En dan zeggen ze wat over koekblikkers...

robaja

MF'er
13 jun 2006
90
0
Dronten
Met plezier lees ik altijd de verhalen over koekblikkers die weer eens wat fout doen, maar motorrijders kunnen er ook wat van.

We(mijn vriendin reed, ik zat ernaast) reden gisteren in koekblik op de A1 naar huis toe.
Ik moest ff wat vocht kwijt, dus vroeg mijn vriendin om de volgende afslag even bij de pomp te stoppen. Nu is mijn vriendin een echte voorzichtige rijder, dus zij gaf al een minuut voor de afslag haar richting aan om uit te voegen.
Op het moment dat ze de uitvoegstrook op wilt, schiet er van achter ons uit een motor die hem naast onze auto zet en er voorbij wilt. Het is dat ik altijd meekijk en haar net op tijd kom waarschuwen want anders had ze die motor van de weg gedrukt.
Gevolg: een dikke slingerbeweging over de snelweg.....hart in mijn keel en de motor die met zijn hand omhoog voorbij komt. |( |( |(

Nou kwader kun je mij niet krijgen. Voorkom je dat de L#L van de weggedrukt word, terwijl hij fout zit, gaat ie nog met zijn hand zwaaien ook.

Als motorrijder zou je JUIST moeten weten wat een auto gaat doen, helemaal als het knipperlicht al uit staat.

Jammer en gelukkig voor de motor reed mijn vriendin want ik was in staat om de gek eens goed de waarheid te vertellen, want hij stopte om te tanken. Mijn vriendin reed door want wilde geen scene schoppen.

Vaak zijn de koekblikkers diegene die niet kunnen rijden, maar zo'n vent moet eigenlijk ook gewoon eens een keer flink van zijn motor worden gereden. Misschien dat hij dan eens wat minder arrogant zo zijn motor overal tussen kwakt.
 
ik snap niet helemaal wat er gebeurde?

wilde die motor rechts voorbij ofzo? over de vluchtstrook?
 
ik snap niet helemaal wat er gebeurde?

wilde die motor rechts voorbij ofzo? over de vluchtstrook?
Over de vluchtstrook lijkt me :?

Hoe dan ook... als een automobilist richting aangeeft, moet je er m.i. niet naast gaan rijden natuurlijk.

Zo te lezen beetje domme actie van de motorrijder.
 
Maar de uitvoegstrook was dus al wel begonnen? Want rechts van de blokmarkering inhalen is toegestaan.
En je noemt je vriendin een echte voorzichtige rijder, maar ze ging dus wel zonder te kijken naar rechts?
En 1 minuut vantevoren je knipper aan, wil dus zeggen 2 km vantevoren. Kunnen mensen ook denken dat je hem vergeten bent...


Maar goed alsnog een stomme actie van die motorrijder, ik hou er altijd rekening mee dat mensen mij niet zien. En als iemand ze knipper aanheeft zal ik er nooit brutaal gewoon naast gaan rijden.
 
Je vriendin is een heel voorzichtige rijdster, maar ze had de motorrijder niet gezien... :? Ach, op een motor-forum moet je niet zo lopen zeiken over motorrijders :z :+ :W
 
Vaak zijn de koekblikkers diegene die niet kunnen rijden, maar zo'n vent moet eigenlijk ook gewoon eens een keer flink van zijn motor worden gereden. Misschien dat hij dan eens wat minder arrogant zo zijn motor overal tussen kwakt.

Helemaal mee eens.
Morgen gaan we allemaal met de auto naar het werk en dan gaan we die agressieve motorrijders van de weg rijden! (= doden) *O* *O* *O*

Als ze dood zijn kwakken ze wat minder arrogant hun motoren overal tussen. -O- -O- -O-
 
Je vriendin is een heel voorzichtige rijdster, maar ze had de motorrijder niet gezien... :? Ach, op een motor-forum moet je niet zo lopen zeiken over motorrijders :z :+ :W

volgens mij duurde het te lang voordat ze naar rechts ging :+
anders had ie m dr niet naast kunnen gooien ;)
 
was de motorrijder nu al op de uitvoegstrook of niet toen die de auto voorbij ging? Of reed hij op de vluchtstrook.
want als het het eerste was dan was de auto dus veelste laat met uitvoegen, of dat het knipperlicht nu aan staat of niet.
bij blomarkering mag je idd rechts voorbij rijden als je wilt.

nog steeds is me niet duidelijk wat de situatie precies is, maar los daarvan heeft je vriendin niet goed gekeken
 
Laatst bewerkt:
Dus je vriendin rijd al een tijd met haar knipperlicht aan op de snelweg?(volgens mij moet je iets van 300 meter voor een afslag op de snelweg je knipper aanzetten)
Lijkt me logisch dat iemand dan denkt dat ze hem vergeten is(bvb met een inhaal actie)

Tuurlijk is het niet slim als motorrijder er dan langs te duiken maar voor een deel begrijp ik de verwarring wel.

[me="fighternorrie"]snapt ook vaak niet de mensen die alvast links gaan rijden omdat ze 5 stoplichten verder linksaf moeten B|[/me]
 
LOL, ik had al van deze reacties verwacht, want is toch een MOTORFORUM idd :+

Die kerel kwam idd over de vluchtstrook voorbij, dus gewoon lomp. Dan VRAAG je er toch om, om een keer van je fiets afgeknalt te worden.

Staat er weer in het nieuws: Koekblikker rijdt motorrijder van zijn fiets af. Ja logisch als je als een mongool gaat inhalen.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje als ik op mijn motor zit, maar ik let wel altijd op wat andere weggebruikers doen.
 
Boehoe... ;(

Ik haat die "ikkwameendebieltegenopdeweg-topics"... B|
Grow up en post niet bij ieder wissewasje zo'n janktopic over hoe benadeeld je wel niet bent gevalletje... :Z

D'r is nix gebeurd, je bent geschrokken en er zijn zat koekblikkers die hun richtingaanwijzer vergeten uit te zetten, dus als je vriendin naar de rechterbaan gaat en d'r lampje laat knipperen voor een dikke minuut, zou'k ook kunnen denken dat ze hem vergeten is! En dan dat geblaat over die gast ff flink de waarheid te vertellen... had dat gedaan keyboardridder, i.p.v. hier zo'n zielig verhaal ophangen... :W


})
 
het is toch een motorforum ja.

maar goed, je hebt gelijk, ook als motorrijder heb je niet over de vluchtstrook te rijden.

maar ik blijf erbij dat als je eerst kijkt voordat je naar rechts gaat het allemaal een stuk vloeiender verloopt. (en dan niet alleen in de spiegel maar ook door de zijramen en over je schouder enzo)
 
Hahah.. 1 minuut voordat je gaat afslaan je richting aan doen is ook wel een sukkelig stap!
Want er zijn er genoeg die ze vergeten en de hele weg links of rechts aangeven terwijl dat nooit gebeurt!
Dus: Eerst in je spiegels kijken, even je kop omdraaien, dan je richting aangeven, dan schuiven, dan weer in je spiegels kijken dan weer je richting uitzetten.... Toch??? :)
 
Dus je vriendin rijd al een tijd met haar knipperlicht aan op de snelweg?(volgens mij moet je iets van 300 meter voor een afslag op de snelweg je knipper aanzetten)
Lijkt me logisch dat iemand dan denkt dat ze hem vergeten is(bvb met een inhaal actie)

Tuurlijk is het niet slim als motorrijder er dan langs te duiken maar voor een deel begrijp ik de verwarring wel.

[me="fighternorrie"]snapt ook vaak niet de mensen die alvast links gaan rijden omdat ze 5 stoplichten verder linksaf moeten B|[/me]
die mongolen bij het cbr hebben mij geleerd dat ik 600 :X meter van te voren me knipper moet aanzetten _O-
 
Slim / laf dat de naam van degene die het stuk geschreven heeft er niet bij staat.
Jaloers waarschijnlijk omdat hij van zijn vrouw geen motor mag rijden.

Lezen is ook een kunst:
Door Vincent van Twillert.
Vincent%20b5media.jpg
 
Laatst bewerkt:
Boehoe... ;(

Ik haat die "ikkwameendebieltegenopdeweg-topics"... B|
Grow up en post niet bij ieder wissewasje zo'n janktopic over hoe benadeeld je wel niet bent gevalletje... :Z

D'r is nix gebeurd, je bent geschrokken en er zijn zat koekblikkers die hun richtingaanwijzer vergeten uit te zetten, dus als je vriendin naar de rechterbaan gaat en d'r lampje laat knipperen voor een dikke minuut, zou'k ook kunnen denken dat ze hem vergeten is! En dan dat geblaat over die gast ff flink de waarheid te vertellen... had dat gedaan keyboardridder, i.p.v. hier zo'n zielig verhaal ophangen... :W


})

Waarom lees het dan als je het zo haat???

En ik hang helamaal geen zielig verhaal op. Ik stoor me gewoon aan het feit dat die gast MIJ nog gaat verwijten dat het een bijna ongeluk was. Niets meer en niets minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan