En dat was er weer een (bijna) minder

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Goedeavond...

ik heb zojuist ternauwenood een aanval van een silvergrijze stationwagon overleefd.

ik reed op de fly over van de A2 naar de A12 (als je van de a2 naar de a12 gaat komende vanuit het noorden) toen er een auto vlak op mijn bumper kwam rijden, (hij wilde eerst rechts inhalen maar dat kon niet ivm ander verkeer) na wat geheen en weer liet ik hem erlangs (was eerst een stukje bij hem weg gereden, maar hij kwam weer op mijn bumper zitten) toen ik hem er echt langs liet (ik reed op de Rechter(verbeterd) baan Tegen de vluchtstrook aan) kwam hij voorbij zetten op nog geen 30 cm (dat is heeel dicht bij met 120 km/u in de regen!!!)

ik heb de meneer achter na gereden tot zijn huis, onderweg (in galencop) heeft hij nog een rotonde 3 keer genomen om te kijken of ik echt achter hem aan reed, toen een paar stukken waar je niet in mag in gereden en uiteindelijk is hij gestopt bij zijn huis, al waar ik hem op rustige en bijna vriendelijke toon gevraagd heb of ik iets fout gedaan had ? ik moest wel iets fout gedaan hebben om bijna dood gereden te worden.

hij wilde niet antwoorden. zijn dochterje (!) dat naarst hem in de auto zat (waarschijnlijk is hij trainer van een meisjes voetbal team want hij borg een groot net met 3 ballen op in de garage) keek mij een beetje angstig aan. zijn inmiddels (onderweg waarschijnlijk) gebelde en gealarmeerde vrouw was ook naar buiten gekomen met nog een kind. de vrouw zei na herhaalde lijk aandringen (nog altijd op vriendelijke toon) van mij om een uitleg " zeg het nu maar (of antwoord nu maar)" maar het bleef stil.

ik heb toen het kenteken opgeslagen en naar huis gereden. Daar heb ik de politie gebeld die mij adviseerde om aangifte te doen... dat ga ik waarschijnlijk na het eten doen.


iemand ervaring met het afhandelen van dit soort zaken?

ik kan er namelijk niet zeker van zijn dat ik hem niets heb gedaan, het was druk op de snelweg, en kan best zijn dat ik dicht langs hem gereden ben. wat gebeurt er met de aangifte, kan ik schade claimen (ik zit te trillen op mijn stoel en het is nu al RUIM 30 minuten geleden....

ik laat jullie weten als ik de aangifte gedaan heb.

tt t theo


[*edit Baksteen: Kenteken en adresgegevens weggehaald]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar ik vind het niet nodig dat je zijn gegevens hier blootstelt.

Owja, wat ik met dat soort gevallen doe als ik in de auto zit, ik heb namelijk een ragbak uit '89 waar al wat deuken in zitten :P , ik trap vol op m'n rem O-)
 
Beste Blitze,

Ik ben niet gefrustreerd, ik ben me de tering geschrokken.
Wat betreft de gegevens, ik heb enkel de voorbeelden hier op Motor-Forum gebruikt.

Theo
 
Tsja... aangifte doen. Meer kan je niet. Ik persoonlijk had hem de pens volgescholden (nadat ik verzocht had die kinderen naar binnen te sturen)

Idioten heb je altijd.
 
Tsja... aangifte doen. Meer kan je niet. Ik persoonlijk had hem de pens volgescholden (nadat ik verzocht had die kinderen naar binnen te sturen)

Idioten heb je altijd.


Van die aangifte moet je niet teveel verwachten ze zullen hem er hooguit op aanspreken, foei meneer dat mag U nooit meer doen, :9 meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je rijbewijs zeker nog niet zo lang T? Anders had je dit afgedaan met een schouderophalen. D'r is toch niks (weinig) gebeurt?
Maar ik woon ook op Galecop, dus als ik ff langs moet ;)
 
Een jaar bijna. (rijbewijs... )

Als ik nu wist wat ik mis daan had (heb het echt netjes gevraagd)
 
ik zou wel gewoon naar het p bureau gaan en je verhaal doen, hun weten wel wat ut beste is ( voorbeeld: baksteen :P )
 
Ik snap 'm niet helemaal... hij gaat kleven als jij op de linkerbaan rijd, jij rijd nog links, gaat uiterst links rijden tegen de linkervluchtstrook aan en dan haalt hij jou in op 30cm afstand...

Dan is het zelf vragen om problemen als je helemaal links gaat rijden.. of ik snap 'm verkeerd. Maar das wel eng ja met regen en al.

Kan je in elk geval zeggen dat de politie niets doet, als je wil dat die kerel wat gebeurd, zal je het toch zelf moeten doen.

Als ze bij mij lopen te kleven kijk ik naar achter, blijven ze kleven en ik rijd al harder, dan effe het gas erop, rechts een plekje zoeken en die sukkel lekker verder laten rijden, als motorrijder heb je in het verkeer toch weinig te zeggen.
 
Ik snap 'm niet helemaal... hij gaat kleven als jij op de linkerbaan rijd, jij rijd nog links, gaat uiterst links rijden tegen de linkervluchtstrook aan en dan haalt hij jou in op 30cm afstand...

Dan is het zelf vragen om problemen als je helemaal links gaat rijden.. of ik snap 'm verkeerd. Maar das wel eng ja met regen en al.

:^

Ik begrijp hem ook niet helemaal... Ik rijd dagelijks op de fly-over van de A2 naar de A12 en erger me ook mateloos aan langzaam rijdend verkeer op de linkerbaan. De gemiddelde automobilist haalt de 110 niet en dat is met de motor toch een minder leuke snelheid ;)

@topicstarter:Nu weet ik niet hoe hard jij gereden hebt, maar als je iemand wilt laten inhalen kun je beter rechts gaan rijden. Dat voorkomt waarschijnlijk wat verwarring bij de inhalende partij en wellicht ook de frustratie (al is het nooit leuk om bijna van de weg afgedrukt te worden). Maar goed, je hebt het overleefd.
 
Beste Blitze,

Ik ben niet gefrustreerd, ik ben me de tering geschrokken.
Wat betreft de gegevens, ik heb enkel de voorbeelden hier op Motor-Forum gebruikt.

Theo


Als iemand in het kanaal springt neem je dat dan ook als voobeeld :?

Ik vind dat je het heel juist hebt aangepakt, je hebt je rustig gehouden in een situatie waarin veel mensen kwaad met kwaad zouden vergelden.

Lijkt me ook heel goed dat je hiervoor aangifte bij de politie doet.

Waarom je dan de gegevens van deze meneer hier neerzet snap ik niet. Wat hoop je hiermee te bereiken ?
 
:^

Ik begrijp hem ook niet helemaal... Ik rijd dagelijks op de fly-over van de A2 naar de A12 en erger me ook mateloos aan langzaam rijdend verkeer op de linkerbaan. De gemiddelde automobilist haalt de 110 niet en dat is met de motor toch een minder leuke snelheid ;)

Zit ff te denken.. flyover, das dat stuk van de A2 dus naar de A12 met die prachtige bocht naar links waar je gewoon ook met 140 met de auto door heen kan ? Daar rijden ze vaak 90-100 ja. Mensen durven niet zo hard door de bocht heen, dat heb je ook op klaverbladen toch...

Maar ik ga in elk geval niet uiterst links of rechts rijden, ja 1x uiterst links over de linkervluchtstrook om een auto in te halen op de linkerbaan die niet op zij wilde (en gelijk bleef oprijden met een auto op de rechterbaan), was ook bij Utrecht :)
 
Ik vind dat je het heel juist hebt aangepakt, je hebt je rustig gehouden in een situatie waarin veel mensen kwaad met kwaad zouden vergelden.

Lijkt me ook heel goed dat je hiervoor aangifte bij de politie doet.

Waarom je dan de gegevens van deze meneer hier neerzet snap ik niet. Wat hoop je hiermee te bereiken ?

:^ ik vind ook dat je dit heel goed hebt aangepakt. Dan bedoel ik het rustig achter hem aan rijden naar huis.
Ik zou wel ze gegevens weghalen. Buiten dat het nutteloos is, zou je het zelf waarschijnlijk ook niet leuk vinden als je je gegevens terugvind op internet nadat je net een stomme fout hebt gemaakt.
Maar dat je je helemaal suf geschrokken bent dat snap ik heel goed.
 
Herinner ik me ineens, er zat eens 1 me te drukken op de A6, toen ik op m'n motortje reed. Ik heb toen langzaam m'n tempo laten teruglopen tot zo'n 40km/u. Hij kon er rechts niet langs vanwege verkeer, dus een hoop getoeter was het gevolg, waarnaar ik m'n middelvinger opstak en als een idioot wegaccelereerde. Ja ik spoor niet hoor, maar ik heb altijd de drang iemand af te straffen als hij/zij me opzettelijk in gevaar brengt.
 
ik heb dit ook is mee gemaakt
alleen zat ik op de rechterbaan
was lekker weer en reed niet sneller dan 90kmh
komt der ook zo een gek met zijn auto met een gang van 120 voorbij alleen reed die gek voor de helft op mijn baan scheelde een haar
schrok me het apezuur
gelijk gas :] der op en hem rechts ff gepaseerd met me linker been omhoog.
hetgevolg zijn spiegel der af
en ik der als een haas van door O-)
 
Zit ff te denken.. flyover, das dat stuk van de A2 dus naar de A12 met die prachtige bocht naar links waar je gewoon ook met 140 met de auto door heen kan ? Daar rijden ze vaak 90-100 ja. Mensen durven niet zo hard door de bocht heen, dat heb je ook op klaverbladen toch...

Maar ik ga in elk geval niet uiterst links of rechts rijden, ja 1x uiterst links over de linkervluchtstrook om een auto in te halen op de linkerbaan die niet op zij wilde (en gelijk bleef oprijden met een auto op de rechterbaan), was ook bij Utrecht :)

Klopt, waanzinnig mooie bocht en het enige vertier als je uit Amsterdam komt ;) Ik heb hem dan ook altijd zwaar zitten als er weer zo'n optocht met 100 km/u op de linkerbaan rijdt.
Met de motor is het echt feest, kun je best met 200 doorheen :)
 
Ben een keer afgesneden door een vrachtauto had nog een meter over om er voorbij te gaan, ik naar de POLITIE die zegt ja kunnen hem ff aanspreken, zegt hij waarschijnlijk zat ff niet op te letten klaar met je verhaal.

Had ff kenteken van getuige moeten noteren heb je meer aan, succes ermee.
 
Ben ook eens iemand tot zijn bestemming achterna gegaan nadat ze me praktisch van de rotonde had afgereden. (net een maand mijn A).
Conclusie: automobilisten zijn autistisch achter het stuur en snappen absoluut niet wat ze fout hebben gedaan :X
Doe het ook niet meer want dan heb ik dr een dagtaak aan en kom ik zelf nooit weer op tijd thuis. ;)
 
Herinner ik me ineens, er zat eens 1 me te drukken op de A6, toen ik op m'n motortje reed. Ik heb toen langzaam m'n tempo laten teruglopen tot zo'n 40km/u. Hij kon er rechts niet langs vanwege verkeer, dus een hoop getoeter was het gevolg, waarnaar ik m'n middelvinger opstak en als een idioot wegaccelereerde. Ja ik spoor niet hoor, maar ik heb altijd de drang iemand af te straffen als hij/zij me opzettelijk in gevaar brengt.

Durf je dat ook op een Rebel 250 of ga je dan gewoon naar rechts ?


Rocco32:
ik heb dit ook is mee gemaakt
alleen zat ik op de rechterbaan
was lekker weer en reed niet sneller dan 90kmh
komt der ook zo een gek met zijn auto met een gang van 120 voorbij alleen reed die gek voor de helft op mijn baan scheelde een haar
schrok me het apezuur
gelijk gas der op en hem rechts ff gepaseerd met me linker been omhoog.
hetgevolgijn spiegel der af
en ik der als een haas van door

Denk dat ie nie door had dat je 90 reed en dan kwam ie al harder aangezet op de rechterbaan en kon ie nog net links langs je heen ;) Wie rijd er dan ook 90 op de snelweg.
 
Ik heb geen flauw idee hoe hard die optrekken. Als ze net zo snel optrekken als auto's, dan is de lol er snel vanaf natuurlijk :P

Denk zoiets ja ;) En een top van.. 140 ofzo tot ie je van de weg af duwt.
Zelfs op m'n DR650 flik ik dat alleen als er snel een afrit is, de meeste auto's kunnen makkelijk de 170 halen :( Ik moet maar eens een middelvinger-bike kopen voor erbij ;)
 
ik zie adh van het kenteken dat het een ford mondeo is, brrr daar heb ik ook hele slechte ervaringen mee het is echt bumperkleversvolk wat erin rijdt
 
Denk zoiets ja ;) En een top van.. 140 ofzo tot ie je van de weg af duwt.
Zelfs op m'n DR650 flik ik dat alleen als er snel een afrit is, de meeste auto's kunnen makkelijk de 170 halen :( Ik moet maar eens een middelvinger-bike kopen voor erbij ;)
Ja als je net zo makkelijk gefrustreerd raakt als ik, dan moet je dat doen :)
Hahahaha ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan