100 euries. Spuitwerk is duurder.
 
Oei, echt waar?! zou me dat toch echt wel wat meer gaan aanleren, anders ga je meer van dit soort ongelukjes krijgen... achterrem remt natuurlijk voor 40% mee en wanneer je die niet gebruikt scheelt dat natuurlijk ontzettend veel remkracht!!

Ik heb me juist de afgelopen tijd bewust afgeleerd de achterrem te gebruiken. Bij een noodstop is het mij bij het oefenen al niet mogelijk deze gedoseerd te gebruiken, laat staan bij een echte noodstop. Ik oefen regelmatig noodstops en heb me afgeleerd de achterrem te gebruiken om een blokkerend achterwiel te voorkomen.
Daarbij heb ik begrepen dat de druk op het achterwiel bij flink remmen zo snel minder wordt, dat het ook niet heel veel scheelt als je 'm wel gebruikt. Tegenwoordig komt de achterkant bij een noodstop bij mij altijd los van de grond, dus dat geloof ik ook wel.
 
Ray, sterkte echt zwaar ruk. zonde van je brommert. Hij is te mooi om hem niet professioneel op te knappen. Zal helaas ook wel een klap centen kosten.

als het een stuk is waar veel ongelukken gebeuren zonder dat er een waarschuwingsbord staat kan je in Nederland proberen om de wegbeheerder aan te spreken. Of dat in Dld ook kan weet ik niet.

over de achterrem: ik probeer me nu juist aan te leren om bij stevig remmen eerst de achterrem te gebruiken en daarna de voorrem ivm druk opbouw. (binnen een seconde) Ben er druk mee aan het proberen.
Binnen de bewouwde kom alleen de voorrem bij noodstop ivm de zeer beperkte tijd die je maar hebt.
 
remde je tweemaal voor terwijl je in beide gevallen merkte dat je weggleed? Toen je bij de derde maal onderuit ging, had je toen niet het idee alleen nog de achterrem te gaan gebruiken? Jezelf onderuit remmen is dan al een stuk lastiger... Voor de rest je band (en dan vooral de zijkanten inderdaad) licht opschuren met stukkie schuurpapier is ook een handige bij nieuwe banden....
_O- Tuurlijk... Wat een onzin altijd dat nieuwe banden verhaal.
 
nou rempedaal eraf, geprobeerd om hem met een gasbrander te verhitten en te buigen maar dat werd hem niet.

toen maar in de bankschroef recht drukken en flink meppen met een hamer.
wonder boven wonder is die niet geknapt en nu weer relatief recht.

toen mijn pa me bezig zag vroeg die wel ff of ik wel ff een nieuw pedaal ging kopen omdat hij het niet heel veilig vond het idee dat ik daarmee ga rijden :')

kan er nu 1 2ehands krijgen voor 30 euro, goede deal? (heb geen ideeo voor hoeveel dat spul normaal weg gaat.
 
nou rempedaal eraf, geprobeerd om hem met een gasbrander te verhitten en te buigen maar dat werd hem niet.

toen maar in de bankschroef recht drukken en flink meppen met een hamer.
wonder boven wonder is die niet geknapt en nu weer relatief recht.

toen mijn pa me bezig zag vroeg die wel ff of ik wel ff een nieuw pedaal ging kopen omdat hij het niet heel veilig vond het idee dat ik daarmee ga rijden :')

kan er nu 1 2ehands krijgen voor 30 euro, goede deal? (heb geen ideeo voor hoeveel dat spul normaal weg gaat.

In die links die ik je hierboven geef kun je zien ong. 83euro voor imitatie nieuw. En een 2ehands (excl. verzenden) voor 15euro. Is wel voor cbr100f, maar honda kennende is dat gewoon dezelfde.

Iemand anders noemde ook al 100euro voor een nieuwe 'echte' van Honda.

Ik denk dat 30euro een prima prijs is dan.
 
Zeggen dat je hem voor 25 wel wilt hebben O-)

En: alles nieuw laten spuiten he?!? mooi kleurtje uitzoeken, demper fixen en dan :]
 
net ff naar de garage geweest en zoals verwacht geen ernstige schade wat tot ongelukken kan komen.

heb ff samen met die man gekeken naar welke stickers ik nodig heb en zo te zien heb ik voor 150 euro aan originele stickers nodig.
uiteraard komt daar nog spuitwerk bij maar dat moet erg voordelig kunnen.
ik hoop dat ik hem weer in originele staat heb voor 250 euro *O*

(alleen de uitlaat is een stukje uit carbon, iemand een idee hoe dat mooi te herstellen is?)
 
150 euro voor stickers... slik....

Misschien de moeite waard om ff te zoeken op ebay of zo?

Geen tip voor je carbonuitlaat, helaas.
 
150 euro voor stickers... slik....

Misschien de moeite waard om ff te zoeken op ebay of zo?

Geen tip voor je carbonuitlaat, helaas.


ja een sticker van 5 cm lang en 1,5 cm breed kost 10 euro, heb er aardig wat nodig en 2 dure van rond de 25 euro.

maar goed, als ik de schade zo kan herstellen dat hij weer als origineel is dan vind ik het nog wel meevallen.
als ik de kappen zou laten vervangen dan was de schade geschat op 2000 euro :')
nieuw zijkap kost 600 euro ongeveer en dat is slechts 1 die ik nodig heb :X

de spiegel en knippers ga ik of zwart spuiten of ff nieuwe via ebay halen.
zit dus alleen met de uitlaat, demnk dat ik hem via MP verkoop en via ebay een nieuwe bestel uit amerika, dan kan het voor mij nog voordelig uitvallen
 
als je fucking diverse malen asfalt met een V schrijft, asvalt dus. dan denk je dus echt dat het hoort.
u schijt ook in de gang vermoed ik?
 
Ben geen metaaldeskundige, maar aluminium breekt eerder dan het buigt.
Of er ontstaan haarscheurtjes...lijkt me niet fijn als je een keer je achterrem nodig hebt, dat je er doorheen trapt.
 
Laatst bewerkt:
als je fucking diverse malen asfalt met een V schrijft, asvalt dus. dan denk je dus echt dat het hoort.
u schijt ook in de gang vermoed ik?
Dit is echt een waardevolle aanvulling op dit topic. De insinuatie richting intelligentie valt hieruit direct terug te spiegelen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan