En daar lag ik

miccie

MF veteraan
24 dec 2006
15.501
9
Haarlem
Vanmiddag was ik lekker aan het rijden door de provincie. Net nog even hier naar een winkel, schijfslot erop.

Eenmaal uitgekeken in de winkel stap ik lekker op m'n fiets, wil de rijbaan op.... en daar ga ik, richting grond. Ben ik het schijfslot vergeten!

Ik sta op, probeer m'n fiets op te tillen. Gelukkig was er iemand zo aardig even mee te tillen om 'm rechtop te krijgen.

Gelukkig geen schade aan het remgedeelte, alleen wat krasjes op op wat plastic. (zelfs het slot is nog helemaal heel, alleen plastic kapje daarvan ligt eraf)

Dit is hier al vaker door anderen neergezet. Toch maakt (bijna) iedereen eens zo'n domme fout volgens mij. :)
 
Da's balen :X
Ik heb zelf zo'n mooi fluoriserend koortje aan m'n schijfremslot zitten in de hoop dat ik het dan niet vergeet.
 
Vanmiddag was ik lekker aan het rijden door de provincie. Net nog even hier naar een winkel, schijfslot erop.

Eenmaal uitgekeken in de winkel stap ik lekker op m'n fiets, wil de rijbaan op.... en daar ga ik, richting grond. Ben ik het schijfslot vergeten!

Ik sta op, probeer m'n fiets op te tillen. Gelukkig was er iemand zo aardig even mee te tillen om 'm rechtop te krijgen.

Gelukkig geen schade aan het remgedeelte, alleen wat krasjes op op wat plastic. (zelfs het slot is nog helemaal heel, alleen plastic kapje daarvan ligt eraf)

Dit is hier al vaker door anderen neergezet. Toch maakt (bijna) iedereen eens zo'n domme fout volgens mij. :)

Gelukkig valt de schade zo te horen nog mee.

En inderdaad, zoiets kan een keer gebeuren. Ik heb zelf zo'n fel geel koord (disc lock reminder) die ik om mijn handvat doe, hierdoor vergeet ik het (tot nu toe) nooit. De ene dag dat ik dat koordje vergeten was...inderdaad..slot vergeten..niet gevallen maar wel de km-tellerkabel doormidden.
 
schrijfremslot zo monteren dat als je wegrijdt hij meteen blokkeert, dus meteen bij de vork.
Scheelt!
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gelukkig nooit gehad, ik heb ook nooit een schijfremslot bij me.

Maar waarschijnlijk heb ik ook een fiets die niemand wil hebben.
 
Ik heb ook zo'n mooi schijfremslot maar ik ben hem nooit vergeten, puur omdat die niet om mijn remschijf past :P
 
Ik ken het helaas ook maar al te goed. Meerdere keren gehad zelfs. Gelukkig alle keren de motor rechtop gehouden. Ik was steeds te koppig om zo'n koortje te kopen tot het een keer wel fout ging. Reed weg en ineens "KLANG!". Ja hoor, beugel waar de remklauw aanzit afgebroken |(

Daar sta je dan op je eerste dag van je vakantie op het circuit van Spa. Waren op weg naar Luxemburg. Hebben de remklauw toen opgehangen onder me balhoofd en heb de hele vakantie met 1 remklauw voor gereden. Is niet fijn kan ik je vertellen. En in Luxemburg nergens een dealer te vinden dus duitsland in. Moesten ze het onderdeel bestellen, en ja hoor, was het binnen op de dag dat we naar huis gingen.

Toen heeft me (ex)vriendin maar snel een koortje voor me gekocht ik wilde em zelf nog steeds niet kopen O-)
 
wel zuur voor je. ik ben met mijn scooter (vreuger) ooit heel het kabelslot vergeten uit het achterwiel te halen, toen heb ik de vering er onder uit gereden haha ach later lach je erom hé ;)
 
wel zuur voor je. ik ben met mijn scooter (vreuger) ooit heel het kabelslot vergeten uit het achterwiel te halen, toen heb ik de vering er onder uit gereden haha ach later lach je erom hé ;)

Tijd geleden ook bijna weggereden met kettingslot door achterwiel (en om paal heen) :+ Blij dat ik een paar stapjes naar voren deed en de spanning voelde :P Alhoewel die fietser die langsfietste ook gewoon wat had mogen zeggen ipv mij raar aan te kijken B|
 
Plak een stikker op je kroonplaat met "schijfremslot!!!" :+

ben hem zelf ook een keer vergen, maar gelukkig niet onderuit gegaan, en ook geesn schade aan schijf/klauw/slot
 
Op zo'n moment is het behoorlijk lullig. Van de week idd maar meteen zo'n koordje halen.
Maar zo achteraf kan ik er wel om lachen, des te meer omdat er geen serieuze schade is. Normaal gesproken doe ik het slot meteen achter de remklauw, dan kan er weinig gebeuren. Maar vandaag toevallig dat het anders was.

Zo'n sticker op de kroonplaat vind ik ook geen gek idee eigenlijk.

(en idd, zo vergeet ik het niet snel meer :) )
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar met de TT mij ook overkomen, gelukkig stond ik in een weiland achtig iets waardoor ik alleen iemand zn helm volspoot met zand :9 maar ik heb iid nu ook zo'n fluorgeel koortje... ideaal
 
Ik heb een hoesje bij me schijfremslot, als ik hem monteer gaat de contactsleutel in het hoesje. Dan vergeet je hem nooit.
 
Ik heb er zo,n magneet bij die moet je op het contact plaatsen,dus elke keer als je je contactsleutel in het contact wilt doen zie je dat ding en word je direct duidelijk dat je je schijfslot nog moet verwijderen.Kan niet meer missen ben het daardoor nog nooit vergeten.
 
Schijfremslot met alarm hiero :+

Ding gaat om de haverklap af, dus ook als ik m'n stuur beweeg tijdens het opstappen.....
gegarandeerd dat je 'm niet vergeet :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan