En dan ben je, je rijbewijs kwijt..

Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten .
Iedereen die te hard rijdt weet toch dat je dan risico loopt
om gepakt te worden, niet miepen dan
 
Absoluut niet waar....is een verjaardagsverhaal.....bij aanhouding (snelheid) werd m'n rijbewijs ingenomen, oom agent wist te vertellen dat ik hem binnen 10 dagen wel weer zou hebben.
Echter de rechter besliste anders en koos voor 4 maanden.
En dat na 20 jaar rijbewijs met niet één boete op m'n naam.

Is ook aangepast na 1 juni 2011, 'vroeger' werd er normaal bij een overtreding tussen de 50 en 70 km/h meestal binnen de 10 dagen OM tijd het rwb terug gegeven, boven de 70 km/h sowieso meestal niet.

Maar blijkbaar is het strenger geworden

Sinds 1 juni 2011 wordt het rijbewijs ook bij een eerste grove snelheidsoverschrijding ingehouden en volgt als eis ter zitting een onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijvoertuigen (OBM). Dit betekent dat het rijbewijs niet meer -zoals voorheen veelal gebruikelijk was- wordt teruggegeven als het een eerste overtreding betreft, maar langer wordt ingehouden bij de CVOM.

Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/veelgestelde_vragen/snelheid_en/
 
Laatst bewerkt:
Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten .
Iedereen die te hard rijdt weet toch dat je dan risico loopt
om gepakt te worden, niet miepen dan

Dat kun je wel zo makkelijk zeggen, maar als ik het verhaal van TS goed begrijp is hij genadeloos genaaid door een eenstreper die graag promotie wil maken. En dat maakt het natuurlijk allemaal een heel ander verhaal....
 
Goed bezig man.. In januari je A'tje en m nu al kwijt voor anderhalf jaar.. En wtf, 117 gecorrigeerd dat is 130 op je teller, vind je dat zelf niet lomp? Als je hem 'even' opentrekt om ervoorbij te gaan dan rij ik 80 niet 130..
Hoe weet jij nou hoe accuraat zijn teller is?
 
Er vanuigaande dat dit verhaal klopt moet je in het verleden al vaker in de fout zijn gegaan.
1 x zo'n overtreding kan je even je rijbewijs kosten, kan je een flinke boete kosten, vrijwel zeker zo'n enorm nuttig EMG cursis maar daar blijft het bij.
Als jij je de laatste jaren netjes hebt gedragen dan kan je bij een rechter best op wat clementie rekenen. Onder die EMG zal je trouwens vrijwel zeker niet uit komen.

bigscale
 
Dat kun je wel zo makkelijk zeggen, maar als ik het verhaal van TS goed begrijp is hij genadeloos genaaid door een eenstreper die graag promotie wil maken. En dat maakt het natuurlijk allemaal een heel ander verhaal....

Elk verhaal heeft twee kanten, er wordt niet voor niets ingegrepen.
Komt ook een factor mazzel bij kijken natuurlijk, ik rij buiten de bebouwde altijd te hard en dan weet je
dat je gepakt kan worden je weet ook dat je dan pech kan hebben, niet zeiken en gewoon je rug rechten.
Het zelfde als fout parkeren dan loop je ook risico op een prent.
Zou de motivatie van de rechter wel eens willen lezen.........
 
~
Hallo,

De titel zegt het al... '(
Mijn rijbewijs is ingenomen met een snelheid overschrijding van welgeteld 67 kilometer per uur binnen de bebouwde kom waar je dus 50 mocht, maar gelukkig heb ik een goede reden! (ongeveer dan)


67 km te hard binnen de bebouwd kom? en dan vind jij het een goede reden om even met 117 in te halen (binnen de bebouwde kom) waar kinderen kunnen fietsen, mensen oversteken?
Vind je het gek dat de politie je motor uitzet, doorgaans doen ze dit als ze verwachten dat je er vandoor gaat, eerdere stoptekens genegeerd?
67 km te hard binnen de bebouwde kom en dan vind je dat de politie niet goed optreed?
Waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen en denk je er heel anders over, maar van mij mogen ze je rijbewijs wel langer afpakken.
Het verbaast me dan ook dat verschillende mensen zich hier meer druk maken over het feit dat meneer een bekeuring heeft en zijn rijbewijs kwijt is en niet over wat er kan gebeuren als je een ongeluk veroorzaakt binnen de bebouwde kom, met deze snelheid.
Als je dan toch zo hard wilt rijden, ga dan met je rijbewijs (die je waarschijnlijk) weer wilt gaan halen, af en toe een dagje racen op een circuit, dan heb je ook je kick, ben je gewoon verzekerd en maak je mij niet kwaad met domme verhalen.
Waarvan ik betwijfel of ze echt zijn, gezien je eerdere berichten.
En als ze wel echt zijn, dan is het intelligentie niveau waarschijnlijk niets iets om me verder druk over te maken
 
industrieterrein aan in Zwolle en daar hebben we een tweebaansweg,


:W je kent de situatie daar zeker niet.
in ieder geval geen fietsers op de rijbaan.
 
en zo zijn er ook al weer spelende kinderen bij :/


DIE HOREN NIET OP DE WEG!!!! :(
 
\
Hallo,

De titel zegt het al... '(
Mijn rijbewijs is ingenomen met een snelheid overschrijding van welgeteld 67 kilometer per uur binnen de bebouwde kom waar je dus 50 mocht, maar gelukkig heb ik een goede reden! (ongeveer dan)


67 km te hard binnen de bebouwd kom? en dan vind jij het een goede reden om even met 117 in te halen (binnen de bebouwde kom) waar kinderen kunnen fietsen, mensen oversteken?
Vind je het gek dat de politie je motor uitzet, doorgaans doen ze dit als ze verwachten dat je er vandoor gaat, eerdere stoptekens genegeerd?
67 km te hard binnen de bebouwde kom en dan vind je dat de politie niet goed optreed?
Waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen en denk je er heel anders over, maar van mij mogen ze je rijbewijs wel langer afpakken.
Het verbaast me dan ook dat verschillende mensen zich hier meer druk maken over het feit dat meneer een bekeuring heeft en zijn rijbewijs kwijt is en niet over wat er kan gebeuren als je een ongeluk veroorzaakt binnen de bebouwde kom, met deze snelheid.
Als je dan toch zo hard wilt rijden, ga dan met je rijbewijs (die je waarschijnlijk) weer wilt gaan halen, af en toe een dagje racen op een circuit, dan heb je ook je kick, ben je gewoon verzekerd en maak je mij niet kwaad met domme verhalen.
Waarvan ik betwijfel of ze echt zijn, gezien je eerdere berichten.
En als ze wel echt zijn, dan is het intelligentie niveau waarschijnlijk niets iets om me verder druk over te maken

Spelende kinderen :? ,s'morgens vroeg,om pak em beet 7 uur in een industrie gebied,lijkt mij een beetje overdreven O-)

circuit en racen ,verzekerd :N
 
Laatst bewerkt:
industrieterrein aan in Zwolle en daar hebben we een tweebaansweg,


:W je kent de situatie daar zeker niet.
in ieder geval geen fietsers op de rijbaan.
Precies, als dat op de centuurbaan is geweest kan het makkelijk. 2 keer 2 rijbanen, tussen berm, geen fietspaden, op het industrieterrein. Vroeger mocht je daar nog 80.
 
industrieterrein aan in Zwolle en daar hebben we een tweebaansweg,


:W je kent de situatie daar zeker niet.
in ieder geval geen fietsers op de rijbaan.

ik ken de situatie daar zeker niet, geeft toe dat ik het dan niet goed kan beoordleen, misschien dat de straatnaam even opgegeven kan worden kunnen we allemaal op google streetenz de situatie bekijken.
Blijft het feit dat hij nog steeds 67 km te hard gaat op een 50 km weg.
 
....
Oh en ik ben hem een jaar kwijt omdat ik misschien eerder stiekem wat overtredingen heb gemaakt waardoor ik hem kwijt was, maar dat was toen ik mijn rijbewijs net had en even leuk stoer dacht te doen dus vandaar.

TS is hem al eerder kwijt geweest.....
Gelukkig heeft hij voldoende zelfreflectie om er iets van te hebben geleerd.

|(
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen ben jij het heilige boontje hier! :W

Nee hoor, want zoals je kunt lezen waren er wel meer mensen die aan het verhaal van TS twijfelden.

En we kunnen hier natuurlijk wel weer gaan miepen over overstekende gieters en weet ik veel wat meer. Maar TS wist dat hij hem al eerder kwijt was geweest en dat je dan bij een volgende keer veel te hard gewoon de lul bent. Prima als hij vindt dat je daar best 67 te hard kan rijden (ben ik jaaaaren geleden ook weleens voor gepakt (63 te hard op de Rijksstraatweg bij Wassenaar), maar je weet dat het een 50 km weg is, dus dat als je dan gepakt wordt dat je de lul bent.

Wees dan een vent en ga niet anderen de schuld geven van je eigen fouten. Er is er maar 1 die met z'n klauw aan het gas zat. En dat je het niet door hebt als je 10 of 20 te hard rijdt, kan ik in sommige situaties nog inkomen. Maar als je zonder op je teller te kijken het verschil tussen 80 en 120 niet weet, hoor je inderdaad geen rijbewijs te hebben.

En voor wat betreft de dronken automobilist. Ik heb altijd geleerd: In geval van twijfel niet inhalen... Voor hetzelfde geld rijdt ze ineens een inrit of parkeervak in terwijl je naast haar zit. Of besluit ze om te keren. Dan zit je dus met gangetje 100 in de zijkant.
 
Wees dan een vent en ga niet anderen de schuld geven van je eigen fouten. Er is er maar 1 die met z'n klauw aan het gas zat.
TS is nog jong, en heeft waarschijnlijk een nog onrijpe prefrontale cortex. Hierdoor denkt hij alleen aan gevolgen op zeer korte korte termijn. Het is niet ondenkbaar dat TS ook zonder RBW toch een keer even een stukje gaat rijden.
 
TS is nog jong, en heeft waarschijnlijk een nog onrijpe prefrontale cortex. Hierdoor denkt hij alleen aan gevolgen op zeer korte korte termijn. Het is niet ondenkbaar dat TS ook zonder RBW toch een keer even een stukje gaat rijden.

Ik heb hier nog wel een Nintendo DS met braintrainer liggen, heeft TS nu tijd genoeg voor.
Tenminste als hij nu wel op de bank blijft zitten aangezien hij al eerder een veroordeling heeft gehad voor het rijden zonder een rijbewijs. :+
 
\
Hallo,

De titel zegt het al... '(
Mijn rijbewijs is ingenomen met een snelheid overschrijding van welgeteld 67 kilometer per uur binnen de bebouwde kom waar je dus 50 mocht, maar gelukkig heb ik een goede reden! (ongeveer dan)


67 km te hard binnen de bebouwd kom? en dan vind jij het een goede reden om even met 117 in te halen (binnen de bebouwde kom) waar kinderen kunnen fietsen, mensen oversteken?
Vind je het gek dat de politie je motor uitzet, doorgaans doen ze dit als ze verwachten dat je er vandoor gaat, eerdere stoptekens genegeerd?
67 km te hard binnen de bebouwde kom en dan vind je dat de politie niet goed optreed?
Waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen en denk je er heel anders over, maar van mij mogen ze je rijbewijs wel langer afpakken.
Het verbaast me dan ook dat verschillende mensen zich hier meer druk maken over het feit dat meneer een bekeuring heeft en zijn rijbewijs kwijt is en niet over wat er kan gebeuren als je een ongeluk veroorzaakt binnen de bebouwde kom, met deze snelheid.
Als je dan toch zo hard wilt rijden, ga dan met je rijbewijs (die je waarschijnlijk) weer wilt gaan halen, af en toe een dagje racen op een circuit, dan heb je ook je kick, ben je gewoon verzekerd en maak je mij niet kwaad met domme verhalen.
Waarvan ik betwijfel of ze echt zijn, gezien je eerdere berichten.
En als ze wel echt zijn, dan is het intelligentie niveau waarschijnlijk niets iets om me verder druk over te maken


En dit is een voorbeeld ervan; nog nooit zoveel aannames in 1 stukje tekst gezien.
 
ik ken de situatie daar zeker niet, geeft toe dat ik het dan niet goed kan beoordelen , misschien dat de straatnaam even opgegeven kan worden kunnen we allemaal op google streetenz de situatie bekijken.
Blijft het feit dat hij nog steeds 67 km te hard gaat op een 50 km weg.

Aha, het wordt wakker...........
 
Nee hoor, want zoals je kunt lezen waren er wel meer mensen die aan het verhaal van TS twijfelden.

En we kunnen hier natuurlijk wel weer gaan miepen over overstekende gieters en weet ik veel wat meer. Maar TS wist dat hij hem al eerder kwijt was geweest en dat je dan bij een volgende keer veel te hard gewoon de lul bent. Prima als hij vindt dat je daar best 67 te hard kan rijden (ben ik jaaaaren geleden ook weleens voor gepakt (63 te hard op de Rijksstraatweg bij Wassenaar), maar je weet dat het een 50 km weg is, dus dat als je dan gepakt wordt dat je de lul bent.

Wees dan een vent en ga niet anderen de schuld geven van je eigen fouten. Er is er maar 1 die met z'n klauw aan het gas zat. En dat je het niet door hebt als je 10 of 20 te hard rijdt, kan ik in sommige situaties nog inkomen. Maar als je zonder op je teller te kijken het verschil tussen 80 en 120 niet weet, hoor je inderdaad geen rijbewijs te hebben.

En voor wat betreft de dronken automobilist. Ik heb altijd geleerd: In geval van twijfel niet inhalen... Voor hetzelfde geld rijdt ze ineens een inrit of parkeervak in terwijl je naast haar zit. Of besluit ze om te keren. Dan zit je dus met gangetje 100 in de zijkant.

Conclusie is dat jij hiermee wilt aangeven dat ik geen rijbewijs hoor te hebben?
 
Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten .
Iedereen die te hard rijdt weet toch dat je dan risico loopt
om gepakt te worden, niet miepen dan

bored.gif
 
Snap niet dat je die auto zo persé voor bij moest... Ik heb liever een gek voor me dan achter me. Als die voor me rijdt kan ik zelf zien wat er gebeurt en daar op handelen, als ze achter je rijden niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan