Jawel, voor Wim Ter Braake uit Nijeveen.
Geplaatst: Za Sep 09, 2006
Het betreft hier een BMW 1150GS.
Ik heb nu ook weer een drupel olie aan de harmonica hoes hangen. Vorig jaar november hebben ze om deze klacht een keering en lager van het cardan vervangen. (10 maanden geleden en ong. 6000 km verder) hangt er nu weer een drupel. Is toen nog voor garantie vervangen. Zou ik nog aanspraak kunnen maken op die reparatie Of zou het nu de keering aan de bakzijde zijn
Is er een kleurverschil in bakolie en cardanolie
Shit wat baal ik hier weer van
Geplaatst: Za Okt 07, 2006
Geen garantie En 125 Pleuries lichter. Keering bleek wederom lek te zijn.
Geplaatst: Zo Jan 20, 2008
Wederom heb ik voor de derde keer lekkage bij mijn Cardan. Eerste keer verholpen onder garantie is toen een keering vervangen. 6000 km later net buiten de garantie is de keering en axiaal lager vervangen ivm lekkage, rekening onder protest moeten betalen.Nu 9000 km later weer olie lekkage Hier word ik echt gestoord van. Bij de tweede keer gaf ik al aan dat het de keering moet zijn aan de bakzijde, nee zeiden ze dat is het niet. Motor heb ik nu ruim 3 jaar en ieder jaar heb ik een olielekkage gemiddeld om de 9000 km.
Ik heb Ter Braake motoren uit Nijeveen vanmorgen een mailtje gestuurd om met een voor mij passende oplossing te komen. Ik ben benieuwd hoe zij hierop reageren.
Geplaatst: Za Jan 26, 2008
Grrrrrrr, Wat een Kl.... zaak, Ter braake in Nijeveen
Ik moet gewoon alles betalen en dit zijn de kosten
-In het geval van de versnellingsbak-keerring:: Dit is een heel ander
verhaal.De versnellingsbak dient vanzelfsprekend in en uitgebouwd te
worden.Tevens dient de rempomp tbv. ABS-ssyteem verwijderd te worden en na
afloop natuurlijk geheel ontlucht en afgevuld.
Aan materiaal/Specificatie:
*Keerring ingaande as: 17*28*7 a E. 9.21
*Keerring uitgaande as 25*40*6 a E. 11,10
*Keerring As aE. 7,56
*900 cc Versnellingsbak-olie: E. 15,=
*Remvloeistof (rempomp e.d. dient gedemonteerd te worden: E.10,=
Geschatte reapratie-tijd 6,5 uur a E. 45,= ex/uur: Zeg maar rond 350,=
En deze voor het cardan
In het geval van alleen cardan-keerring mag je rekenen op het zelfde bedrag
als de laatste reparatie
gedaan op 4/10/06 a E. 133,82 (kleine prijswijzigingen in onderdeel-prijzen
lijkt mij verwaarloosbaar)
En het schandalige is dat de bak niet gedemonteerd hoeft te worden voor het vervangen van de cardankeering aan de bakzijde. Hiermee zouden ze mij ook nog eens een paar honderd euro te vaal laten betalen.
Geplaatst: Za Sep 09, 2006
Het betreft hier een BMW 1150GS.
Ik heb nu ook weer een drupel olie aan de harmonica hoes hangen. Vorig jaar november hebben ze om deze klacht een keering en lager van het cardan vervangen. (10 maanden geleden en ong. 6000 km verder) hangt er nu weer een drupel. Is toen nog voor garantie vervangen. Zou ik nog aanspraak kunnen maken op die reparatie Of zou het nu de keering aan de bakzijde zijn
Is er een kleurverschil in bakolie en cardanolie
Shit wat baal ik hier weer van
Geplaatst: Za Okt 07, 2006
Geen garantie En 125 Pleuries lichter. Keering bleek wederom lek te zijn.
Geplaatst: Zo Jan 20, 2008
Wederom heb ik voor de derde keer lekkage bij mijn Cardan. Eerste keer verholpen onder garantie is toen een keering vervangen. 6000 km later net buiten de garantie is de keering en axiaal lager vervangen ivm lekkage, rekening onder protest moeten betalen.Nu 9000 km later weer olie lekkage Hier word ik echt gestoord van. Bij de tweede keer gaf ik al aan dat het de keering moet zijn aan de bakzijde, nee zeiden ze dat is het niet. Motor heb ik nu ruim 3 jaar en ieder jaar heb ik een olielekkage gemiddeld om de 9000 km.
Ik heb Ter Braake motoren uit Nijeveen vanmorgen een mailtje gestuurd om met een voor mij passende oplossing te komen. Ik ben benieuwd hoe zij hierop reageren.
Geplaatst: Za Jan 26, 2008
Grrrrrrr, Wat een Kl.... zaak, Ter braake in Nijeveen
Ik moet gewoon alles betalen en dit zijn de kosten
-In het geval van de versnellingsbak-keerring:: Dit is een heel ander
verhaal.De versnellingsbak dient vanzelfsprekend in en uitgebouwd te
worden.Tevens dient de rempomp tbv. ABS-ssyteem verwijderd te worden en na
afloop natuurlijk geheel ontlucht en afgevuld.
Aan materiaal/Specificatie:
*Keerring ingaande as: 17*28*7 a E. 9.21
*Keerring uitgaande as 25*40*6 a E. 11,10
*Keerring As aE. 7,56
*900 cc Versnellingsbak-olie: E. 15,=
*Remvloeistof (rempomp e.d. dient gedemonteerd te worden: E.10,=
Geschatte reapratie-tijd 6,5 uur a E. 45,= ex/uur: Zeg maar rond 350,=
En deze voor het cardan
In het geval van alleen cardan-keerring mag je rekenen op het zelfde bedrag
als de laatste reparatie
gedaan op 4/10/06 a E. 133,82 (kleine prijswijzigingen in onderdeel-prijzen
lijkt mij verwaarloosbaar)
En het schandalige is dat de bak niet gedemonteerd hoeft te worden voor het vervangen van de cardankeering aan de bakzijde. Hiermee zouden ze mij ook nog eens een paar honderd euro te vaal laten betalen.