Vorige week zondag ontwaken en zien dat het een mooie dag is.
die dag zou ik naar mijn vriendin gaan maar besloot nog f een ommetje met de motor te maken want mooi weer is zeldzaam.
ik tuf van huis weg naar de lutte alwaar ik besloot om ff duitsland in te rijden om in een pittoresk plaatsje een ijsje te eten.
aangezien ik ditmaal via een andere weg naar bad bentheim ging kwam ik op een onbekende weg uit. paar afslagen en ik kende de weg niet.
ik rij een heuvel op in 30 km gebied en hou me keurig aan de snelheid ook omdat de weg in slechte staat was en ik het niet kende.
bovenop de bult zie ik dat de weg naar beneden flink slingert en ik wil iets bijremmen.
ik raak de rem iets aan en mijn voorwiel glijdt weg, ik ga nu naar het midden van de weg en zie tot mijn schrik dat er ook net een auto aan komt.
ik rem nog een keer en weer slipt mijn wiel, nog een keer en ik ga nu echt recht op de auto af die op enkele meters van me af is.
om een frontale botsing uit de weg te gaan rem ik nogmaals en ga daarbij lekker onderuit.
als in een droom voel ik mijn motor onder me vandaan schuiven vlak langs de auto heen.
ik hoor gekraak en dan kom ik met mijn helm met het asvalt in aanraking waarop ik nog ff stuiter.
ik kan direct opstaan en samen met de bestuurder van de auto raap ik mijn motor weer op en zet hem aan de kant van de weg.
de man vraagt of alles goed is en dat was zo en hij gaat weer verder.
als eerste natuurlijk ff een cigaretje roken en terwijl ik een aansteker zoek komt er een duitse dame kijken van het huis aan de overkant.
die heeft me vuur en een paar glaasjes water gegeven waarbij de man vertelde dat ook hij en heel veel anderen in die bocht ongelukken hebben gehad (had van het hele plaatsje juist die plek gevonden die bovenaanstaat met ongelukken).
wat de oorzaak precies was weet ik niet maar zal een combo zijn geweest van slecht wegdek, weinig ervaring en mogelijk nog de beschermingslaag op de zijkant van mijn 150 km oude voorband.
maar goed, de schade was echt kut.
mijn motor verkeerde vroeger in perfecte staat. ondanks dat hij 10 jaar oud is was er slechts 1 klein deukje in de tank die alleen opvalt onder een bepaalde hoek, voor de rest in extreem goede staat (zelfs de spanningsregelaar en kettingspanner waren nog origineel ).
nu heb ik dus een omgebogen rempedaal, een geschuurde zijkap met een 5mm gat (lijkt wel een bukskogel gaatje), een geschuurd inspectieluikje, geschuurde spiegel en knipper, beschadigde uitlaat en remhendel.
zelf heb ik 3 dagen een zere nek gehad en een flinke deuk in mijn ego
maar nu vraag ik me af wat te doen en heb dus een aantal opties.
a) de motor heel simpel zelf een beetje bijwerken
b) nieuwe kappen zoeken (wat in mijn kleurstelling schijnbaar moeilijk te vinden is)
c)de complete motor overspuiten in een nieuw ontwerp (ik heb een photoshop design gezien voor del boskes motor en dat vond ik erg mooi eruit zien ).
de vraag is of ik in het laatste geval ooit nog wel wat voor mijn motor kan beuren.
ps weet iemand waar je een helm kunt testen of die nog goed is?
ik viel met 15 km/h tikte relatief zach het asvalt aan en de helm heeft geen zichtbare schade.
het positieve is dat ik nu een knee-down heb gemaakt en ik mooie schuurplekken op mijn slider heb
http://lh3.ggpht.com/rkuipers1981/SLG5yRtU2BI/AAAAAAAABSw/tGF44uuAeGs/17082008022.jpg?imgmax=800
en het meest bizarre van het hele gedoe is dat ik de afgelopen ochtend wakker werd met een droom over dat ik mijn motor crashde en ik niet kon rijden omdat ik eerst de schade moest oplappen
die dag zou ik naar mijn vriendin gaan maar besloot nog f een ommetje met de motor te maken want mooi weer is zeldzaam.
ik tuf van huis weg naar de lutte alwaar ik besloot om ff duitsland in te rijden om in een pittoresk plaatsje een ijsje te eten.
aangezien ik ditmaal via een andere weg naar bad bentheim ging kwam ik op een onbekende weg uit. paar afslagen en ik kende de weg niet.
ik rij een heuvel op in 30 km gebied en hou me keurig aan de snelheid ook omdat de weg in slechte staat was en ik het niet kende.
bovenop de bult zie ik dat de weg naar beneden flink slingert en ik wil iets bijremmen.
ik raak de rem iets aan en mijn voorwiel glijdt weg, ik ga nu naar het midden van de weg en zie tot mijn schrik dat er ook net een auto aan komt.
ik rem nog een keer en weer slipt mijn wiel, nog een keer en ik ga nu echt recht op de auto af die op enkele meters van me af is.
om een frontale botsing uit de weg te gaan rem ik nogmaals en ga daarbij lekker onderuit.
als in een droom voel ik mijn motor onder me vandaan schuiven vlak langs de auto heen.
ik hoor gekraak en dan kom ik met mijn helm met het asvalt in aanraking waarop ik nog ff stuiter.
ik kan direct opstaan en samen met de bestuurder van de auto raap ik mijn motor weer op en zet hem aan de kant van de weg.
de man vraagt of alles goed is en dat was zo en hij gaat weer verder.
als eerste natuurlijk ff een cigaretje roken en terwijl ik een aansteker zoek komt er een duitse dame kijken van het huis aan de overkant.
die heeft me vuur en een paar glaasjes water gegeven waarbij de man vertelde dat ook hij en heel veel anderen in die bocht ongelukken hebben gehad (had van het hele plaatsje juist die plek gevonden die bovenaanstaat met ongelukken).
wat de oorzaak precies was weet ik niet maar zal een combo zijn geweest van slecht wegdek, weinig ervaring en mogelijk nog de beschermingslaag op de zijkant van mijn 150 km oude voorband.
maar goed, de schade was echt kut.
mijn motor verkeerde vroeger in perfecte staat. ondanks dat hij 10 jaar oud is was er slechts 1 klein deukje in de tank die alleen opvalt onder een bepaalde hoek, voor de rest in extreem goede staat (zelfs de spanningsregelaar en kettingspanner waren nog origineel ).
nu heb ik dus een omgebogen rempedaal, een geschuurde zijkap met een 5mm gat (lijkt wel een bukskogel gaatje), een geschuurd inspectieluikje, geschuurde spiegel en knipper, beschadigde uitlaat en remhendel.
zelf heb ik 3 dagen een zere nek gehad en een flinke deuk in mijn ego
maar nu vraag ik me af wat te doen en heb dus een aantal opties.
a) de motor heel simpel zelf een beetje bijwerken
b) nieuwe kappen zoeken (wat in mijn kleurstelling schijnbaar moeilijk te vinden is)
c)de complete motor overspuiten in een nieuw ontwerp (ik heb een photoshop design gezien voor del boskes motor en dat vond ik erg mooi eruit zien ).
de vraag is of ik in het laatste geval ooit nog wel wat voor mijn motor kan beuren.
ps weet iemand waar je een helm kunt testen of die nog goed is?
ik viel met 15 km/h tikte relatief zach het asvalt aan en de helm heeft geen zichtbare schade.
het positieve is dat ik nu een knee-down heb gemaakt en ik mooie schuurplekken op mijn slider heb
http://lh3.ggpht.com/rkuipers1981/SLG5yRtU2BI/AAAAAAAABSw/tGF44uuAeGs/17082008022.jpg?imgmax=800
en het meest bizarre van het hele gedoe is dat ik de afgelopen ochtend wakker werd met een droom over dat ik mijn motor crashde en ik niet kon rijden omdat ik eerst de schade moest oplappen
Laatst bewerkt: