En dan zeggen ze wat over koekblikkers...

Koekblikkers kijken volgens mij als ze al op de rechterbaan rijden NOOIT nog over hun rechterschouder, laat staan in hun rechterspiegel, als ze van de weg af gaan. Ik bedoel: hoe groot is de kans dat iemand nog ff over de vluchtstrook komt?
Gelukkig leer je dit met je motor wel altijd doen, gevaarlijke mogolen zijn all-over the place!
Altijd doen dus!

Die motorrijder is niet goed bij zijn hoofd dattie nog ff snel over de vluchtstrook komt inhalen, maar als je vriendin voorzichtig rijdt en al eeuwen haar knipperlicht aanhad en waarschijnlijk ook al 100 reed in afwachting van die afslag, dan had hij zo iets van: jezus ouwe taart doe je knipper weer uit! Maargoed, hij had ook over de linkerbaan ff kunnen knallen en erdan voor af gaan.
Vertel ff aan je vriendin dat je knipperlicht te vroeg uit doen juist niet voorzichtig is, en als je een afrit neemt ZELFS de vluchtstrook ff tjekken.

kan zijn, ik moest het wel bij mijn autolessen en heb het nog niet afgeleerd.
als de voorzichtige vriendin van de TS dat ook had gedaan dan was dit topic misschien niet geopend.

Maar de TS zegt zelf op te letten als hij op de bijrijdersstoel zit, ben blij dat ik zo iemand nooit naast me heb zitten. Als ik rechts zit dan bemoei ik me zo min mogelijk met de chauffeur en zelf vind ik het ook irritant als iemand dat bij mij doet.
 
mss stak ie zijn hand op als verontschuldiging :W
Ach we hebben allemaal wel eens acties die niet slim zijn of niet zo overkomen })
Gewoon goed op blijven letten :j
 
Altijd proberen of het toch niet een beetje de schuld van de koekblikker is *D

Alleen dit geval niet :N :N :N

Nu is mijn vriendin een echte voorzichtige rijder, dus zij gaf al een minuut voor de afslag haar richting aan om uit te voegen.
zeg dat jullie 100KM/u reden, reden jullie al ruim 1,5 km(1,66666km) met je knipperlicht aan.
Dit kan bij achter op komend verkeer verwarring opleveren.
Stel dat de motorrijder al ruim een km achter jullie hangt(op jullie inloopt), denkt dat jullie je knipper zijn vergeten en bij de afslag er langs wil schieten(WAT IK OOK ZEKER NIET GOED PRAAT ;) ).
Jullie komen plots naar rechts waardoor de motorrijder schrikt en naar de vluchtstrook uitwijkt.

In mijn ogen zijn jullie dus beide dan fout :Y

Motorrijder: had niet zo moeten uitvoegen :N
jullie: hadden nooit zo lang met je knipper aan moeten rijden, dat schept verwarring en vreemde situatie's.

Kan je wel 100% schuld aan de motorrijder willen geven, je vriendin zit ook fout.
Jij noemt het voorzichtig rijden, ik noem het onzeker rijden(op rijles/examen wordt je namelijk afgestraft op zulke akties)
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de autorijles is je geleerd dat het knipperlicht 300m voor de uitvoegstrook aan moet (bij het bord met de pijl omhoog, dat komt na de twee borden op 1200m en 600m met de pijl naar rechts) en dat je dan nog over je rechterschouder moet kijken voor je uitvoegstrook oprijdt.
Eerste heeft ze wel gedaan (minuutje vooraf is natuurlijk figuurlijk gesproken, TS bedoelt ws ruim op tijd), tweede niet. Foutje dus van de automobilist.


Maar: die motor mag niet op de vluchtstrook rijden (tenzij hij pech/een ongeval heeft), dus de motorrijder was ook fout.


Was dat handje niet ter verontschuldiging, en is dat in jouw schrik en woede per ongeluk verkeerd geïnterpreteerd?
 
Het was niet zo dat het knipperlicht al veel te lang uitstond aanstond. Ik zei een minuut maar bedoel gewoon ruim van te voren. Niet zo van knipperlicht aan en WAMS naar rechts.

En dan nog..... Als je een knipperlicht ziet mag je er vanuit gaan dat diegene in of uitvoegd, daar zijn die dingen toch voor bedoeld. :? :?

"Heh er komt een auto/motor aan met zijn knipperlicht aan en ik moet de weg op. Ohja, ik heb tijdens mijn theorie geleerd dat dit betekent dat hij hem gewoon vergeten is uit te doen, dus ik ga maar |( "

En ik weet echt het verschil tussen een "sorry handje" en een wegwerpgebaar zo van rot op.
 
Laatst bewerkt:
stond het knipperlicht nu aan of uit?
en ja ik weet ook wel dat het knippert, maar als het knippert staat je knipperlicht dus aan.

rare mensen die drontenaren, die motorrijder wist het natuurlijk ook allemaal niet meer :W
 
zeg dat jullie 100KM/u reden, reden jullie al ruim 1,5 km(1,66666km) met je knipperlicht aan.
Dit kan bij achter op komend verkeer verwarring opleveren.
Stel dat de motorrijder al ruim een km achter jullie hangt(op jullie inloopt), denkt dat jullie je knipper zijn vergeten en bij de afslag er langs wil schieten(WAT IK OOK ZEKER NIET GOED PRAAT ;) ).
Jullie komen plots naar rechts waardoor de motorrijder schrikt en naar de vluchtstrook uitwijkt.

In mijn ogen zijn jullie dus beide dan fout :Y

Motorrijder: had niet zo moeten uitvoegen :N
jullie: hadden nooit zo lang met je knipper aan moeten rijden, dat schept verwarring en vreemde situatie's.

Kan je wel 100% schuld aan de motorrijder willen geven, je vriendin zit ook fout.
Jij noemt het voorzichtig rijden, ik noem het onzeker rijden(op rijles/examen wordt je namelijk afgestraft op zulke akties)

helemaal mee eens. niks op toetevoegen
 
~
Jammer en gelukkig voor de motor reed mijn vriendin want ik was in staat om de gek eens goed de waarheid te vertellen, want hij stopte om te tanken. Mijn vriendin reed door want wilde geen scene schoppen.

~
wat had je hem willen vertellen dan? eehhm wilt u dat nooit meer doen? |(

je weet niet eens wat voor persoon het was.
en als je dan een mooie kevlar afdruk op je kop had gekregen,dan was het zeker ook nog een agressieve motor rijder geweest? :N
 
\
Jammer en gelukkig voor de motor reed mijn vriendin want ik was in staat om de gek eens goed de waarheid te vertellen, want hij stopte om te tanken. Mijn vriendin reed door want wilde geen scene schoppen.

\
wat had je hem willen vertellen dan? eehhm wilt u dat nooit meer doen? |(

je weet niet eens wat voor persoon het was.
en als je dan een mooie kevlar afdruk op je kop had gekregen,dan was het zeker ook nog een agressieve motor rijder geweest? :N

Ik had hem even op zijn (in mijn ogen) onbesuisde actie willen wijzen. Vaak denken die mensen ook nog dat er niets aan de hand is, en de volgende keer gaat het misschien wel mis.
En moet moet er altijd gelijk gemept worden??? kan toch ook met woorden. Volgens mij is er van een goed stuk discussie nog nooit iemand dood gegaan
 
ik zeg ook niet dat jij zou gaan meppen :N

maar je weet niet die andere persoon zou reageren,je mag tegenwoordig bijna blij zijn met een ram voor je kop ipv een mes in je ribben
 
en dat je hem toewenst om een keer goed van z'n motor gereden te worden is ook niet zo netjes hoor -O-
 
als dat zo was had de TS beter niks tegen zijn vriendin kunnen zeggen dan was het nog gebeurd ook. :+

benieuwd wat verhaal er dan op MF werd gedaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
maar je weet niet die andere persoon zou reageren,je mag tegenwoordig bijna blij zijn met een ram voor je kop ipv een mes in je ribben

Maar als het zou gebeuren was had ik volgens jou niet mogen zeggen dat het een agressieve motorrijder was?
Dus het is gewoon normaal dat je zomaar een ros voor je bek krijgt?
 
als dat zo was had de TS beter niks tegen zijn vriendin kunnen zeggen dan was het nog gebeurd ook. :+

benieuwd wat verhaal er dan op MF werd gedaan. ;)

Precies..... Ik was diegene die het juist voorkomen heeft, toch?
En als je dan als dank een wegwerpgebaar krijgt, kan je van mij een lamme sammie(weet ook niet wat het is, maar klonk wel netjes :) ) krijgen

En ik wens wel vaker iets.... Wil nog niet zeggen dat het ook gebeurd
 
Laatst bewerkt:
Maar als het zou gebeuren was had ik volgens jou niet mogen zeggen dat het een agressieve motorrijder was?
Dus het is gewoon normaal dat je zomaar een ros voor je bek krijgt?

Je had ook gewoon terwijl die staat te tanken snel z'n sleuteltje weg kunnen gooien...........schijnt de laatste tijd wel vaker te gebeuren. B|
En dan snel wegrijden *O* *O*
 
Maar als het zou gebeuren was had ik volgens jou niet mogen zeggen dat het een agressieve motorrijder was?
Dus het is gewoon normaal dat je zomaar een ros voor je bek krijgt?


ja :Y

als het zo is gebeurt zoals je het beschrijft in je verhaal zeker.
word je eerst bijna plat gereden,sta je lekker te tanken en uit te bibberen van je bijna dood ervaring.
komt er nog iemand op hoge poten aanlopen met de vraag waar je wel niet mee bezig bent.
sorry hoor maar zoiets zou ik dan ook zeker niet kunnen hebben.
 
ja :Y

als het zo is gebeurt zoals je het beschrijft in je verhaal zeker.
word je eerst bijna plat gereden,sta je lekker te tanken en uit te bibberen van je bijna dood ervaring.
komt er nog iemand op hoge poten aanlopen met de vraag waar je wel niet mee bezig bent.
sorry hoor maar zoiets zou ik dan ook zeker niet kunnen hebben.

Ja sorry.... zo had ik het nog niet bekeken.
Ik had de beste man wat koffie moeten aanbieden om van de schrik bij te komen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan